понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1544 прочитания

    ЕК забранява рекламите от страни извън ЕС преди избори

    Брюксел иска ясно да се посочва кой и колко е платил за политическа реклама
    09 април 2024, 16:54 a+ a- a

    От днес влизат в сила нови правила на ЕС за определяне на общи стандарти относно прозрачността и таргетирането на политическата реклама. Тези правила ще позволят на гражданите да идентифицират послания, които се стремят да повлияят на техните мнения и политически решения и целят да насърчават свободни и честни избори.

    От сега нататък политическите реклами трябва да бъдат ясно идентифицирани като такива и да посочват кой ги е платил, на каква цена, с кой изборен или законодателен процес са свързани и дали са целенасочени към определени групи хора. Ще трябва да се въведе механизъм за уведомяване за проблемни реклами и всички политически реклами ще се съхраняват в онлайн хранилище. Регламентът също така ограничава злоупотребата с лични данни. За да се защитят европейските демократични процеси от външна намеса, регламентът забранява спонсорирането на реклама от държави извън ЕС три месеца преди избори или референдум.

    Днес също се състоя и церемония по подписването на Кодекса за поведение за изборите за Европейски парламент през 2024 г. под домакинството на заместник- председателя на Европейската комисия Вера Йоурова. С подписването му европейските политически партии се ангажираха да поддържат етични практики на кампанията. На фона на нарастващата загриженост относно защитата на честността на изборите в Европа от вътрешни и външни заплахи този ангажимент на политическите партии е от голямо значение.

    Политическите партии, подписали Кодекса за поведение, са: Алианс на либералите и демократите за Европа, Европейско християнско политическо движение, Европейски консерватори и реформисти, Европейска демократическа партия, Европейски свободен алианс, Европейска зелена партия, Европейска народна партия, Партия на европейските социалисти и Партия на европейската левица. „Идентичност и демокрация“ заявиха, че също ще се присъединят към Кодекса за поведение за изборите за Европейски парламент през 2024 г.

    Като пример за ангажимент по линия на Кодекса е, че подписалите го страни ще насърчават приобщаващия политически дискурс и участие, като се въздържат от използване или разпространяване на дискриминационни изявления срещу конкретни групи въз основа на пол, расов или етнически произход, религия или убеждения, възраст или сексуална ориентация. Друг пример е ангажиментът на страните да се въздържат от политически реклами, спонсорирани от недекларирани интереси, или да ангажират по друг начин посредници, които да изпращат послания в кампанията без ясно обозначение, кой е отговорен за тях.

    Кодексът за поведение ще служи като изчерпателен контролен списък за политическите партии, кандидатите, медиите и гражданите за наблюдение на етичното поведение по време на предизборната кампания.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 3 часа
    Проучване: Спад на фалитите у нас с близо 11% през 2023
    Действителният брой компании, които не могат да плащат сметките си, се е увеличил през 2023, предстоят трудности за строителния сектор през 2024, отбелязват от Кофас
    преди 4 часа
    ЕК призова България да подобри националния план в областта на енергетиката и климата
    Окончателният актуализиран план трябва да бъде представен до 30 юни 2024
    преди 5 часа
    Ново Кино Арена отваря врати в София
    Кинокомплексът с 10 модерни зали е в Мега Мол
    преди 6 часа
    преди 9 часа
    От 1 май: Нова самолетна линия ще свързва Истанбул със София
    Нискотарифната Pegasus Airlines ще има полети 3 пъти в седмицата