понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1345 прочитания

    Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в концесионера на летище Варна и летище Бургас от Галина Петкова - Началник отдел „Човешки ресурси“ в компанията
    25 януари 2024, 09:12 a+ a- a

    Галина Петкова - Началник отдел „Човешки ресурси“ във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт. Снимка: Личен архив

    В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти във водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време отнема периодът по онбординг, какво да очакват новите служители в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители във „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“  от Галина Петкова - Началник отдел „Човешки ресурси“ в компанията, концесионер на летище Варна и летище Бургас.

    Галина Петкова има богат корпоративен опит. Стартира своята професионална кариера като Специалист „Човешки ресурси“ в държавния сектор. Нейният кариерен път продължава в международен холдинг в областта на енергетиката. Към „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ се присъединява през юли 2019 г., оглавявайки отдел „Човешки ресурси“. Притежава магистърска степен по маркетинг и мениджмънт от Икономически университет – Варна и е завършила успешно множество обучения по управление на човешки ресурси, лидерство и управление на промяната. 

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    Всеки нов служител във „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД преминава през въвеждащо обучение през първия ден от постъпването му на работа в компанията. Служител от отдел „Човешки ресурси“ води въвеждащия процес, който е различен, в зависимост от позицията, която заема новият служител – съответно, дали е на ръководна, или на експертна длъжност. 

    Въвеждащото обучение включва запознаване с дейността на Група „Фрапорт“, част от която е именно „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД, нашите основни дейности, мисия, визия, ценности и стремеж. Новият служител бива запознат накратко и с богатата история на двете летища във Варна и Бургас, социалната политика на компанията ни, вътрешните правила, организационната структура и инструктаж за безопасните условия на труд. В рамките на първата седмица от постъпване на работа се преминава и през обучение по авиационна сигурност и киберсигурност, както и със запознаване с инструкциите за работа с лични данни.  

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    В първия ден всеки наш нов служител бива запознаван със съответния екип, в който ще работи, като до него винаги има наш дългогодишен служител, който му помага в процеса на интегриране. 

    За нас е много важно всеки наш нов служител да е с предварително обособено и приготвено за него работно място, с електронен акаунт, създаден достъп до нашия Self-service портал, както и с предоставено съответно оборудване и/или работно облекло в зависимост от характера на извършваната от него работа. 

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
    Новите ни служители преминават през специфични обучения в зависимост от европейските регламенти и изискванията на българското законодателство, свързани с авиационния персонал на летищен оператор, какъвто е „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД. 

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    Задължително има представител на отдел „Човешки ресурси“, който е отговорен за цялостния процес, съответния пряк ръководител и членовете на екипа, където новият служител постъпва на работа.

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Бързото и лесно адаптиране е част от мисията в работата на отдел „Човешки ресурси“ във „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД. 

    Въвеждащите обучения, напълно обезпеченото и предварително подготвено работно място с необходимата техника за изпълнение на служебните задачи, подсигуреното работно или униформено облекло, вкл. с лични предпазни средства – всичко това е част от инструментариума, чрез който желаем нашите нови служители да се чувстват максимално комфортно още от своя първи ден в компанията ни. 

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Нашият опит показва, че целият процес по онбординг обикновено отнема между 1 седмица и 1 месец  в зависимост от  спецификата на самата длъжност и съответните изисквания по регламент за обем и продължителност на встъпителните обучения и инструктажи. 

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Гордеем се с факта, че всички участници в процеса на онбординг са наясно, че  той е изключително важен за новия служител, затова е и достатъчно регулиран, за да са запознати със своята роля и важност да въведат всеки наш нов служител успешно в работния процес, така че никой да не почувства притеснение или стрес. 

    Как измервате степента на готовност за работа и приобщаване към екипа на новия служител?
    Постоянно търсейки регулярна обратна връзка от самия служител и оказване на допълнително съдействие в случай на необходимост. Радостни сме, че опитът ни до този момент показва, че единици от нашите нови служители след първата седмица изпитват нужда от допълнително съдействие от наша страна, което е ясен показател, че процесът на онбординг в компанията ни дава изключително успешни резултати. 

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    На всеки наш бъдещ служител бих казала, че авиацията като цяло и летището в частност, са много различни от всяко друго работно място. Мнозина са тези, които, щом веднъж стъпят на летището, биват завладени от магията, която единствено авиацията е способна да разпали в сърцата на хората, отдали се на нея. 

    Бих посъветвала всеки млад и амбициозно настроен човек да опита своя шанс да работи на летище. Гарантирам, че ще остане завинаги очарован от авиацията. 

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на FRAPORT TWIN STAR AIRPORT MANAGEMENT AD в JOBS.bg

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 42 секунди
    Изкуственият интелект има потенциал да революционизира научните открития
    Нуждаем се от нов Европейски институт за изкуствен интелект в науката, съветват академиите Европейската комисия
    преди 34 минути
    Fitch потвърди рейтинга на България
    Липсата на стабилно правителство и потенциално дългите преговори за съставяне на коалиция биха могли да забавят влизането в еврозоната след 2025, предупреди агенцията
    преди 1 час
    Летище София с нов безмитен магазин
    Той е най-големият за безмитна търговия в България
    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС