неделя, 05 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1301 прочитания

    Какво да очакваме от SERP Conf 2023?

    Какво можем да видим по време на конференцията, кои са основните теми, как можем да вземем участие, разказва Никола Минков, главен изпълнителен директор на Serpact
    25 септември 2023, 14:01 a+ a- a

    Никола Минков е основател и изпълнителен директор на най-награждаваната международно SEO агенция у нас – Serpact. Стои и зад брандовете SERP Conf. и SERP Acad. От повече от 10 години се занимава с дигитален маркетинг. Има международен опит със стратегиране и ръководене на големи проекти по SEO за брандове като Технополис, DSK Bank, Tavex, Acronis, Strypes, bTV Media Group, Remix и много други. Бил е лектор на редица конференции у нас и в чужбина. Преподавател е в магистърската програма на Стопански факултет към Софийски университет „Св. Климент Охридски“, където е и обявен за млад учен (R1). Гостува с лекции в университетите в Триест в Италия и в Soka University в Токио, Япония. Един от лекторите в SEO академията SERP Acad. Също така е и член на Управителния съвет на Българска е-комерс асоциация (БЕА). В момента развива startup компания Trackian, която разработва собствен SaaS продукт в услуга на всички дигитални маркетолози, на онлайн бизнесите и Lead Generation сайтовете.

    Пред Economy.bg Никола разказа за предстоящата конференция SERPConf 2023 – какво можем да очакваме, как са подбрани лекторите, кой може да участва, кое ще е различното спрямо предходното издание и др.

    Какво да очакваме от SERP Conf 2023?
    Тази година сме подготвили малко по-различен формат от миналогодишния, като основната част от лекторите са хора извън България. Същото важи и за аудиторията. Тя е разпределена горе-долу по равно – 50:50. Имената, които ще присъстват като лектори, са едни от най-големите в бранша. Разбира се, разчитаме много и на това, че имаме доста строг подход, който запазваме за избора и качеството на самата лекция, за да спазим най-важната ни цел, а именно да е полезно за аудиторията и хората да се върнат със знания вкъщи, а и на работа, след конференцията.

    За кого е подходяща конференцията?
    Има няколко типа аудитории, за които е подходяща конференцията. Първият тип, разбира се, са SEO специалистите, тези, които се интересуват от последните промени в Google в Bing, около ChatGPT. Също така електронната търговия и търговците онлайн, както и дигиталните маркетолози. Тъй като много от темите засягат пряко, а някои косвено, всички дигитални канали, а в крайна сметка дигиталният маркетинг служи за разпространение на информация, която да доведе до повече конверсии за електронните търговци.


    Как подбрахте лекторите?
    Тъй като вече близо 10 години съм в този бранш и съм обиколил над 50 страни по света, различни конференции, на които първоначално бях посетител, впоследствие започнах да получавам и покани, като натрупах опит, смея да твърдя, че познавам лекторите доста добре и браншът не е чак толкова голям, макар че има десетки хиляди агенции и специалисти. Подбираме ги много внимателно. Имаме си комисия, която съответно спрямо панелите, които имаме, спрямо сезона, в който се намираме, спрямо нуждите и трендовете на пазара, избира първо типа панели и след това най-подходящите лектори към момента за тези панели. В много добри отношения сме с всички тях и държа да спомена, че на нито един лектор никога не сме плащали да дойде. Това са просто добри партньорски взаимоотношения, изграждани с доста труд и усилия през годините, и се радвам, че имаме това взаимно уважение.

    Как може да се вземе участие в конференцията?
    Стандартният подход е чрез посещения на уебсайта serpconf.com и също така през социалните ни канали, като има, разбира се, възможност да се използват различни промокодове, които да осигурят намаление в цената. Партнираме си и с медии и също така с доста асоциации сключихме договори и те имат преференциални условия за своите членове. Читателите на Economy.bg получават 20% отстъпка от цената на билета с промокод: Economy-SERPConf-20.

    С какво ще е най-полезна конференцията за участниците?
    Макар че е малко клиширано и всеки го казва – практически знания. Ние го и доказахме в обратната връзка след миналогодишното първо издание. Обратната връзка беше, че най-полезното нещо, най-хубавото нещо след сладоледа е било именно това, че те тръгват от конференцията със знания, които прилагат, и са много щастливи. Защото в по-голямата част от конференциите лекциите са структурирани така, че да продадат нещо. Тук ние всъщност вече сме продали билета и трябва в замяна да дадем знанията освен сладоледа и кетъринга.

    Ще има ли практическа част, или ще са само лекции?
    Лекции, но сме оставили време за нетуъркинг. Умишлено времето е повече за нетуъркинг, както и вечерта имаме парти, на което се получава най-добрият нетуъркинг. Както винаги то е в партньорство с IndIT BlackHat SEO. Ние успяхме да се договорим с тях, да се обединим заедно като кауза за SEO общността, не да си пречим. Напротив, една протегната ръка от двете страни, за която съм благодарен на тяхното ръководство. Следващата година, напролет, когато сме планирали следващото издание, ще имаме така наречения мастър клас, който имахме желание да реализираме тази година, но ни се иска да бъде абсолютно изпипан и полезен. Така че решихме, за да спазим нашия висок праг на полезност, да го преместим за пролетта.


    Кое ще е различното тази година?
    Голямата разлика ще е още в първите 15 минути от страна на пърформънс. Постарали сме се доста, за да можем да покажем българското на голяма част от чужденците. Впоследствие разликата спрямо миналата година е най-вече в това, че засягаме доста темата за AI, тъй като тя няма как да бъде пренебрегната, макар че истински вярвам, че е по-важно да се фокусираме първо върху това, което ние можем да използваме чрез AI, а не да разчитаме изцяло на него. И всъщност загубилите биха били тези, които не го използват, а не тези, които разчитат изцяло на него, защото той не е играчка. Разбира се, имаме по-сериозен акцент върху e-commerce индустрията и имаме специален гост от полската e-commerce асоциация. В същия панел ще дискутираме много и как се движи самият e-commerce като индустрия чрез подкрепата на Българската e-commerce асоциация, ще предоставим и данни, които ще са полезни за всички онлайн търговци.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    02 май 2024, 16:21
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    02 май 2024, 13:44
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    02 май 2024, 11:25
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    02 май 2024, 09:49
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    02 май 2024, 08:03
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19