вторник, 07 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    942 прочитания

    45 преподаватели от България, Словения и Сърбия станаха част от първата международна мрежа от STEAM начални учители

    Издателство „Клет България“ е водещ координатор по проекта, чиято задача е въвеждането на STEM/STEAM обучението от 1. до 4. клас
    26 април 2024, 11:17 a+ a- a

    45 преподаватели от България, Сърбия и Словения положиха основата на първата по рода си международна мрежа от STEAM начални учители в Белград през изминалия уикенд. Те участваха в първата международна среща по проекта STEM/STEAM in Primary School: Mission Possible, или още S.TEMPO project, който се координира от издателство “Клет България”.

    Участниците, сред които 15 преподаватели от училища, членуващи в Асоциацията на Кеймбридж училищата в България, преминаха и специално обучение за създаване на STEAM дейности за началния етап на базата на иновативна STEM/STEAM методология.

    Издателство „Клет България“ е водещата организация и основен координатор на проекта, който е по програмата Еразъм+. Задачата му е да въведе прилагането, преподаването и изучаването на STEM/STEAM в началното образование, като създаде международна мрежа от STEM/STEAM учители.

    Проектът S.TEMPO стартира през октомври миналата година и ще продължи до юни 2025 г., когато ще завърши с финална конференция в София. Основните партньори по проекта са представителствата на издателство Klett в България, Сърбия и Словения, както и Софийският университет „Св. Климент Охридски“ с Факултета по науки за образованието и изкуствата, Белградският и Люблянският университет с факултетите си по педагогика.

    Обучението на учители формира основата на мрежа от преподаватели, които да могат да служат като подкрепа за техни колеги и допълнително да улеснят процеса на внедряване на методологията S.TEMPO и по-нататъшно на STEM/STEAM образованието в страните участнички в проекта.

    Освен създаването на партньорската преподавателска мрежа по проекта към момента има изготвена и карта на учебните програми за началния етап за трите страни. Тя представя ясна и актуална картина на потенциалните междупредметни области от 1. до 4. клас, в които може да се планират и лесно да се въведат STEM/STEAM дейности, без да са необходими съществени промени в програмата по съответните предмети. Изговтена е и методология S.TEMPO, която дава ясни насоки за това как учителите в началното училище могат да развиват STEM/STEAM дейности в клас.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    02 май 2024, 16:21
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    02 май 2024, 13:44
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    02 май 2024, 11:25
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    02 май 2024, 09:49
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    02 май 2024, 08:03
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19