Вижте полезни съвети от консултанта по лидерство Марк Санборн
Снимка: marksanborn.com
Често се случва по време на разговор да ни игнорират и не зачитат мнението ни. Причината за това се крие в самите нас, а не в отсрещната страна, както обикновено си мислим. Полезни съвети какво не бива да правим по време на разговор, ако искаме мнението ни да бъде чуто и зачетено дава консултантът по лидерство Марк Санборн в своя блог.
1. Нападаме човека, с когото общуваме. Няма нищо по-мощно от личната атака, което може да накара човек да спре да ни слуша.
2. Пренасяме несъгласието на лична основа. Вместо да обясняваме с какво и защо не сме съгласни, споделяме собствената си гледна точка.
3. Не защитаваме позицията си. Голяма грешка би било просто да изложим своята теза, без да се обосновем. Истината е, че интуицията не е убедителен аргумент при комуникация.
4. Не съобщаваме цел на разговора. Ако искаме да се срещнем и проведем разговор с някой, той трябва да знае защо искаме да се свържем с него, в противен случай му вменяваме чувство за загуба на време.
5. Не контролираме емоциите си. Ако току що сме имали напрегната ситуация, някой ни е разстроил или по време на разговор сме засегнала конфликтна тема, никога не бива да изкарваме яда си на събеседника.
6. Говорим заплашително или високомерно. Хората са изключително чувствителни към заплахите и грубото отношение. Ако се държим тиранично или заплашваме, няма да срещнем толерантност и съгласие.
7. Не проявяваме интерес по време на диалога. Ефективната комуникация изисква, както да говорим добре, така и да слушаме внимателно. А това означава да не пренебрегваме събеседника си. Отказвайки да обясним нещо или да отговорим на някакъв въпрос, приключваме диалога, още преди да е започнал.