Aon Hewitt България отличи най-добрите работодатели за страната за 2012
Компаниите „Макдоналдс България”, „Телерик” АД и „Тавекс” ЕООД бяха обявени за най-добри работодатели за 2012 в съответните категории – „Големи компании”, „Средни компании” и „Малки компании”. Проучването „Най-добър работодател” се провежда за шеста поредна година в България от международната компания за консултиране в областта на човешките ресурси и аутсорсинга Aon Hewitt.
Фармацевтичните компании „ГлаксоСмитКлайн” ЕООД и „АстраЗенека България” взеха съответно второ и трето място в категорията „Малки компании”. Вижте видео от награждаването на победителите в категория „Малки компании”.
В категорията „Средни компании” на втора позиция се нареди „Ей И Ес” Гълъбово, която оперира в енергийния сектор. Трето и четвърто място заеха съответно „Шнайдер Електрик България” и „САП Лабс България”. Вижте видео от награждаването на победителите в категория „Средни компании”.
Победител в категория „Големи компании” е „Макдоналдс България”. Компанията бе отличена в класацията за най-добри работодатели за Централна и Източна Европа, в която получи второ място. Заелата второ място в проучването на Aon Hewitt България компания „Лидл България” също бе отличена и в международната класация, където се подреди на четвърта позиция. Вижте видео от награждаването на победителите в категория „Големи компании”.
Според анализаторите от Aon Hewitt най-големите разлики между компаниите „Най-добри работодатели” и останалите не са свързани с финансов ресурс, а са: в отношението към служителите (21% разлика между двете групи); в ефективността на управлението (22%); в справедливото и честно отношение (20%) и в способността на компаниите да вдъхновяват служителите, да допринасят за бизнес успеха на компанията (24%). Най-добрите работодатели са способни да мотивират служителите си по-ефективно от останалите компании.
Ангажираността на техните работници е с 20 процента по-висока от тази на другите фирми на пазара. Интересен е фактът, че служителите на „Най-добрите работодатели” са по-ангажирани дори от мениджърите на средно ниво в други компании. Разликата в ангажираността между двете групи е около 10 процента.
Участието в проучването на Aon Hewitt е доброволно. За да могат да участват, компаниите следва да имат поне 50 служители на постоянен трудов договор и да оперират поне от 2 години на българския пазар.