петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9106 прочитания

    Бизнес лидерите в България: Михаела Юзирова, Кофас

    Акаунт и бизнес развитие мениджърът на Кофас България разказва пред Economy.bg за пътя си досега
    17 март 2022, 14:06 a+ a- a

    Михаела Юзирова - акаунт и бизнес развитие мениджър в Кофас България

     Кои са хората, които са в основата на успеха на компаниите в България? В рубриката „Бизнес лидерите в България“ разказваме за лидерите – за хората, които мотивират останалите, споделяйки своя опит и възгледи. Какво са учили, каква е била първата им работа и как са стигнали до настоящата си позиция, с какви предизвикателства са се сблъсквали, какви са отговорностите им днес, какво ги мотивира и биха ли променили нещо, ако можеха да върнат времето назад.

    Михаела Юзирова е акаунт и бизнес развитие мениджър в Кофас България. Започва своя кариерен път в Кофас България още през 2014 г. като стажант.  Веднага след приключването на стажа получава предложение за постоянна позиция на Sales back office, която е свързана с направата и издаването на всички застрахователни полици. През януари 2016 г. е промотирана за ръководител на отдел „Маркетинг“, ставайки най-младият такъв за компанията в Централна и Източна Европа (по това време е на възраст 22 години). Две години по-късно се впуска в дебрите на търговската дейност от първо лице и е преквалифицирана в мениджър „Бизнес развитие“ и акаунт мениджър, отговаряйки за привличането на нови клиенти и обслужването на текущи такива, като е единственият служител в организацията, който съвместява и двете дейности на хибридна позиция. През януари 2021 г. към отговорностите й е добавен и отдел „Финансови институции“, който е ангажиран пряко с партньорството на Кофас с всички банки и факторинг дружества в страната. Въпреки възрастта си тя има безброй успехи зад гърба си – наскоро печели специално вътрешно признание за най-голям принос на нов бизнес под формата на премиен приход в целия свят за Кофас Груп, а само няколко месеца по-рано получава и награда за най-добър служител на тримесечието -  Employee of the Quarter Q2 2021 на Централна и Източна Европа.

    Вижте какво сподели Михаела Юзирова за развитието си досега и уроците по пътя.

    Разкажете ни за Вашето образование и какво оценявате като най-ценно.
    Някои биха изтъкнали това, което са завършили в университета, но за мен основополагаща роля изигра средното ми образование, което завърших в Първа английска езикова гимназия в София през 2011 г. В онзи момент трябваше да взема решение къде да продължа и реших, че искам да уча и да се развивам в България. Завърших бакалавърска степен по международни икономически отношения на английски език в Университета за национално и световно стопанство, като по онова време беше единствената специалност, която се преподаваше на английски език и за мен беше естествено продължение. Магистър съм по банково дело и международни финанси отново от Университета за национално и световно стопанство.  Преди две години завърших и втората си магистратура по екомениджмънт, специалност „Биомениджмънт и устойчиво развитие“ в Софийски университет „Св. Климент Охридски“. Най-ценното са придобитите знания, но от самия човек зависи умението да ги приложи на практика, да ги материализира в работата. 

    Ако знаете това, което знаете днес, какво образование и специалност бихте избрали да учите?
    Не бих променила нищо от решенията, които съм взела в областта на образованието. От гледна точка на сферата, в която се намирам от 8 години, щях да специализирам по-тясно в застраховането. 

    Каква беше първата Ви работа и как се чувствахте тогава?
    Търсейки себе си още докато бях студент, преминах през стажове в различни сфери на икономиката –  банки,  одиторска компания, дори  Министерство на финансите, като накрая започнах стаж и в Кофас, който прерасна в първата ми работа като Sales support officer. Тогава бях част от гръбнака на търговски екип, изготвяйки всички застрахователни полици и документи.

    Кои са моментите във Вашата кариера, за които имате най-живи спомени и намирате за най-важни?
    Човек преминава през различни етапи на кариерното си развитие, има моменти на успехи и разочарование. В Кофас България съм била в различни роли и позиции, като всяка ме е оформила като професионалист и е оставила своя отпечатък.

    Когато бях едва на 22 години, бях повишена в ръководител на маркетинг отдела, което за мен беше голямо предизвикателство. Освен подготовка на цялата маркетинг стратегия и изпълнението на маркетинговия план, организирахме различни събития за клиенти и партньори с цел повишаване на информираността им във връзка с дейността на компанията. Най-голямото такова беше ежегодната годишна конференция по управление на риска на Кофас България, в която се включиха като лектори изтъкнати професионалисти и експерти от различни индустрии, а над 250 души (собственици на бизнеси, управители и финансови директори) бяха гости. Помня първата конференция, която организирах. Събитието отне около 6-7 месеца предварителна подготовка - съгласуване на темите на отделните панели, стиковане на програмите на толкова много хора, канене на гостите и най-важното - координацията, или всичко да мине с точност до минута. Всъщност тази първа организирана от мен конференция се превърна в една от най-успешните, провеждани в България.

    Михаела на годишна конференция по управление на риска, организирана от Кофас България

    Впоследствие, когато започнах работа в търговския екип, за мен беше много интересно да работя директно с клиента и да разбера неговите нужди, след което заедно с екипа да структурираме оферта, която да отговаря на изискванията му. 

    Но най-същественото, което научих, е, че е много важно да има хора, на които да вярваш и които да вярват в теб. Аз имах щастието да имам добър ментор, който повярва в мен и в моите качества.

    Как започнахте в Кофас България?
    В Кофас България започнах като стажант. Винаги съм смятала, че човек не трябва да спира да се развива. Както Салвадор Дали е казал „На шест години исках да бъда готвач. На седем исках да бъда Наполеон. И оттогава амбицията ми непрекъснато расте“. За 8-годишния си стаж в компанията не съм спирала да се развивам, което за мен е много важно.

    Какви са Вашите отговорности днес?
    Към днешна дата съвместявам няколко позиции в една - старши мениджър „Бизнес развитие“ и акаунт мениджър, като отговарям за обслужването на текущи клиенти и привличането на нови. Аз съм единственият служител в организацията в световен мащаб, който отговаря и за двете дейности и е на хибридна позиция. От началото на 2021 г. към отговорностите ми се добави и отдел „Финансови институции“, който отговаря за създаването и развитието на партньорските ни отношения с банкови институции и факторинг дружества в страната.

    Какво Ви мотивира?
    Мотивацията е ключов аспект от нашия живот, благодарение на нея се движим и развиваме. Помня учителя си по литература в гимназията, която ми каза, че моето мото в живота трябва да бъде „Обичам да ми е трудно“. Е, така е. Винаги са ме привличали предизвикателствата и новите възможности. Това, което ме мотивира и осмисля деня ми е удовлетвореността на клиента. В края на деня се радвам когато съм успяла да съдействам за разрешаването на проблем.

    С какво не бихте направили компромис?
    Компромисите на работното място, когато са свързани с отношения между отделни служители, със стратегически цели или с преговори, са необходимост и са високоефективен инструмент когато се използват по подходящ начин. Това, с което не бих направила компромис, е качеството на услугата, която предоставяме. Също не бих толерирала нелоялност и порочни практики.

    Какви хора се стремите да привличате в екипа си и какви качества цените в тях?
    За мен хората са най-ценният актив. Неслучайно преди години този актив е наричан „работна ръка“, а сега вече „човешки ресурси“. 

    Хората в екипа трябва да бъдат отговорни и лоялни, но и да притежават вътрешна мотивация. 

    Кои са ключовите умения, които считате, че трябва да притежава един мениджър, за да управлява успешно компания? 
    За мен мениджърът трябва да е лидер и добър ментор, да може да изслушва и разбира хората. Трябва да поема отговорност към взетите решения и да бъде гъвкав, тъй като икономическата среда се променя с неочаквано бързи темпове.

    Кои бяха най-големите предизвикателства до този момент във Вашата кариера и какво научихте от тях? 
    Предизвикателства не спират да се наблюдават непрекъснато, затова обичам работата си. Срещам се с тях всекидневно в работата си с настоящи и потенциални клиенти, с партньори. Ние в Кофас застраховаме компании във всички сфери на бизнеса и е от изключителна важност да разберем в детайл как функционира самият цикъл на всеки един отделен клиент, за да можем да структурираме така застраховката на неговите бъдещи вземания, че тя да е напълно работеща. Освен по основната ни дейност, ние трябва да станем експерти по производство, търговия, предоставяне на услуги, да „влезем в обувките“ на клиента, за да менажираме търговския риск и бъдещите му приходи, да предоставим превенция и защита. Паричният поток е ключов за всяка компания, а той е в наши ръце, което само по себе си е предизвикателство.

    Ако знаете това, което знаете днес, какво бихте променили?
    Всяко начало е трудно, но човек трябва да се научи да бъде адаптивен към средата. Погледнато назад във времето, бих отделяла повече време за анализ на проблемите и взетите решения.

    Как си представяте развитието на Вашата индустрията в България през следващите години?
    Сферата, в която Кофас работи, е много нишова. Когато започвах работа в сектора много малко компании (като изключим по-големите и международните) бяха наясно с възможността да  застраховат търговски вземания и услугата не беше достатъчно позната на широката аудитория. Години работа и усилия се влагат именно в увеличаване на финансовата грамотност на компаниите. Смятам, че икономическата действителност, в която живеем, пандемията от COVID-19 и политическата ситуация в момента правят бизнеса несигурен и трудно предвидим. А във времена на несигурност, Кофас е верен партньор в управлението и митигирането на риска. Прогнозата ми за развитието на сектора е еднопосочна. Смятам, че ще продължи да се развива, и то с по-бързи темпове.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на КОФАС СЪРВИС БЪЛГАРИЯ ЕООД в JOBS.bg тук

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 7 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 7 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 8 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 10 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години