понеделник, 21 октомври 2019   RSS

1998 прочитания

Откриха вода на планета, на която има условия за живот

12 септември 2019, 15:13 a+ a- a

За пръв път изследователи откриха водни изпарения на планета, на която има условия за живот. Според тях това е значителен напредък в усилията им да открият извънземен живот.

Планетата е наречена K2-18 и може да има други важни елементи като водород и метан.

Според астронома Бьорн Бенеке от университета в Монреал, изследването на други 4 хил. планети ще разкрие дали на тях също може да има подобни условия.

K2-18 бе открита през 2015, но едва сега ново по-задълбочено изследване позволи откриването на водните залежи. Инструментите през 2015 можеха единствено да установят фактори като разстояние от Земята, маса и температура. Нови по-развити уреди от University College London помогнаха за преобразуването на съществуващите данни от „Хъбъл“ в данни за наличието на водни молекули.

K2-18b е два пъти по-голяма от Земята и осем пъти по-тежка. Планетата обикаля около слънцето си за 33 дни. Тя е прекалено далеч, за да бъде наблюдавана с телескоп от нашата планета.

“Това е единствената планета извън Соларната ни система, за която знаем, че има точната температура, атмосфера и вода”, разказа водещият автор на проучването. Настоящата апаратура, с която разполагат учените, не е способна да определи дали на планетата има живот.

Пуснаха в експлоатация първият участък от „Балкански поток“
    Това са 11 километра от българо-турската граница до компресорна станция „Странджа“
    преди 1 час
    FlixTrain разширява дейността си в Европа
    Компанията оперира и на българския пазар с марката си FlixBus, предлагаща международен превоз на пътници
    Ангелкова: Готови сме за зимния туристически сезон
    Община Самоков е една от новите 5 ЕДЕН дестинации за здравен и балнеотуризъм, които ще бъдат рекламирани у нас и в Европа
    Русия и Сърбия правят общ Център за ядрена наука, технологии и иновации
    Научната дейност, осъществявана там, ще подпомага медицината, промишлеността, селското стопанство, индустрията и др.
    Радев в Япония за интронизацията на император Нарухито