Гигантът вече не позволява на хората си да използват 20% от работния си ден за странични проекти
Google премахна най-популярната си придобивка – възможността служителите да използват 20% от работното си време (или 1 ден в седмицата) за странични проекти. Облагата, благодарение на която бяха създадени AdSense и Gmail, „стана жертва“ на мащаба на компанията и стремежа й към по-висока продуктивност, коментира Business Insider.
Първата крачка към това беше направена още миналата година, когато гигантът въведе необходимостта от искане на разрешение за използване на въпросното правило. Непрекъснатият контрол върху изпълнението, измерването на продуктивността и подплатеният с цифри растеж се превръщат в нещо като религия за Google, изповядвана от нейния отдел за управление на човешкия капитал, отбелязва изданието.
Докато в миналото въпросната облага имаше за цел да стимулира творчеството, насърчи служителите да мислят по-иновативно и тестват повече по-рискови проекти, днес размерите на компанията „не й позволяват това“. Google вече е прекалено голяма, за да си позволи да бъде толкова нестандартна и либерална, колкото беше преди. За разработването на нови продукти, гигантът вече не разчита на „работата по странични проекти“, а на специално създадения за целта изследователски отдел Google X.
Припомняме, че наскоро Google преосмисли и политиката си за подбор на персонал, обръщайки гръб на заплетените и остроумни въпроси, които обичайно задаваше по време на интервюта, обявявайки ги за безполезни.