петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3143 прочитания

    Италия подготвя антикоронавирусни плажове за лято 2020

    Границите на страната ще останат затворени за чуждестранни туристи, но местните плажове се подготвят да посрщенат италианците
    27 април 2020, 14:48 a+ a- a

    Милиони туристи от цял свят всяко лято пристигат в Италия, за да се наслядат на красивото ѝ крайбрежие. Тази година обаче плажовете ще са на разположение само за италианците. Или поне за тези от тях, които се осмелят да почиват.

    В неделя министърът на културата и туризма Дарио Франческини обяви, че границите на страната ще останат затворени за чуждестранни туристи до края на годината. "В Италия тази година няма да има международен туризъм", обяви той.

    Въпреки това плажните оператори вече се подготвят за предстоящия сезон, като въвеждат организация за социално дистанциране в своите курорти, съобщава Euronews.

    В Порто Чезарео, малък морски град в Пулия, популярен като "Карибите" в югоизточния регион на Италия, мениджър на частен плаж поставя чадъри и шезлонги на разстояние от 1,5 метра и разпъва тънки въжета, за да маркира пространството между летовниците, разказва изданието. 

    "Обаждат ни се клиенти, за да разберат какво става и да решат ще ходят ли на море тази година. Това ни дава надежда", казва Фабрицио Марцано, собственик на балнеокомплекса "Бачино Гранде".

    "Можем да дойдем безопасно до морето. Наложихме правила, тествахме ги, установихме, че можем да ги спазваме и решихме да въведем подобно разстояние между чадърите", разказва Фабрицио. Пътечка, обозначена с въжета, помага на всеки да отиде към шезлонга си, без да прескача останалите почиващи. "Въжетата просто дават представа за безопасното разстояние между плажуващите", обяснява Марцано.

    Но правилата за социално дистанциране не са само въпрос на пространство. Те също включват обслужване на клиенти, добавя предприемачът.

    "Например, не може да има опашки на бара, тъй като това би означавало, че хората ще бъдат твърде близо един до друг. Затова ще предложим на клиента, който иска сандвич, пица, кока-кола, възможност за доставка до плажния му чадър."

    Плажните оператори в Италия изглежда ще посрещнат 45 милиона туристи по-малко и ще понесат загуби от 30 милиарда евро през тазгодишния сезон, провален от коронавирусната пандемия, сочи поръчано от бранша изследване в страната, съобщава БТА, като се позовава на Франс прес.

    Без да слагаме в сметката инвестициите от 360 милиона евро, необходими, за да се гарантира ефективно спазване на нормите за сигурност - това ще рече средно към 12 000 евро за всеки плажен концесионер за този сезон.

    Което е повод за тревога във "Федербалнеари Италия" - асоциацията на балнеокурортите в страната, обединяваща 13 регионални сдружения и 3000 туристически фирми.

    Затова федерацията, доста влиятелна в страната, където туризмът дава работа на 4,2 милиона души и генерира 13 процента от БВП, отправя искане за извънредна държавна подкрепа, по-специално съществено намаление на таксите по договорите за наем и концесия на плажове, данъчни кредити, а защо не и "отпускарски бонуси" към ниските заплати.

    Експертите от държавното здравеопазване приканват към максимална предпазливост: според директора на управление "Инфекциозни болести" във Висшия медицински институт Джовани Реца италианците ще могат да плажуват това лято, само "ако" се потвърди сегашното подобрение на епидемиологичната обстановка и "единствено при стриктно спазване на минималните дистанции".

    Министърът на културата и туризма Дарио Франческини вече обяви пакет от мерки за подпомагане на туристическия сектор на фона на пандемията. Те включват финансова подкрепа за сезонни работници в туризма и данъчни облекчения за определени бизнес дейности (включително екскурзоводско обслужване, балнеокомплекси, ресторанти, тематични паркове, библиотеки, панаири, културни и художествени събития и много други), както и ваучери за "възстановяване" на хотели, в които се анулират резервации.

    Освен това министерството на туризма планира да "обнови" имиджа на Италия в света с нова маркетингова кампания.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 38 минути
    Спад в броя на сделките с имоти у нас
    Средните цени на жилищата задържат нивата си през първото тримесечие на 2024, отчитат от Arco Real Estate
    преди 17 часа
    Най-мащабната германска инвестиция в България: „Аурубис“ разширява производството си у нас
    Компанията откри инвестиция за 800 млн. лв. в медодобивния завод край Пирдоп и Златица
    преди 19 часа
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 23 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 1 ден
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации