„Независимост от работодател“ е причина номер едно за желанието да стартираш нещо свое, става ясно от последния доклад на Amway за предприемачеството по света през 2014
Мнозинството от хората по света (63 процента) вярват, че предприемачеството може да се учи. Тези на възраст под 35 години демонстрират най-силна убеденост (70 процента).
Това показват данните от Световния доклад на Amway за предприемачеството през 2014, изготвен в партньорство с Училището по мениджмънт на Техническия университет в Мюнхен. Тазгодишният доклад обхваща 38 пазара, като са анкетирани близо 44 хил. души на възраст между 14 и 99 години.
При класирането на причините защо избират да станат предприемачи, 46 на сто от анкетираните в световен мащаб, заявяват „независимост от работодател, искам сам да си бъда шеф“, докато 43% посочват „себереализация, възможност да реализирам собствените си идеи“. Тези два фактора категорично надделяват над причините, свързани с доходите. Респондентите на възраст между 14-34 години показват дори още по-голяма убеденост в това, като 50% от тях посочват именно тези два фактора като водещи.
Докладът разкрива и отношението на акцентираните към обучението по предприемачество. Данните за Европа сочат, че като цяло поколението Y има по-положително отношение към предприемачеството (80%) и по-силна воля за започване на бизнес (49%). Независимо от този силен интерес обаче, само 23% от младите респонденти са участвали в съществуваща възможност за обучение по предприемачество.
В ЕС няма единно мнение за качеството на предлаганото обучение по предприемачество в училищата, университетите и другите институции, разкрива още докладът. 43 процента смятат, че е по-скоро задоволително, а други 43 процента – че е по-скоро незадоволително. Освен това, 33% от респондентите, които са по-скоро доволни, посочват, че обучението трябва да бъде подобрено. Само 10% от анкетираните в ЕС са напълно доволни от предлаганото обучение по предприемачество.
Като най-важни аспекти от обучението по предприемачество респондентите в ЕС посочват „основните бизнес умения“ (45%), следвани от „лидерските и управленските умения“ (36%) и „предприемачеството на практика“ (35%).