сряда, 08 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2207 прочитания

    Цигарите в Австралия ще се предлагат в еднакви опаковки

    27 ноември 2012, 14:14 a+ a- a

    След по-малко от седмица в Австралия ще влезе в сила закон, според който всички цигарени опаковки трябва да бъдат еднакви, като името на марката ще се изписва със стандартен шрифт. Подобни закони, които ограничават маркетинговите инструменти на тютюнопроизводителите, се подготвят и за Европейския съюз, съобщава The Economist.

    Рекламата

    Правителствата по света започват да цензурират телевизионната реклама на тютюневи продукти още през 60-те години на миналия век. Въпреки че все още има държави, в които този вид популяризиране на цигарите е позволено, контролът се затяга. В България всякакви реклами на цигари, тютюн и тютюневи изделия по радио, телевизия и електронен път са забранени от 2004.

    Търсенето

    България е на четвърто място в света по потребление на цигари, според класация на „Блумбърг”. Данни на НСИ сочат, че само от 2010 до 2011 потреблението на тютюневи изделия у нас е спаднало с близо 7%, достигайки 547 цигари на човек годишно. В световен мащаб за периода от 2015 до 2050 се очаква търсенето на цигари да се свие с 9%.

    Ролята на опаковката

    Тютюнопроизводителите настояват, че брандирането на опаковките е инструмент за увеличаване на пазарния дял за сметка на конкурентите, а не за привличане на нови клиенти. От индустрията също така са на мнение, че еднаквите опаковки ще доведат до повече продукти менте, което е в ущърб на потребителите.

    Световната здравна организация обаче е на мнение, че уеднаквяването на опаковките и забраната на рекламата на тютюневите изделия ще доведат до 7% спад в броя на пушачите.

    Според някои анализатори новите регулации могат дори да помогнат на цигарените брандове във вечната им борба за диференциация, пише The Economist. Когато потребителите са изправени през широк избор от еднакво изглеждащи опаковки, те просто ще назовават своята любима марка по име. Това означава, че навлизането на нови играчи на пазара ще бъде затруднено. Вече наложилите се брандове обаче ще бъдат облагодетелствани.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    Първата за България и региона водородна зарядна станция вече e в експлоатация
    Тя може да зарежда при двете стандартни налягания за компресиран водород
    преди 15 часа
    Ето каква част от българите са доволни от работата и заплатата си
    Близо 40% от сънародниците ни виждат в изкуствения интелект повече проблеми, отколкто възможности, сочи ново проучване
    преди 17 часа
    преди 22 часа
    Бюджетът на плюс от 600 млн. лв. през април
    Принос за това има вноската на БНБ
    преди 23 часа
    Google съкрати 200 души
    Компанията измества основните си длъжности зад граница
    преди 23 часа
    Очаква се България да се присъедини към ОИСР до края на 2025 г.
    Общо 31 доклада на комитетите на ОИСР по отношение на България са приети, остават още 26