В това видео петима автори и консултанти споделят пет ценни бизнеса съвета, които според тях всеки един предприемач трябва да знае. Ето и кои са те:
1. Това, което всеки един предприемач трябва да знае и да не забравя, е, че успехът може да се окаже най-големият му враг, смята Лари Уингет, автор и консултант. В началото вие сте много внимателни и наблюдателни към всичко – клиентите, продажбите, хората, във всеки един момент знаете колко печелите. И когато постигнете успех, ставате мързеливи и пренебрежителни към всяко едно от тези неща. Ако искате да бъдете успешни в дългосрочен план, нищо не трябва да ви убягва.
2. Това, което всеки един предприемач трябва да знае, когато стартира бизнес, е, че клиентите са на второ място, инвеститорите - на трето, а на първо – хората в компанията, смята Джо Калоуей, автор и консултант. Ако вие не осигурите на хората си това, от което имат нужда, за да успеят; ако не създадете култура, която привлича най-добрите таланти; ако вашите служители не харесват да работят за вас, то нищо няма да постигнете. Ако вашите хора са щастливи, и клиентите ще бъдат щастливи, и инвеститорите ще бъдат щастливи и вие самите ще бъдете щастливи.
3. Това, което всеки един предприемач трябва да знае, е, че страстта без положителен резултат не е бизнес, смята Ранди Пенингтън, автор и консултант. Това е хоби. Може би сте станали предприемач, следвайки страстта и забавлявайки се с това, което правите. И това е чудесно. Но най-успешните предприемачи се учат как да развият успешен бизнес. Те обръщат внимание на цифрите, изграждат устойчива култура, която осигурява конкурентни предимства и непрекъснато се стремят да подобряват продуктите и услугите си.
4. Това, което всеки един предприемач трябва да помни е, че бизнесът винаги трябва да носи радост, смята Марк Санборн, автор и консултант. Ако това спре да се случва, имате две опции. Първата е да продадете бизнеса си и да правите нещо различно. Втората е да намерите хора, които ще вършат онова, което на вас не ви е приятно. Така ще може да се фокусирате върху нещата, които ви носят радост и удоволствие. Не забравяйте, че вие сте в този бизнес, защото той е нещо, което искате да правите. И то трябва да ви радва.
5. Причината да сте в бизнеса, не е тази, която вие си мислите, че е, смята Скот Маккейн, автор и консултант. Хората превръщат нещо в бизнес, защото са добри в него. Но в крайна сметка не продуктът има значение, а изживяването, което създавате на клиентите си. Причината да сте в бизнеса е че създавате преживяване, на което вашите клиенти не могат да устоят.