Обединеното кралство ще приеме нови закони през 2021, които да ограничат компании като Google и Facebook при злоупотреби с доминиращата си позиция на пазара.
Комисията за конкуренция и пазарите в страната съобщи, че в двете дружества са били похарчени близо 80% от всички 15 млрд. паунда за онлайн реклама през 2019.
Новият режим ще цели да предостави на потребителите по-голям контрол над данните им.
Освен това законите ще помогнат на по-малки компании да се развиват.
„Нарастват притесненията, че във Великобритания и чужбина концентрацията на малък брой развити технологични компании ограничава развитието на технологичния сектор, намалява иновациите и има негативно влияние върху обществото, малкия и среден бизнес. Време е да разрешим този проблем и да позволим ново развитие на технологични компании“, сподели секретарят по дигиталните технологии Оливър Доуден.
Новият кодекс ще постави ясни очаквания от най-големите корпорации за това какво се счита за подобаващо поведение по време на взаимодействие с конкуренти и потребители. Платформи, финансирани от дигитална реклама, може да бъдат принудени да преминат към прозрачен модел на опериране, който разкрива какви услуги предлагат и как използват личните данни на потребители.
Освен това технологични компании ще трябва да предоставят възможността на потребители да изберат дали да получават персонализирани реклами и да спрат санкциите за потребители, които не искат да получават подобни съобщение. В момента отписването от подобни услуги води до затруднено използване на продукти от конкуренти.
Спазването на кодекса ще бъде наблюдавано от ново звено в Комисията за конкуренция и пазарите. Звеното за дигитални пазари ще получи права да отменя и блокира решения на технологични фирми и да налага глоби за неспазване на заповедите