Страната надгражда системите си за контрол на въздушния трафик
Снимка: Air France
Хиляди полети се отменят на основните летища в Париж през януари и февруари, докато Франция надгражда системите си за контрол на въздушното движение, съобщи Euronews.
Френският контрол на въздушното движение в момента работи по система, разработена през 1970 г., понякога все още използвайки хартиени ленти за представяне на пристигащи самолети. Въпреки че редовно е бил надграждана през годините, тя е планирана за основна преработка в началото на 2024 г. поради бързото нарастване на въздушния трафик.
Тъй като системата се актуализира, първите два месеца на годината могат да бъдат сложни за пътниците. Повече от 2,5 милиона полета преминават през френското въздушно пространство всяка година и всяко прекъсване може да засегне пътуванията в Европа.
Докато тече работата, се очаква около 16 500 полета да бъдат отменени, според канала за бизнес новини BFM. Авиокомпаниите са посъветвани да намалят с 20% броя на полетите, излитащи и кацащи на парижките летища Шарл дьо Гол, Орли, Льо Бурже и Бове в периода 9 януари - 14 февруари. През този период новата система ще бъде тествана в центъра за управление на въздушното движение в Ати-Мон, най-големият във Франция, който управлява всички летища в Париж и Бове.
Кои полети ще бъдат отменени, ще зависи от авиокомпаниите, но те вероятно ще дадат приоритет на маршрутите на дълги разстояния. Air France съобщи, че е била „принудена да отмени някои полети на къси и средни разстояния през този период“ – над 4200 от групата Air France-KLM. В опит да сведе до минимум въздействието върху пътниците, авиокомпанията вече е отмени;а тези полети, информирала е пътниците и им е предложила трансфери до различни полети в същия ден.
Около €1 млрд. се инвестират в подобряването на контрола на въздушното движение на Франция, така че да може да обслужва повече полети и да работи по-ефективно. Мащабът на операцията е толкова голям, защото близо 80% от системата ще трябва да бъде надградена, много повече от обичайната практика за смяна на компоненти един след друг.
Новият софтуер вече е внедрен в центровете за контрол на въздушното движение в Реймс и Екс ан Прованс, но все още трябва да бъде тестван в най-големия център в Атис Мон. През този 6-седмичен период в началото на 2024 г. софтуерът ще бъде тестван, преди да бъде финално представен през ноември.