петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2066 прочитания

    Над 80% от купувачите на ваканционни имоти са българи

    Ако човек търси вложение на спестяванията си, то жилището на морето е по-изгоден вариант спрямо малък апартамент в града, посочват от Green Life Developments & Resorts
    03 юни 2021, 10:54 a+ a- a

    Високата активност на българските купувачи на ваканционния пазар през 2020 продължава и през настоящата година. Сънародниците ни успяха да компенсират отсъствието на част от чуждите клиенти, като вече представляват над 80% от купувачите на Черноморието. Това показва докладът на строително-инвестиционната компания Green Life Development & Resorts.

    „Ограниченията за пътуване заради коронавируса и неясната икономическа обстановка подтикнаха много хора, които се колебаеха относно покупката на втори дом, да предприемат действия и да сключат сделка. Цените на ваканционните имоти поддържат стабилни нива, за разлика от градските имоти в страната, при които ръстът в цените не спира дори и през последната година. На практика, ако човек търси вложение на спестяванията си, то жилището на морето е по-изгоден вариант спрямо малък апартамент в града. С по-малка инвестиция, клиентите получават не само втори дом, но и качествена морска почивка в собствен имот“, коментира Теофил Петров, изпълнителен директор на Green Life Development.

    По данни на компанията налице са клиенти от Германия и Израел, които също сключват сделки, но техният дял е значително по-малък. Руските купувачи все още са в позиция на изчакване. Покупката на втори дом е емоционално решение, което трудно може да се вземе от разстояние. Собствениците на ваканционни имоти имат желание да ползват жилищата си, но са ограничени заради затрудненото пътуване.

    Българските купувачи най-често търсят имоти в затворени комплекси, предлагащи цялостно обслужване и поддръжка, посочват от Green Life Development & Resorts. Клиентите държат на комфорта и функционалното разпределение на имота си, на заобикаляща среда в унисон с природата, искат разнообразие от услуги и удобства. Рядко правят компромис и са склонни да платят малко повече за качествен имот, който има всички предпоставки и качества да поддържа стойността си стабилна във времето. Лесното отдаване под наем също е ключов фактор за избора на купувачите.

    „Покупката на втори дом на морето предполага по-малка обвързаност спрямо градските имоти. Ако клиентите решат, че искат да пътуват повече и да почиват извън страната, жилището няма да се превърне в бреме, а напротив. Апартаментите на добра локация в комплекс с работеща хотелска част могат да се отдават под наем, покривайки разходите за поддръжка. Дестинации като Созопол, към които българите имат сантиментално отношение, се радват на голям интерес от туристи и са особено подходящи за подобни покупки“, каза Екатерина Желяпова, търговски директор Ваканционни имоти, Green Life Development.

    Най-често бюджетите на клиентите в Созoпол за покупка на втори дом са между 50 и 110 хил. евро. Освен семейства от големите градове, сред купувачите има и хора, които живеят и работят в чужбина. Техните мотиви за покупка са свързани с желанието за ваканция в собствено жилище, с неограничен достъп и осигурена поддръжка. Основната група клиенти разчитат на собствени средства за покупката, но се увеличава делът на хората, които използват банков кредит за частично финансиране на сделката.

    „Това е сравнително нова тенденция в този сегмент, която очаквам да се затвърди заради изгодните банкови условия. В повечето случаи клиентите разполагат с част от сумата и теглят кредит за остатъка. Има и такива, които предпочитат да запазят спестяванията си, възползвайки се от ниските лихви по ипотечните заеми. Това им дава повече спокойствие и възможност за предсрочно погасяване“, допълва Екатерина Желяпова.

    По думите ѝ сериозен интерес има и към ваканционните къщи. Запитванията са предимно от семейства с по-високи доходи, които търсят повече уединение и пространство. Ключово при тях е, че имат малък процент общи части, но притежават всички преимущества на комплексите от затворен тип - контролиран достъп, широк набор от услуги и осигурена поддръжка.

    В Поморие клиентите виждат имоти за краткосрочно ползване през лятото, но също и перспектива за постоянно пребиваване. Градът привлича хора на средна възраст целогодишно, заради спокойствието и мекия климат. „И в Поморие, както и в Созопол, купувачите разглеждат оферти в различни етапи – „на зелено“, в строеж или в завършен вид. Доверяват се на доказани и утвърдени инвеститори без притеснение, но винаги проверяват вече завършените проекти“, пояснява Желяпова.

    През 2021 Green Life Development & Resorts работи по няколко нови фази с над 300 жилищни единици. Повечето от тях са в комплекса в Созопол и се очаква да бъдат завършени в рамките на юни тази година.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години
    преди 2 часа
    45 преподаватели от България, Словения и Сърбия станаха част от първата международна мрежа от STEAM начални учители
    Издателство „Клет България“ е водещ координатор по проекта, чиято задача е въвеждането на STEM/STEAM обучението от 1. до 4. клас
    преди 2 часа
    Проучване: 77% от компаниите у нас предлагат хибриден модел на работа
    С 10% са нараснали възнагражденията през 2023, за тази година ръстът е от 7%, сочи проучване на Mercer Marsh Benefits
    преди 3 часа
    Окончателно: Либерализацията на пазара на ток за бита беше отложена с 1 година
    НС прие на второ четене промени в Закона за енергетиката
    преди 4 часа
    Спад в броя на сделките с имоти у нас
    Средните цени на жилищата задържат нивата си през първото тримесечие на 2024, отчитат от Arco Real Estate