Клиентите могат самостоятелно да маркират стоките, които искат да закупят
Иновативни каси на самообслужване вече могат да ползват клиентите на T MARKET в един от столичните квартали. Новата услуга вече е активна в супермаркет в ЖК „Мусагеница“, който е сред най-посещаваните обекти от веригата.
“За никого не е тайна, че в пикови часове на касите в супермаркетите се струпват повече хора. За да оптимизираме времето, в което клиентите се налага да чакат, за да платят своите продукти, взехме решение да инсталираме каси на самообслужване”, сподели по време на представянето изпълнителният директор на “Максима България” Едвинас Волкас.
Новите каси в магазина в Мусагеница са общо четири. Механизмът на работа позволява клиентите самостоятелно да маркират стоките, които искат да закупят, като ги поставите на обозначените за целта места. На касите са инсталирани и везни, на които да се измерят избраните плодове, зеленчуци или насипни бонбони.
Заплащането става в брой или с банкова карта. Освен това клиентите имат възможност и да върнат продукт, в случай че размислят.
Неотдавна анализатори на Citi bank и учени от Оксфорд изчислиха, че технологиите застрашават работата на близо две трети от касиерите и продавачите. Според тях предстоят мащабни промени в ритейл индустрията, които ще доведат до "изчезването" на нискоквалифицираната заетост в сектора.