сряда, 08 април 2020   RSS

Откриха вода на планета, на която има условия за живот

12 септември 2019, 15:13 a+ a- a

За пръв път изследователи откриха водни изпарения на планета, на която има условия за живот. Според тях това е значителен напредък в усилията им да открият извънземен живот.

Планетата е наречена K2-18 и може да има други важни елементи като водород и метан.

Според астронома Бьорн Бенеке от университета в Монреал, изследването на други 4 хил. планети ще разкрие дали на тях също може да има подобни условия.

K2-18 бе открита през 2015, но едва сега ново по-задълбочено изследване позволи откриването на водните залежи. Инструментите през 2015 можеха единствено да установят фактори като разстояние от Земята, маса и температура. Нови по-развити уреди от University College London помогнаха за преобразуването на съществуващите данни от „Хъбъл“ в данни за наличието на водни молекули.

K2-18b е два пъти по-голяма от Земята и осем пъти по-тежка. Планетата обикаля около слънцето си за 33 дни. Тя е прекалено далеч, за да бъде наблюдавана с телескоп от нашата планета.

“Това е единствената планета извън Соларната ни система, за която знаем, че има точната температура, атмосфера и вода”, разказа водещият автор на проучването. Настоящата апаратура, с която разполагат учените, не е способна да определи дали на планетата има живот.

В Ню Йорк жертвите на COVID-19 вече надминаха загиналите в атаките на 11 септември
    Щатът отчете пореден рекорд на смъртни случаи от коронавирус
    12 са последните положителни проби на COVID-19
    577 достигна броят на потвърдените случаи на коронавирус в България
    Градският транспорт в София ще се движи с ново работно време
    Последните курсове на градските линиите ще приключват около 22:00 часа
    Борис Джонсън в стабилно състояние, остава в интензивното
    Финансовият министър Риши Сунак ще поеме управлението на страната, ако и външният министър Доминик Рааб, който замества Джонсън, се разболее
    Хидроксихлорохин и COVID-19: има ли доказателства, че помага?
    Светът започна да се запасява с лекарството. Учените обаче не са категорични, дали то помага в борбата с коронавируса