Снимка: BP
BP съкрати над една десета от работната сила в своя бизнес за зареждане на електрически превозни средства (EV) и го изтегли от няколко пазара, след като залогът за бърз растеж на комерсиалните EV паркове не се изплати, казаха източници от компанията, цитирани от „Ройтерс“.
Промените в BP Pulse са част от усилията на главния изпълнителен директор Мъри Очинклос да се съсредоточи върху най-печелившите сегменти на британската компания, докато се бори със съмненията на инвеститорите относно плана си да се отклони от нефт и газ към нисковъглеродна енергия.
BP Pulse намали броя на страните, в които оперира, от 12 на 4 през последните месеци, като сега се фокусира върху САЩ, Великобритания, Германия и Китай, където очаква най-бърз растеж на пазара на електромобили, каза BP пред „Ройтерс“.
В резултат на това подразделението съкрати над 100 работни места през последните месеци, или над 10% от глобалната си работна сила от 900 души, като много служители бяха преместени в други подразделения и само шепа напуснаха компанията, казаха източниците.
BP не коментира точния брой на съкратените работни места.
Този ход идва, когато производителите на автомобили по света затягат коланите си на фона на по-бавното от очакваното навлизане на електромобилите. Американският пионер в електромобилите Tesla ще съкрати повече от 10% от глобалната си работна сила, показва вътрешна бележка, докато се бори с падащите продажби и засилващата се ценова война при електромобилите.
Зареждането на електромобили обаче остава един от петте ключови двигателя за растеж за BP, която залага на това клиентите да прекарват повече време в нейните места за зареждане, докато захранват колите си с помощта на бързи зарядни устройства.
BP имаше над 29 000 точки за зареждане в световен мащаб в края на 2023 г., в сравнение с 22 000 година по-рано, се казва в годишния отчет на компанията. Целта е да има 100 000 точки до 2030 г.
„Нашите амбиции за EV не са се променили“, каза BP. Промените в BP Pulse са „стъпка към гарантиране, че можем да изпълняваме целите си с още по-голяма прецизност и ефективност“.
BP Pulse също се отказа от няколко проекта, които направи, откакто стартира своята стратегия за енергиен преход при предишния изпълнителен директор на групата Бърнард Лууни през 2020 г.
Първоначално BP очакваше търговските автомобилни паркове да бъдат първите и най-бързи, които ще преминат към електромобили в мащаб, но това не се получи, отчасти защото правителствата облекчиха задълженията за преминаване към електромобили, каза Очинклос пред анализатори през февруари.
„Мислехме, че флотовете ще са първи. Но предвид рецесионния натиск и известно облекчение от страна на правителствата, флотовете се забавиха“, каза Очинклос.
Миналия май BP затвори и своя бизнес за зареждане на електромобили. Сега компанията се фокусира най-вече върху хъбовете за бързо зареждане.
Компанията казва, че очаква възвръщаемостта от нейните операции за зареждане на EV и комплексите в които те се намират, да надхвърли 15% и да създаде приходи от $1,5 млрд. преди лихви, данъци, обезценка и амортизация до 2025 г.