събота, 14 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6480 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг

    Мая Тасева, HR директор в Карлсберг България, пред Economy.bg
    16 юни 2020, 09:18 a+ a- a

    Мая Тасева, HR директор в Карлсберг България

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента?  Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Вижте какво коментира Мая Тасева, HR директор в Карлсберг България.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Пандемията от COVID-19 засегна всички сектори на икономиката, макар и в различна степен, включително бирения бранш. Ефектът в нашата индустрия бе видим най-вече в началото на кризата по време на извънредното положение поради мерките за сигурност и пълната забрана за посещение на заведенията и ресторантите. Бирата е предпочитана напитка за българските потребители, особено през топлите месеци, поради което очакваме добър летен сезон и нормализиране на нивата на потребление.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим „хоум офис“? Кога и как се случи това?
    Въведохме опцията за „хоум офис“ още в началото на извънредното положение с цел превенция и сигурност за функциите в компанията, които позволяват работа от дома. Това бе начин да предпазим служителите си и да ограничим разпространението на вируса. Преминаването към изцяло дистанционен режим на работа бе гладко, не сме имали трудности в запазването на нашата ефективност и мотивация за работа. Напротив, продължихме да поддържаме връзка помежду си чрез възможностите на дигиталната комуникация – онлайн срещи, разговори по телефона, имейли и чат. 

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Връщането ни в офиса ще бъде поетапно, за да дадем на служителите ни възможност да се приспособят и да преминат плавно и без стрес през този процес. Следваме насоките на Карлсберг Груп, които имат опит в справянето с последствията от пандемията на различни пазари в Европа и в Азия. В началото ще въведем режим на смени, за да избегнем струпването на много хора на едно място. На този етап имаме специални правила на работа в офис средата, както и засилена дезинфекция и предпазни мерки като маски, дезинфектанти, спазване на физическа дистанция, ограничаване на личните срещи между служителите и комуникационни материали за здраве и безопасност.

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    Да, въведохме нови правила и процедури на работа, които са валидни за ситуацията, в която се намираме. Към момента не сме променили политиката си по отношение на home office, но внимателно следим тенденциите в тази насока, опита на бизнеса и нагласите на нашите служители, за да намерим най-добрата формула за баланса между работата в офиса и тази от дома. 

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Въпреки предизвикателствата, пред които бяхме изправени не само в професионален, но и в личен план, успяхме да запазим екипния си дух, да останем ефективни и да съхраним мотивацията си в работата. Това е валидно както за служителите в двете ни пивоварни в Шумен и в Благоевград и в логистичните ни центрове, които бяха на първа линия и работеха всеотдайно. Още в началото на извънредното положение бяха въведени редица мерки по здраве и безопасност, с цел да гарантираме тяхната сигурност на работното място. Търговските ни екипи продължиха да обслужват с внимание и с грижа клиентите и дистрибуторите ни, а административните ни екипи бяха изключително гъвкави и адаптивни към новите условия, така че да отговорят по най-добрия начин на условията в новата реалност. Резултатите от съвместните ни усилия са видими в представянето ни през последните месеци, като ние продължаваме да сме лидер на пазара на бира у нас. Гордеем се с екипа на Карлсберг България, защото именно хората в комбинация с качеството на нашите продукти са в основата на нашия успех!

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Пандемията от COVID-19 оказа не само икономически и социален ефект, тя се отрази и на начина, по който хората общуват и взаимодействат помежду си. Това, което наблюдаваме, е че на служителите им липсва личният контакт с колегите, общуването очи в очи, което е незаменимо. Липсват им неформалните събирания, възможността да споделят опит, да обменят впечатления. Поддържаме постоянен контакт онлайн, но той не може да замести изцяло личната комуникация, която ни дава възможност по-добре да разберем събеседника, да усетим неговата нагласа към темата и да обменим идеи. Текущо обсъждаме по какъв начин ще продължим да прилагаме възможността за работа от вкъщи занапред. 

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Да, въведохме нови онлайн обучения, както и интерактивни начини да общуваме – вътрешни срещи с видео разговори; онлайн дискусии; телеконференции между ръководния екип на компанията и служителите. Инвестирахме усилия и време в процеса на вътрешна комуникация – имаме регулярни имейл съобщения до служителите; нюзлетър; онлайн портал, чрез които се стараем да информираме хората за всичко, което се случва в компанията и по отношение на обстановката в страната и по света. На база на проведено проучване сред колегите, работещи от дома, надградихме и текущите уъркшопи, които стартирахме по тяхна препоръка. 

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Ситуацията, пред която се изправихме, бе непозната за всички ни. И до момента несигурността е основното предизвикателство пред нас. Стараем се да сме гъвкави и адаптивни, следим отблизо случващото се и се опитваме да отговорим на промените в средата и нагласите на потребителите. COVID-19 промени редица аспекти от живота ни и със сигурност още дълго ще усещаме последствията от вируса. Ето защо това, което можем да направим, е да се научим да живеем в настоящето и да се опитаме да извлечем ползите. В крайна сметка, всяка криза има две страни – изправя ни пред трудности, но ни дава нови възможности. В чисто човешки план, това е благодарността за всичко, което имаме, и амбицията винаги да продължаваме напред. 

    ВИЖТЕ ОЩЕ:

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Софтуерният сектор у нас: За 8 години сме пораснали 5 пъти, вече сме индустрия за близо 10 млрд. лв., до 2026 заетите ще достигнат 70 хил. души
    100% от компаниите в софтуерната индустрия планират или вече използват изкуствен интелект, сочи проучване на БАСКОМ
    преди 1 ден
    ИТ секторът у нас настоява за предвидим бюджет
    Липсата на дългосрочна стратегия и предвидимост застрашава конкурентоспособността на страната, предупреди високотехнологичният бизнес у нас
    преди 1 ден
    Xiaomi откри физически магазин в Пловдив
    Това е третият обект на компанията в България
    преди 1 ден
    Ето колко компании у нас ще дадат коледен бонус на служителите си
    Размерът на бонуса варира в широк диапазон в различните сектори
    преди 1 ден
    Лек ръст на сивата икономика в България
    Усилията за ограничаване на сивата икономика не трябва да отслабват, отбелязват от АИКБ