Научете повече за предизвикателствата в работата на Олга Стойчева, Творчески директор в рекламната агенция
Олга Стойчева, Творчески директор, The Smarts. Снимка: Личен архив
В рубриката на Economy.bg „Какво е да си част от творческия екип на...“ представяме професионалисти от водещи комуникационни агенции в България. Те разказват за избора си на кариера, предизвикателствата, с които се сблъскват, и какво ги вдъхновява. Запознайте се с Олга Стойчева, Творчески директор в рекламната агенция The Smarts:
Представете се с две имена, позиция и какво е Вашето образование.
Казвам се Олга Стойчева и съм творчески директор на The Smarts, учих графичен дизайн и плакат и рекламен дизайн в НБУ. Покрай задачите в университета си създадох портфолио, което Радо Бимбалов откри в Behance и така започнах работа в агенцията преди 9 години. Тогава на работа ми стана толкова интересно и забавно, че зарязах бакалавърската си степен на финалната права, но ако някой студент чете това – да не прави същото!
Какво Ви мотивира да се насочите към света на рекламата?
С попадането си в агенцията бях омагьосана от хората – рекламата ме среща ежедневно с безброй интересни, мотивирани, креативни и интелигентни хора. Всички те влагат много труд, емоция и упоритост в работата си. Такава вдъхновяваща среда е рядкост, това и ме задържа в тази индустрия години наред.
Откъде черпите вдъхновение?
Работата ни е толкова разнообразна, че човек може да черпи вдъхновение от всичко – рекламата съчетава всички изкуства, но ги използва, за да продава, а това крие в себе си и много бизнес стратегия, психология и философия. Всичко свързано с тези неща ме вдъхновява – следвам различни артисти и рекламисти от цял свят, но и обичам да наблюдавам хората и поведението им в ежедневието. Също обичам да посещавам изложби и фестивали, любим ми е Pictoplasma Berlin, който вече има и българско издание и е най-големият фестивал за character design и анимация.
Кои са технологиите, които улесняват екипа Ви най-много в процеса на работа?
Най-добрият инструмент, с който разполагаме, е въображението ни. Технологиите са на второ място – било то стандартният софтуер или изкуственият интелект, от който всички се възползваме напоследък.
Можете ли да разкажете коя Ви е любимата кампания, в която сте участвали и защо Ви е фаворит?
Всички искаме да чувстваме работата си значима, и това става, когато тя има социален отзвук. Любими са ми двете кампании, които създадохме през 2019 и 2020 г. за Софийския международен литературен фестивал – те отразяваха различни социокултурни проблеми, адекватни за времето си, и до днес ги смятам за едни от най-смислените ни и естетически издържани кампании.
Кой е най-скорошният проект, по който екипът Ви е работил, и какво можете да ни разкажете за него?
В момента работим по launch на нов продукт на любим наш клиент – Rice Up, който винаги е бил отворен към нестандартни концепции и силни визуални предложения, и истински се вълнувам, че съм творчески директор на следващата му кампания, нямам търпение да я видя в ефир, но има време дотогава.
Как се справяте с баланса между клиентските очаквания и личната си творческа визия?
Понякога сравнявам работата ни с тази на адвокатите – мисията ни като рекламисти е да сме не просто творци, а да защитим и представим клиентите си с най-добрите им качества, надграждайки постоянно това, което имат изградено до момента. Важно е от самото начало да съумееш да провокираш клиента и да го насочиш стратегически, така че да гледате в една посока, тогава ще избегнете разминаванията и разочарованията при творческото изпълнение на съответната задача.
Кои са най-големите предизвикателства пред екипа Ви?
Вече споменах въображението, и то се крие в новата посока, в която тръгнахме с цялата комуникационна група на The Smarts – Devoted to imagination – цел ни е да си създадем вътрешна култура около въображението, среда, в която всеки допълва екипа със своите сили и таланти, но следвайки обща посока и високи критерии.
С кои 3 думи бихте описали екипа, в който работите?
Луди, умни, цветни.
Според Вас как ще се промени рекламният бранш през следващите няколко години?
В последно време наблюдавам, че младите хора стават все по-открити и непринудени, не обичат преструвки и перфектни картинки, смело говорят за теми, които доскоро са били табу, споделят за слабостите и недостатъците си. За да заслужат такива потребители, брандовете ще трябва да стават все по-човешки и социално ориентирани, ще трябва не просто да продават, а да създават собствена общност, в която потребителите се припознават… и това е супер.
Вижте профила и актуалните позиции за работа на The Smarts в JOBS.bg
Вижте още от рубриката „Какво е да си част от творческия екип на...:“
Какво е да си част от творческия екип на: Noble Graphics
Какво е да си част от творческия екип на: Human
Какво е да си част от творческия екип на: All Channels
Какво е да си част от творческия екип на: Noble Graphics