четвъртък, 16 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2357 прочитания

    Всички сме в една лодка, заедно ще се справим

    Добрите примери и грешките в комуникация на бизнеса и правителствата в годината на Covid-19 обобщава д-р Александър Христов, управляващ партньор на Параграф 42
    22 декември 2020, 14:33 a+ a- a

     Как властите и бизнесът се справиха с комуникацията в настоящата ковидкриза? Кои бяха най-големите комуникационни грешки и добрите примери за комуникация, които наблюдавахме през тази предизвикателна година? Вижте какво коментира пред Economy.bg д-р Александър Христов, управляващ партньор на Параграф 42, преподавател в УНСС и НБУ.  

    Ще започна с комуникацията на бизнеса, че е за пример в сравнение с тази на властите. На практика видяхме как много компании пренастроиха достатъчно бързо и ефективно дейностите и кампаниите си. Видяхме вълна от съпричастност към обществото, хората на първа линия и служителите, която получи израз в много перфектно изпълнени социално-отговорни кампании. 

    Комуникацията на властите редуваше редки успехи с пълен хаос и липса на координация. Смятам, че тя условно може да се раздели на два етапа – мобилизация и ескалация. В първия етап, случил се през март – април, властите се мобилизираха, комуникираха мерките адекватно и сравнително навреме, при все че много малко неща бяха ясни. Даваха и известен хоризонт. После всичко се срина. На втория етап напрежението в обществото вече се беше натрупало и ескалира, но вместо да внесат успокоение и перспектива, властите засилиха назидателното отношение към хората, които на практика се оказаха жертви. Извънредните брифинги по незначителни въпроси и комуникацията в стил „яко ще се мре“ допълнително нагнетиха атмосферата.

    Това, за което стана въпрос тук като комуникация на властите и на бизнеса, показва нещо изключително важно. Или по-скоро – за пореден път го потвърждава. Добрата стратегия в комуникациите, особено в кризисни ситуации, е ключова. Далеч съм от мисълта, че някой е искал съзнателно да изпраща негативни сигнали в обществото. Формулирането на ясни послания и съзнанието, че всяка твоя дума може да предизвика сериозен резонанс, са сред най-важните стъпки за подобряване на комуникацията. От тях може да започне усъвършенстването.

    Според мен всички добри примери са свързани с нагласата в комуникациите „всички сме в една лодка, заедно ще се справим“. Както се казва – зле сме, но сме заедно. Това важи както за комуникациите на правителствата, така и на бизнеса. По отношение на първите, през годината видяхме добри примери в Германия, Гърция, Нова Зеландия – хубаво е в някакъв момент да се направи преглед и анализ, за да извлечем полезно ноу-хау. Видя се, че тази криза е изключително специфична и е важно да сме подготвени.

    По отношение на бизнеса – вълната от социална отговорност, заедно с внимателното и с отговорност към потребителите обяснение на мерките е нещо, което заслужава да се запомни. Има всички основания да вярваме, че това е предпоставка за изграждане на дългосрочни партньорства между компаниите и потребителите и за повече доверие между тях. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    НСИ отчита дефлация през април
    Годишната инфлация е 2.4%
    преди 12 часа
    "Най-лошото е зад гърба ни": ЕК очаква неголям темп на растеж, който ще се засили през 2025
    Геополитическо напрежение продължава да носи рискове за ЕС
    преди 13 часа
    преди 14 часа
    Questers става Pwrteams
    Управлението на компанията поема Карел Саурвалт, който и преди интеграцията е начело на Pwrteams
    преди 15 часа
    Wizz Air пуска полети от Варна до Лондон Гетуик
    Те стартират от 18 юни и ще бъдат изпълнявани 3 пъти седмично