четвъртък, 07 ноември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    14355 прочитания

    Диана Стефанова, VMware: Covid-19 не ни се отрази негативно, имаме около 130 отворени позиции в София

    Решихме да продължим със стриктно препоръчителната работа от вкъщи, докато има обявена извънредна обстановка, коментираха от компанията пред Economy.bg
    11 юни 2020, 17:09 a+ a- a

    Диана притежава над 20 години управленски и организационен опит с фокус върху стратегическо и бизнес развитие. Присъединява се към VMware през 2007 след придобиването на българо-швейцарската компания Sciant, където заема длъжността главен финансов директор. Под нейно ръководство VMware увеличава екипа си в България близо седем пъти, превръщайки се в един от най-големите инвеститори в ИТ индустрията в региона

    В близките години бизнесите ще се адаптират все повече към хибриден модел на работа и хората ще могат да комбинират работа от офиса и от вкъщи. Компаниите ще имат достъп до таланти от цял свят. Пандемията ще направи пазара на таланти още по-глобален. Екипите ще могат да създават продукти и услуги и в комфорта на дома си.

    Така ще изглежда корпоративният свят след Covid-19 според Диана Стефанова, вицепрезидент Глобална стратегия за развитие на VMware.

    А каква е сутацията в момента? Как пандемията се отрази на ИТ сектора и операциите на компанията в България, какво се случва с новия офис на компанията в Garitage Park и как се промени режимът на работа на служителите на VMware?

    Вижте какво коментира пред Economy.bg Диана Стефанова по тези и други въпроси.

     Как пандемията и обявяването на извънредно положение се отразиха на дейността на VMware в България? Променихте ли обемите на работа или проектите, по които работите?
    При обявяването на извънредно положение VMware приложи необходимите мерки, за да осигури безопасността на всички свои служители, партньори и клиенти по света. Адаптирахме много бързо процесите си към новата бизнес реалност, за да отговорим на нуждите на клиентите ни успешно да се приспособят към извънредната ситуация. COVID-19 не оказа негативно въздействие върху продуктите и услугите ни, тъй като те са основно в облачна среда и се базират на технологични решения за дистанционна работа, така че изпълнението на проектите ни продължи  гладко.

    Има ли при Вас освободени служители или такива с намалени заплати?
    Не, VMware България не предвижда подобни мерки. Бизнесът на VMware е стабилен, като интересът към продукти, услуги и решения, които компанията предоставя, продължава да расте. 

    Каква част от служителите Ви работят от вкъщи и каква – в офисите? Имате ли вече данни как новият начин на работа се е отразил на ефективността и продуктивността?
    От началото на извънредното положение целият ни екип премина в режим на работа от вкъщи (home office). Достъпът до сградата е осигурен при спешни и неотложни случаи. Във VMware дистанционната работа беше възможна и преди 13 март, така че успяхме да реагираме в рамките на един ден и всички успешно да преминем към работа от вкъщи. Благодарение на нашия фокус върху технологиите, осигуряваме плавен процес на работа и дори отбелязахме повишаване на продуктивността. 

    В интервю за Economy.bg обявихте, че след 17 май ще позволите на всички служители, които искат да работят от вкъщи, да продължат да го правят? Каква е ситуацията в момента? Има ли хора, за които ще е задължителното завръщането в офисите? Докога планирате да удължите „хоум офиса“?
    Компанията спазва всички изисквания както на глобално, така и на локално ниво и поради тази причина взехме решение да продължим със стриктно препоръчителната работа от вкъщи, докато има обявена извънредна епидемична обстановка. Наблюдаваме и анализираме ситуация, като завръщането в офиса след приключването й ще се случва поетапно и при стриктни правила с фокус върху здравето и безопасността на хората. 

    Имате ли наблюдения какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат, или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Комуникираме ежедневно със служителите и нагласите са различни. Компанията работи по постепенно отваряне на определени офис локации, но очакваме, че голяма част от служителите ще изберат да продължат да работят от вкъщи за известно време. Първоначалното отваряне на офисите ще бъде с намален капацитет. Така ще ограничим риска от разпространение на инфекцията, ще спечелим време да създадем и свикнем с новите норми на социална дистанция, с много по-високите изисквания за хигиена и дезинфекция. Очаквам бъдещето на работния процес да е хибриден вариант между работа от вкъщи и офиса.

    По какъв начин подкрепяте служителите си в тази безпрецедентна ситуация, предложихте ли някакви допълнителни придобивки, програми, инициативи...?
    Благополучието на служителите е от огромно значение за нас, особено в ситуация на глобална пандемия. Компанията въведе редица допълнителните мерки, насочени към максимално лека адаптация на служителите към новата работна среда. До края на 2020 година компанията предоставя допълнителни 10 дни годишен платен отпуск. Имаме на разположение и Employee Assistance Program, чрез която всеки служител може да получи конфиденциална индивидуална консултация по лични теми. Още в първите дни на карантина колегите бяха оборудвани с необходимите технически средства като монитори, ергономични клавиатури, удобни столове, офисни маси – всичко, необходимо за комфортна работна среда вкъщи. 

    Продължавате ли да наемате хора? От какви специалисти имате нужда? Как се промени процесът на подбор?
    Продължаваме да наемаме нови служители. Много ценим възможността да комуникираме лично с кандидатите в офиса ни, но безопасността на служителите и кандидатите в този момент са водещи. Новата процедура по подбор в момент на COVID-19 е максимално приближена към стандартния процес, но интервютата се провеждат само онлайн.

    Недостигът на кадри доскоро беше едно от най-големите предизвикателства за сектора. Какво е положението в момента, по-лесно ли намирате необходимите специалисти?
    Намирането на правилните таланти е глобално предизвикателство, а не само за България. Първо, в България създаваме продукти и услуги за цял свят, което означава, че уменията на служителите е необходимо да са на най-високо ниво. Второ, разработването и развитието на един продукт е дългогодишен процес, което означава, че ние търсим хора с желание за дългосрочно развитие в компанията. В момента VMware има около 130 отворени позиции в София. Броят отворени позиции, съчетано с предизвикателствата, породени от COVID-19 в личен и икономически план, правят процеса по наемане на нови таланти по-предизвикателен. Но сме убедени, че усилията си струват в името на очакваните резултати. Позитивното при нас е, че отворените нови позиции са свързани с растежа на бизнеса на VMware, а не заради напуснали служители. Важно е да отбележим, че съотношението на напусналите към останалите служители във VMware България е два пъти по-добро от средните за индустрията показатели. 

    Остават ли актуални плановете Ви за отваряне на новия Ви офис в Garitage Park през това лято, който трябва да събере всичките Ви служители в България? Кога се очаква да се случи това?
    В София е най-големият хъб на VMware в Европа, Близкия изток и Африка (ЕМЕА) благодарение на развойния център (R&D) и бизнес дивизии като Financial Planning & Analysis, Data Analytics и Sales Operations. Това ни прави една от трите локации с най-голям екип в световен мащаб. Капацитетът на офиса ни в Garitage Park е около 2500 места, като вложихме много внимание и старание да интегрираме корпоративната ни култура в цялото пространство.

    Съобразихме се с глобалните стандарти и изисквания за офисите на VMware, но в голяма степен се вслушахме в очакванията на екипите. Вярвам, че сме се справили добре. Офисът вече е отворен, но разбира се ситуацията, свързана с панедмията от коронавируса COVID-19, наложи служителите да работят от вкъщи.

    След приключване на обявената извънредната епидемиологична обстановка, служителите поетапно ще могат да се завърнат при желание и при спазване на стриктни мерки. 

    Променихте ли нещо в концепцията, обзавеждането, визията? Как ще изглежда новият Ви офис във време на Covid-19?
    Концепцията за офисите на VMware следват най-високи световни стандарти, като са сертифицирани по различни и много на брой показатели.

    Разбира се, планираме промени, за да бъде средата максимално безопасна, като спазваме всички глобални и локални изисквания – дезинфекция, носене на маски в общите пространства, спазване на социална дистанция и др. 

    Смятате ли, че коронавирусът ще доведе до цялостно преосмисляне на концепцията на споделеното работно пространство? Кои ще са нещата, които ще стимулират хората да работят във офиса при ограничени възможности за общуване и споделяне?
    Коронавирусът и въведеният режим на извънредната ситуация вече наложиха нов формат на работа. Съответно бизнесите, които са гъвкави и могат да запазят напълно оперативната си дейност в условия на дистанционна работа, са с предимство. В офисите на VWware сме създали изключително модерна и приятна среда за работа и хората могат да работят спокойно и уверено, спазвайки съответните правила.

    Вярвам, че в близките години не само IT индустрията ще се адаптира все повече към хибриден модел на работа и хората ще могат да  комбинират работа от офиса и от вкъщи. Дигиталната трансформация се случва още по-бързо под натиска на коронавируса и ние се радваме, че сме част от световните лидери, които помагат тази трансформация да се случи по най-добрия начин. Това постигаме както с продуктите, които разработваме, така и с работната среда и възможности за кариерно развитие, които предлагаме. 

    Кои ще са най-ценените придобивки в ера на пандемия и какви нови ще се появят според Вас? С какво компаниите ще привличат милениалите?
    Милениалите, а и не само те, виждат голям смисъл в усещането за принос към нещо голямо и важно. В духа на забързана дигитална трансформация компании като VMware са атрактивно място за работа за всички, които искат да допринасят за позитивна промяна, използвайки силата на технологиите. 

    В този ред на мисли предлаганите от VMware България възможности за нови таланти с позиции в развойната дейност, бизнес операции, финанси и наскоро завършили специалисти биха били истинска придобивка на ниво ценности и мисия за всеки човек, който иска да бъде част от трансформиращи света и бизнеса проекти. Компанията предлага също така материални и нематериални придобивки, като допълнителни ваканционни дни, гъвкавост и комфорт на виртуалното работно място, индивидуални програми за обучение и други. 

    Какво според Вас ще е отражението на пандемията върху сектора в България в дългосрочен план?
    Компаниите ще имат достъп до таланти от цял свят. Нашият опит показва, че екипите могат  да създават продукти и услуги и в комфорта на дома си. В същото време бизнесите могат и да релокират таланти. Смятам, че това ще направи пазара на таланти още по-глобален. От друга страна, виждаме промени в начина на работа и интеракция между хората. Много компании  обмислят допълнителни мерки за контрол на служителите, но ние твърдо вярваме, че когато избереш правилните хора, на които имаш доверие, по-голямата свобода е мотиватор, а не риск.  Тук идва ролята на бизнес лидерите да създадат условия за такава позитивна промяна. Разбира се, на всеки ще липсват неформалните разговори, които понякога помагат за решаване на проблемни ситуации. Мисля, че отговорът се крие в хибридния начин на работа с баланс между онлайн и офлайн комуникация.

    Видео за компанията като работодател вижте в профила на VMware България в Jobs.bg ТУК.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    Отпускат близо 1,4 млн. лева за компенсиране на неприети деца в детските градини
    По мярката се компенсират семейства на деца от 3-годишна възраст до 1-ви клас
    преди 17 часа
    Държавата дава близо 4 млн. лева за суперкомпютъра в "София Тех Парк"
    Правителството одобри увеличаване на акционерното участие на държавата в капитала на "София Тех Парк"
    преди 18 часа
    „Солент Филм“ ООД ще изгради модерен киноцентър в Индустриален парк София- Божурище
    Инвестицията е в размер на 30 млн. лв. и ще създаде 40 постоянни и близо 1000 временни работни места
    преди 22 часа
    ЕС договори нови данъчни правила в цифровата ера
    Целта е противодействие на измамите с ДДС, подкрепа за предприятията и насърчаване на цифровизацията
    преди 23 часа
    Nvidia води скока на пазарната стойност сред глобалните компании
    Пазарната ѝ капитализация на достигна $3,26 трилиона през октомври