вторник, 07 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    14678 прочитания

    Хората напускат мениджъри, не компании

    Вижте каква е представата на служителите за лош мениджър
    11 февруари 2013, 10:24 a+ a- a

    Ниско заплащане, липса на кариерно развитие, нужда от ново предизвикателство, неразбирателство с колегите, прекомерна експлоатация, лоши условия на труд, недостатъчна почивка...Обикновено подобни причини изтъкват хората, решили да сменят работата си.  Истинският мотив за напускане на една компания обаче е само един – лош мениджмънт.

    Служителите не сменят работата, а мениджмънта, коментира в блога си Алистър Лоу, специалист по маркетинг  и директор „Управление клиенти” във Freelancer.com.

    Алистър споделя разговор със свой познат, напуснал високоплатен пост в ИТ компания, за който много хора могат само да мечтаят. Питайки го защо е взел това решение, тя очаквала да чуе обичайните обяснения от сорта на: „нужда от ново предизвикателство" или „липса на възможности за растеж”. Неговият отговор обаче бил повече от красноречив: „Не мога да работя с шефа си”.

    Истината е, че всички сменяме работата си по тази причина, макар и да не я изтъкваме или осъзнаваме. И това е логично - всички гореизброените причини за смяна на работата са резултат от лошо управление.

    В условията на криза текучество на качествени служители продължава да расте, а мениджърите седят в конферентната зала и обсъждат стратегии за задържането им, вместо да помислят върху начина, по който управляват. Ръководителите трябва да осъзнаят, че вдигането на заплатата не е достатъчно. Ключът към лоялността, посочва Алистър, е в смяна на стила на управление и отношение към подчинените.

    Каква е представата на служителите за лош мениджър?

    Допитване, проведено от професор от Florida State University сред 700 служители, установило, че най-често срещаната причина, хората да губят доверие в своите мениджъри, е неспазването на поети обещания (39%). На второ място е недооценяването на личния принос и способности (37%), следва липсата на обратна връзка (31%). Негативните коментари от страна на мениджъра по адрес на подчинените, намесата в личния живот, както и непризнаването и омаловажаването на грешки в управлението, също снемат доверието в мениджмънта.

    Всеки мениджър трябва да задоволи три потребности на работното място, съветва Алистър Лоу. Те се второ, трето и четвърто ниво от прословутата пирамида на Маслоу: сигурност, принадлежност и уважение.

    Ако искате да запазите в екипа си добър професионалист, вместо да му вдигате заплатата, по-добре помислете дали се чувства сигурен на работното си място (потребност, която все повече нараства в условията на криза), значим и ценен ли е за компанията (изпитва ли чувство за принадлежност към нещо голямо), както и получава ли възможност за придобиване на нови умения и растеж (най-добрият начин да засвидетелствате уважение към него).

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 6 часа
    Първата за България и региона водородна зарядна станция вече e в експлоатация
    Тя може да зарежда при двете стандартни налягания за компресиран водород
    преди 6 часа
    Ето каква част от българите са доволни от работата и заплатата си
    Близо 40% от сънародниците ни виждат в изкуствения интелект повече проблеми, отколкто възможности, сочи ново проучване
    преди 8 часа
    преди 13 часа
    Бюджетът на плюс от 600 млн. лв. през април
    Принос за това има вноската на БНБ
    преди 14 часа
    Google съкрати 200 души
    Компанията измества основните си длъжности зад граница
    преди 15 часа
    Очаква се България да се присъедини към ОИСР до края на 2025 г.
    Общо 31 доклада на комитетите на ОИСР по отношение на България са приети, остават още 26