събота, 04 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3173 прочитания

    Как да спестим до 90% от времето си за бизнес срещи?

    Само вземането на решение осмисля истински времето, отделено за среща, твърди експерт по лидерство
    23 август 2013, 13:23 a+ a- a

    Вероятно вече сте чували мисълта на Уорън Бенис, че „мениджърите правят нещата правилно, а лидерите вършат правилните неща“. Какво означава тя по отношение на бизнес срещите?

    Голяма част от времето на един мениджър отива в различни срещи, много от които всъщност се оказват загуба на време. Защо се случва така? Фред Кофман, професор по лидерство в Conscious Business Center към University Francisco Marroquín, дава едно много просто обяснение.

     „Голяма част от срещите, които уговаряме, ни губят времето, не защото ги организираме грешно, а защото се фокусираме върху грешните неща“, обяснява експертът по лидерство и управление. „Повечето от съветите, които сме чували, се стремят да отговорят на въпроса „Как?“. Но истината е, че ако искаме да подобрим нашите срещи, трябва да си отговорим на въпроса „Какво?“, съветва Кофман.

    Според него единствената и най-важна цел на всяка една среща трябва да е „вземането на решение и ангжирането с него“. Никакви други обстоятелства не са от такова значение. И ако предварително знаем, че няма да достигнем до някакво решение, то няма смисъл да уговаряме среща. Кофман не отрича необходимостта от обсъждания и пргелед на информацията, но съветва да ги обединим с вземането на решение в една среща.

    Тази практика може да ни спести до 90% от времето за срещи, твърди професорът.  

    Няма значение какво дискутираме, как го дискутираме, следваме ли изготвен график, имаме ли заключителен доклад, оценяваме нещо или обсъждаме идеи, ако не достигнем до някакво решение. Единственият смислен мотив, който оправдава една среща, е взетото накрая решението. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    преди 2 дни
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    02 май 2024, 11:25
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    02 май 2024, 09:49
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    02 май 2024, 08:03
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19