четвъртък, 22 февруари 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    984 прочитания

    Откриха Център за иновативни образователни технологии във ВТУ

    Такива центрове ще има във всички държавни университети, в които се подготвят бъдещи учители, заяви министърът на образованието
    24 октомври 2023, 13:54 a+ a- a

    Около 1900 преподаватели от 26 висши училища в 12 града в България подготвят бъдещи учители. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на семинар „Дигитална трансформация в обучението на бъдещи учители“ във Великотърновския университет „Св. Св. Кирил и Методий“.

    По думите му 600 от тези преподаватели вече са били обучени по Националната програма на МОН „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители“. Нейната цел е обучението на студентите по педагогически специалности да стане по-компетентностно и практически насочено, както и да развият умения за използване на съвременни дигитални технологии при преподаването. За постигането й е предвидено самите преподаватели да преминат целенасочени обучения, за да се гарантира придобиването на съответните умения.

    „Подготовката на учители в последните 10-15 години в целия свят става все повече компетентностно ориентирана. Това означава, че преподавателите, които подготвят студенти бъдещи учители, трябва да работят за развитие на техните ключови и професионални компетентности. Самите учебни програми трябва да бъдат насочени към повече практическа подготовка“, обясни министър Цоков. Toй даде за пример държави като Канада, Великобритания, САЩ и Австралия, където в последните години се развиват такива учебни програми, в които голяма част от учебното време на студентите бъдещи учители преминава в базови училища с цел развиване на практически професионалните си умения. Проф. Цоков изрази увереност, че такъв ще бъде резултатът от националната програма – образование, което е свързано не само с теоретични знания и определени концепции, а преди всичко с осигуряването на връзка между теория и практика, с изграждането на положителни нагласи у студентите бъдещи учители и със създаването на умения, които след това да бъдат реализирани в самата учебна среда.

    „Изключително важно е и да се свърже процесът на дигитализация в средното училище с изграждането на много добри дигитални умения на бъдещите учители. Те ще им позволят без проблем да работят с бъдещите платформи на обучение, да създават учебно съдържание в Дигиталната раница, да могат да работят в СТЕМ центровете“, обясни министър Цоков.

    По-рано той откри Центъра за иновативни образователни технологии във Великотърновския университет, изграден със средства по Националната програмата. Такива центрове ще има във всички държавни университета, в които се подготвят бъдещи учители. Ако те успеят да се развият като мрежа между отделните университети, ще дадат тласък на свързаността и възможността за обмяна на опит и мнения между преподавателите, които подготвят бъдещи учители, изтъкана министър Цоков.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    ЕК разследва TikTok за алгоритми, водещи до пристрастяване
    Китайската социална мрежа има над 1 млрд. потребители
    преди 5 часа
    Sameday България планира да инвестира над 17 млн. лева през 2024 г.
    През 2023 г., Sameday отчита 2,6 млн. доставени пратки, с 38% от тях получени чрез автоматизирани шкафчета за доставка извън дома
    преди 6 часа
    Capital One придобива Discover
    Сделката на стойност $35,3 млрд. ще обедини двете най-големи компании за кредитни карти в САЩ
    преди 7 часа
    БНБ: Чуждите инвестиции у нас с ръст от 28% за година
    Най-големите вложения в страната за януари - декември 2023 са от Швейцария, Австрия и Белгия
    преди 7 часа