вторник, 21 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10249 прочитания

    Бизнес лидерите в България: Михаела Юзирова, Кофас

    Акаунт и бизнес развитие мениджърът на Кофас България разказва пред Economy.bg за пътя си досега
    17 март 2022, 14:06 a+ a- a

    Михаела Юзирова - акаунт и бизнес развитие мениджър в Кофас България

     Кои са хората, които са в основата на успеха на компаниите в България? В рубриката „Бизнес лидерите в България“ разказваме за лидерите – за хората, които мотивират останалите, споделяйки своя опит и възгледи. Какво са учили, каква е била първата им работа и как са стигнали до настоящата си позиция, с какви предизвикателства са се сблъсквали, какви са отговорностите им днес, какво ги мотивира и биха ли променили нещо, ако можеха да върнат времето назад.

    Михаела Юзирова е акаунт и бизнес развитие мениджър в Кофас България. Започва своя кариерен път в Кофас България още през 2014 г. като стажант.  Веднага след приключването на стажа получава предложение за постоянна позиция на Sales back office, която е свързана с направата и издаването на всички застрахователни полици. През януари 2016 г. е промотирана за ръководител на отдел „Маркетинг“, ставайки най-младият такъв за компанията в Централна и Източна Европа (по това време е на възраст 22 години). Две години по-късно се впуска в дебрите на търговската дейност от първо лице и е преквалифицирана в мениджър „Бизнес развитие“ и акаунт мениджър, отговаряйки за привличането на нови клиенти и обслужването на текущи такива, като е единственият служител в организацията, който съвместява и двете дейности на хибридна позиция. През януари 2021 г. към отговорностите й е добавен и отдел „Финансови институции“, който е ангажиран пряко с партньорството на Кофас с всички банки и факторинг дружества в страната. Въпреки възрастта си тя има безброй успехи зад гърба си – наскоро печели специално вътрешно признание за най-голям принос на нов бизнес под формата на премиен приход в целия свят за Кофас Груп, а само няколко месеца по-рано получава и награда за най-добър служител на тримесечието -  Employee of the Quarter Q2 2021 на Централна и Източна Европа.

    Вижте какво сподели Михаела Юзирова за развитието си досега и уроците по пътя.

    Разкажете ни за Вашето образование и какво оценявате като най-ценно.
    Някои биха изтъкнали това, което са завършили в университета, но за мен основополагаща роля изигра средното ми образование, което завърших в Първа английска езикова гимназия в София през 2011 г. В онзи момент трябваше да взема решение къде да продължа и реших, че искам да уча и да се развивам в България. Завърших бакалавърска степен по международни икономически отношения на английски език в Университета за национално и световно стопанство, като по онова време беше единствената специалност, която се преподаваше на английски език и за мен беше естествено продължение. Магистър съм по банково дело и международни финанси отново от Университета за национално и световно стопанство.  Преди две години завърших и втората си магистратура по екомениджмънт, специалност „Биомениджмънт и устойчиво развитие“ в Софийски университет „Св. Климент Охридски“. Най-ценното са придобитите знания, но от самия човек зависи умението да ги приложи на практика, да ги материализира в работата. 

    Ако знаете това, което знаете днес, какво образование и специалност бихте избрали да учите?
    Не бих променила нищо от решенията, които съм взела в областта на образованието. От гледна точка на сферата, в която се намирам от 8 години, щях да специализирам по-тясно в застраховането. 

    Каква беше първата Ви работа и как се чувствахте тогава?
    Търсейки себе си още докато бях студент, преминах през стажове в различни сфери на икономиката –  банки,  одиторска компания, дори  Министерство на финансите, като накрая започнах стаж и в Кофас, който прерасна в първата ми работа като Sales support officer. Тогава бях част от гръбнака на търговски екип, изготвяйки всички застрахователни полици и документи.

    Кои са моментите във Вашата кариера, за които имате най-живи спомени и намирате за най-важни?
    Човек преминава през различни етапи на кариерното си развитие, има моменти на успехи и разочарование. В Кофас България съм била в различни роли и позиции, като всяка ме е оформила като професионалист и е оставила своя отпечатък.

    Когато бях едва на 22 години, бях повишена в ръководител на маркетинг отдела, което за мен беше голямо предизвикателство. Освен подготовка на цялата маркетинг стратегия и изпълнението на маркетинговия план, организирахме различни събития за клиенти и партньори с цел повишаване на информираността им във връзка с дейността на компанията. Най-голямото такова беше ежегодната годишна конференция по управление на риска на Кофас България, в която се включиха като лектори изтъкнати професионалисти и експерти от различни индустрии, а над 250 души (собственици на бизнеси, управители и финансови директори) бяха гости. Помня първата конференция, която организирах. Събитието отне около 6-7 месеца предварителна подготовка - съгласуване на темите на отделните панели, стиковане на програмите на толкова много хора, канене на гостите и най-важното - координацията, или всичко да мине с точност до минута. Всъщност тази първа организирана от мен конференция се превърна в една от най-успешните, провеждани в България.

    Михаела на годишна конференция по управление на риска, организирана от Кофас България

    Впоследствие, когато започнах работа в търговския екип, за мен беше много интересно да работя директно с клиента и да разбера неговите нужди, след което заедно с екипа да структурираме оферта, която да отговаря на изискванията му. 

    Но най-същественото, което научих, е, че е много важно да има хора, на които да вярваш и които да вярват в теб. Аз имах щастието да имам добър ментор, който повярва в мен и в моите качества.

    Как започнахте в Кофас България?
    В Кофас България започнах като стажант. Винаги съм смятала, че човек не трябва да спира да се развива. Както Салвадор Дали е казал „На шест години исках да бъда готвач. На седем исках да бъда Наполеон. И оттогава амбицията ми непрекъснато расте“. За 8-годишния си стаж в компанията не съм спирала да се развивам, което за мен е много важно.

    Какви са Вашите отговорности днес?
    Към днешна дата съвместявам няколко позиции в една - старши мениджър „Бизнес развитие“ и акаунт мениджър, като отговарям за обслужването на текущи клиенти и привличането на нови. Аз съм единственият служител в организацията в световен мащаб, който отговаря и за двете дейности и е на хибридна позиция. От началото на 2021 г. към отговорностите ми се добави и отдел „Финансови институции“, който отговаря за създаването и развитието на партньорските ни отношения с банкови институции и факторинг дружества в страната.

    Какво Ви мотивира?
    Мотивацията е ключов аспект от нашия живот, благодарение на нея се движим и развиваме. Помня учителя си по литература в гимназията, която ми каза, че моето мото в живота трябва да бъде „Обичам да ми е трудно“. Е, така е. Винаги са ме привличали предизвикателствата и новите възможности. Това, което ме мотивира и осмисля деня ми е удовлетвореността на клиента. В края на деня се радвам когато съм успяла да съдействам за разрешаването на проблем.

    С какво не бихте направили компромис?
    Компромисите на работното място, когато са свързани с отношения между отделни служители, със стратегически цели или с преговори, са необходимост и са високоефективен инструмент когато се използват по подходящ начин. Това, с което не бих направила компромис, е качеството на услугата, която предоставяме. Също не бих толерирала нелоялност и порочни практики.

    Какви хора се стремите да привличате в екипа си и какви качества цените в тях?
    За мен хората са най-ценният актив. Неслучайно преди години този актив е наричан „работна ръка“, а сега вече „човешки ресурси“. 

    Хората в екипа трябва да бъдат отговорни и лоялни, но и да притежават вътрешна мотивация. 

    Кои са ключовите умения, които считате, че трябва да притежава един мениджър, за да управлява успешно компания? 
    За мен мениджърът трябва да е лидер и добър ментор, да може да изслушва и разбира хората. Трябва да поема отговорност към взетите решения и да бъде гъвкав, тъй като икономическата среда се променя с неочаквано бързи темпове.

    Кои бяха най-големите предизвикателства до този момент във Вашата кариера и какво научихте от тях? 
    Предизвикателства не спират да се наблюдават непрекъснато, затова обичам работата си. Срещам се с тях всекидневно в работата си с настоящи и потенциални клиенти, с партньори. Ние в Кофас застраховаме компании във всички сфери на бизнеса и е от изключителна важност да разберем в детайл как функционира самият цикъл на всеки един отделен клиент, за да можем да структурираме така застраховката на неговите бъдещи вземания, че тя да е напълно работеща. Освен по основната ни дейност, ние трябва да станем експерти по производство, търговия, предоставяне на услуги, да „влезем в обувките“ на клиента, за да менажираме търговския риск и бъдещите му приходи, да предоставим превенция и защита. Паричният поток е ключов за всяка компания, а той е в наши ръце, което само по себе си е предизвикателство.

    Ако знаете това, което знаете днес, какво бихте променили?
    Всяко начало е трудно, но човек трябва да се научи да бъде адаптивен към средата. Погледнато назад във времето, бих отделяла повече време за анализ на проблемите и взетите решения.

    Как си представяте развитието на Вашата индустрията в България през следващите години?
    Сферата, в която Кофас работи, е много нишова. Когато започвах работа в сектора много малко компании (като изключим по-големите и международните) бяха наясно с възможността да  застраховат търговски вземания и услугата не беше достатъчно позната на широката аудитория. Години работа и усилия се влагат именно в увеличаване на финансовата грамотност на компаниите. Смятам, че икономическата действителност, в която живеем, пандемията от COVID-19 и политическата ситуация в момента правят бизнеса несигурен и трудно предвидим. А във времена на несигурност, Кофас е верен партньор в управлението и митигирането на риска. Прогнозата ми за развитието на сектора е еднопосочна. Смятам, че ще продължи да се развива, и то с по-бързи темпове.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на КОФАС СЪРВИС БЪЛГАРИЯ ЕООД в JOBS.bg тук

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    Министерството на финансите пласира нов дълг от 300 млн. лева
    Заемът е под формата на 3-годишни държавни ценни книжа
    преди 20 часа
    Eleven Ventures с инвестиция от 650 хил. евро в чешки стартъп
    Мисията на OUTFINDO е да промени начина, по който пазаруваме онлайн
    преди 23 часа
    Китай отчете 5% икономически ръст за 2024 г.
    Страната изпълни прогнозата, която си беше поставила
    17 януари 2025, 16:34
    17 януари 2025, 16:21
    Ето колко фирми фалираха у нас за година
    Вижте и в кой сектор са най-много те
    17 януари 2025, 15:25
    ОББ: България е много близо до изпълнение на инфлационния критерий за еврозоната
    Банката повиши прогнозата си за цените на жилищата от 12.2% до 15.1% за 2024