Тази година в центъра на кампанията са „онлайн хигиената“ и нововъзникващите технологии
Октомври е Европейският месец на киберсигурността, съобщи БТА. Тазгодишната кампания цели европейските граждани да се запознаят още по-отблизо с въпросите на киберсигурността. Европейският месец на киберсигурността е ежегодна кампания на Европейския съюз за повишаване на осведомеността и популяризиране на киберсигурността сред гражданите и организациите, както и за предоставяне на актуална информация, свързана със сигурността. Всички свързани събития и инициативи са координирани от Агенцията на Европейския съюз за киберсигурност (ENISA) и Европейската комисия с подкрепата на държавите членки.
През 2019 г. кампанията ще постави ударение върху различни теми, разкриващи нуждата от промяна в поведенческите модели и представящи на потребителите подходящи примери, които да им помогнат да осъзнаят рисковете, които крият новите технологии.
Първата тема обхваща основните принципи на „онлайн хигиената“, тоест правилните навици, които гарантират нашата безопасност онлайн и които всеки трябва да възприеме в ежедневието си. Потребителите, които подхождат правилно към своята киберсигурност се чувстват по-уверени, когато използват своите компютри, смартфони, интелигентни часовници или всякакви други устройства, свързани с интернет. Основното послание е, че киберхигиената е навик, който се придобива на ранна възраст и остава за цял живот.
Втората тема поставя ударение върху „нововъзникващите технологии“ и върху нуждата от сигурност за потребителите и техните устройства. Технологиите се развиват бързо и е редно, придобивайки нов продукт, да настройваме по подходящ начин параметрите за сигурност и защита на личните данни. Гражданите ще бъдат запознати отблизо с въпросите, на които следва да отделят внимание, що се отнася до новите технологии.