събота, 04 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4134 прочитания

    Над 24 млн. лв. е брутният обем на интернет рекламата за първото полугодие на 2012

    Вижте как коментира данните Жанет Найденова - председател на IAB България, пред Economy.bg
    27 септември 2012, 14:34 a+ a- a

    Брутният обем на интернет рекламата в България за първите шест месеца на 2012 е 23.5 млн. лева, като 87% от този бюджет са инвестирани в дисплей реклама. Това показва проучването Adex на IAB България, представено от председателя на организацията Жанет Найденова по време на семинара „Мобилната реклама сега: Инвестиция в бъдещето”.

    При дисплей рекламата се наблюдава ръст на инвестираните средства с 6.6% спрямо първото полугодие на миналата година. Спад с 11.3% се отчита при бюджета за CPC реклама, като тук не са включени данни за Google и Facebook, уточни Жанет Найденова.

    За първото полугодие на 2011 сумарният бюджет за мобилен маркетинг на 15 компании, участвали в проучването, е бил едва 26 884 лв. За първото полугодие на 2012 той вече е 157 801 лв., информира председателят на IAB България.

    „Ръстът е невероятен - над 500%. Но това е защото базата е много малка”, коментира Жанет Найденова. По нейните думи данните все пак показват тренда, а ръстът на мобилната реклама е трицифрен и на най-развития пазар в това отношение в Европа – Великобритания.

    Първите топ три индустрии като рекламодатели са: „Развлекателни индустрии и медии”, „Потребителски стоки” и „Финансови услуги”. Те общо са източник на близо 50% от средствата за реклама в интернет. За първа година секторът Телекомуникации слиза на 5-та позиция в класацията, подчерта председателят на IAB България.

    Bet-at-home е с най-голям рекламен бюджет в първото полугодие.

    „Сега всички знаем, че Законът за хазарта доста ще поореже тези инвестиции. И хората са си предвидили нещата и са си налели парите в първото полугодие преди да има ограничение”, коментира Жанет Найденова. „Започваме да виждаме и фармацевтични компании сред топ рекламодателите. Това беше най-консервативният бранш в диджитъл сектора” допълни тя.

    Изследването на Интерактив Адвъртайзинг Бюро България (IAB България) обхваща 21 компании, сред които преобладаващата част са медии и рекламни агенции. To се провежда за трета поредна година по инициатива на IAB България в партньорство с IPSOS България.

    Вижте как коментира за Economy.bg резултатите от проучването на  IAB  България  Жанет Найденова
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    преди 2 дни
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    преди 2 дни
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    преди 2 дни
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    преди 2 дни
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19