„Бъдещето на електронната търговия в Европейския съюз“ ще се проведе на 29 април
Снимка: iStock
Българската Е-комерс Асоциация (БЕА) организира кръгла маса, посветена на „Бъдещето на електронната търговия в Европейския съюз“, което ще се проведе на 29 април (понеделник) от 15:00 часа в HAYATT REGENCY София. Събитието е подходящо за електронни магазини, платформи за електронна търговия, компании, предоставящи услуги за е-комерс, дигитални иноватори, настоящи членове и кандидат членове за Европейския парламент, журналисти. Работният език ще е английски.
Европейският съюз е в повратна точка. Следващите европейски избори и следващите 5 години ще имат решаващо въздействие върху способността ни да преминем към по-кръгова и цифрова икономика, без да изоставяме и да се превърнем в конкурентен глобален актьор.
Българска Е-комерс Асоциация (БЕА) и Ecommerce Europe силно вярват , че европейският сектор на електронна търговия е ключов за постигането на тези цели. През последните 5 години секторът на електронната търговия до голяма степен доказа своя потенциал да служи на целите на единния пазар на ЕС. От позволяването на европейския бизнес да премине към цифрови технологии и да се разшири през границите до избягването на необратими смущения за компаниите и потребителите по време на пандемията от Ковид-19, секторът допринесе за цялостната устойчивост на ЕС. През следващите 5 години секторът на цифровата търговия има възможността да бъде движещата сила зад една по-справедлива и по-конкурентна, устойчива и цифрова икономика.
Как да стигнем до там?
Според БЕА пътят напред за Европейския съюз за отключване на потенциала на европейската икономика и сектора на дигиталната търговия може да бъде постигнат само чрез следните ръководни принципи, когато се регулира всеки аспект на икономиката, така, че да се гарантира, че общата цел за зелена, цифрова и приобщаваща икономика е изпълнена:
1. Запазване неутралността на каналите и способността на компаниите да растат и да се конкурират;
2. Осигуряване на най-високо ниво на хармонизация в ЕС;
3. Защита на равни условия за всички компании;
4. Мисъл първо за прилагането и след това за новите правила;
5. Мисъл първо за малките, за да се работи за 90% от компаниите, съставляващи цифровата кономика;
6. Разбиране реалностите на компаниите, за да се създадат правила, които те могат да спазват;
7. Спазване на принципите за по-добро регулиране и осигуряване на съгласуваност между законодателствата.
От къде да започнем?
Ecommerce Europe ще изложи конкретни политически приоритети за новия мандат на ЕС, които са доразвити в неговия манифест, където има ясен и силен потенциал за Европейския съюз през следващите 5 години:
1. Затваряне на цикъла на кръговия единен пазар на ЕС;
2. Рационализиране на изискванията за данни за съответствие и растеж на бизнеса;
3. Използване на цифрови инструменти за рационализиране и подобряване на информацията за потребителите;
4. Партньорство на защитата на потребителите с икономическия растеж;
5. Изграждане на иновативна и конкурентна среда за плащане на дребно;
6. Осигуряване на рационализирана данъчна политика и безпроблемен поток от стоки.
Ecommerce Europe и БЕА потвърждават своята пълна отдаденост на сътрудничеството с политиците и по-широк спектър от заинтересовани страни за подобряване на глобалната конкурентоспособност на Европейския съюз (и в частност България).