Умението за изслушване е може би е едно от най-важните качества, които трябва да притежава всеки един лидер. И ако консултантите обичайно дават препоръки как да го овладеете, то рядко отбелязват, че има ситуации, в които наистина не си струва да слушате. Консултантът по лидерство и управление на екипи Марк Санборн изброява в блога си случаите, в които наистина е по-добре да си „запушите“ ушите. Ето какви хора е безполезно да изслушвате:
Които ви отправят лични нападки;
Без никакъв опит, но щедри на предложения;
Които само се оплакват, без да предлагат решения;
Които не ценят времето ви (както и своето);
Които ви питат за съвет, но никога не се вслушват в него;
Които се фокусират само върху негативното;
Който твърдят, че нищо не може да се направи, само защото те не са в състояние;
Критици, които не са в течение на нещата.