понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5154 прочитания

    Големите търговски вериги стъпват на бул. „Витоша”

    Основната търговска улица в София е следващата стъпка в тяхната експанзия, показва ново проучване на Forton
    09 октомври 2014, 13:41 a+ a- a

    Бул. „Витоша” е следващата стъпка в експанзията на големите търговски вериги, прогнозира консултантската фирма за имоти Forton, стратегически партньор в България и Македония на глобалната компания Cushman & Wakefield. Основните причини за това са затихващото строителство на молове в столицата (през 2015 се очаква откриването само на 1 такъв обект), както и отсъствието на редица компании от основната търговска улица на града.

    Търговията на дребно в центъра на София ще има все по-корпоративен облик, доминиран от водещите световни марки – така, както е в повечето европейски страни, обяснява  Михаела Лашова, изпълнителен директор на Forton.

    Източник: Forton

    В периода 2006-2008 са въведени и изпробвани множество нови марки и концепции, като местните независими играчи са водещи. След 2008 обаче профилът на водещите търговски центрове се определя от имена като Zara, H&M, LC Waikiki, Reserved, NewYorker, Humanic, Deichmann и др. От тях само първите две марки са представени на основната търговска улица.

    През последната година на пазара продължиха да навлизат нови търговски компании като испанските Cortefiel и Mango. Те уплътняват конкуренцията в търговските центрове, което на свой ред прави търговската улица по-привлекателна за бизнес според Forton.

    Търговският микс на бул. „Витоша” предлага разнообразие за потребителите – общо 180 магазина с почти 22 хил. кв.м търговска площ по данни на Forton. Той се характеризира с изразена доминация на магазините за мода и обувки, включително спортни – 41% от общия брой и 54% от общата търговска площ.

    Въпреки това цели категории обекти отсъстват или са много слабо представени - супермаркети, магазини за потребителска електроника и детски магазини, както и в известна степен спортните стоки.

    В същото време възможностите за експанзия на този етап са ограничени. Магазините с площ в достатъчни обеми за големите марки (над 500 кв.м) са 4% от общия брой, макар че съставляват 39% от общата площ. Общо незаетата площ е едва 6%.

    Заради ниското ниво на незаетост и стабилното търсене най-предпочитания тип търговски обекти /партер, с широка витрина и площи от 100-150 кв.м/ поскъпват с 10% на годишна база до 44 евро на кв.м месечно.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 19 минути
    преди 3 часа
    От 1 май: Нова самолетна линия ще свързва Истанбул със София
    Нискотарифната Pegasus Airlines ще има полети 3 пъти в седмицата
    преди 3 часа
    Изкуственият интелект има потенциал да революционизира научните открития
    Нуждаем се от нов Европейски институт за изкуствен интелект в науката, съветват академиите Европейската комисия
    преди 4 часа
    Fitch потвърди рейтинга на България
    Липсата на стабилно правителство и потенциално дългите преговори за съставяне на коалиция биха могли да забавят влизането в еврозоната след 2025, предупреди агенцията
    преди 5 часа
    Летище София с нов безмитен магазин
    Той е най-големият за безмитна търговия в България