събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6598 прочитания

    Кои ще са предизвикателствата за бизнеса през 2012?

    Къде ще насочат усилията си през новата година, споделят мениджъри на ключови компании от различни бизнес сектори
    05 януари 2012, 15:36 a+ a- a

    2012 се очертава като поредната трудна за бизнеса година. Финансовата несигурност в Европа и света, свиващото се потребление в България, покачващите се цени на суровините, нарастващата задлъжнялост са основните фактори, които тревожат работодателите.

    Обърнахме се към мениджъри на ключови компании от различни бизнес сектори, за да ги попитаме кои според тях ще бъдат основните предизвикателства през 2012 и къде ще насочат усилията си през настоящата година.


    Има спад в потреблението на гласови услуги, а инвеститорите продължават да очакват от нас да правим големи инвестиции

    Андреас Майерхофер
    Главен изпълнителен директор
    „Мобилтел”


    Ситуацията в телекомуникационния бизнес в момента е много предизвикателна. За разлика от предходни години, когато макроикономическата ситуация в Югоизточна Европа беше значително по-благоприятна от настоящата и телеком бизнесът отчиташе голям ръст в броя на клиентите, потреблението и приходите, сега растежът е по-бавен. Регистрираме спад в потреблението на гласови услуги. Причините за това са три – на първо място е „ерозията” на цените и свирепата конкуренция, на второ, разбира се, е влиянието на регулаторните органи, и на трето – хората използват различни алтернативи за комуникация. От друга страна, инвеститорите продължават да очакват от нас да правим големи инвестиции, за да успеем да се справим със силното увеличение в преноса на данни. Това е голямото предизвикателство не само пред „Мобилтел”, а пред целия сектор. Телекомите съкращават разходи и намаляват капиталовите инвестиции, но всички ние трябва да си върнем позициите на растеж, за да оправдаем високите си инвестиции. На всички специфични клиентски потребности следва да се отговори с оферти, профилирани спрямо интересите и нуждите им. Именно това доведе до навлизането ни на фиксирания пазар и предлагането на набор от услуги и то в пакет. Виждам потенциал в тази сфера.
    В допълнение намирам, че има потенциал за разрастване на потреблението на мобилен интернет чрез смарт телефони и таблети, както и на броудбанд услугите като цяло. Това ще запази компанията ни конкурентна на пазара и ще допринесе за лидерската ни позиция. Гордея се, че „Мобилтел” е компания, която може да се похвали с много силен екип, макар и в трудни времена. Фактът, че успяхме да запазим персонала си, да продължим да инвестираме в него като основен наш двигател, е голям успех, който отчитам за изминалата година.

    От изключителна важност за развитието на бизнеса остава износът, както и привличането на чужди инвестиции

    Зоя Паунова
    Изпълнителен директор
    AstraZeneca България


    Голямото предизвикателство както пред България, така и пред останалите страни от Европа ще бъде финансовата стабилност на европейските и световните пазари. От изключителна важност за развитието на бизнеса остава износът на стоки и услуги, както и привличането на чужди инвестиции. По мое мнение усилията трябва да се съсредоточат върху изграждането на последователна държавна политика, насочена към активно търсене на потенциални инвеститори за България.
    Обществото и бизнесът в следващите години ще бъдат все по-изискващи  - с очакване за по-високо ниво на корпоративна отговорност, с увеличени очаквания от страна на потребителите, с натиск за максимална прозрачност, иновативност и гъвкавост, с желания за бизнес стратегии, които залагат на реалистично планиране, с нужда от екипност, лоялни служители, партньорство и продължаващ междуинституционален диалог.

    Въпреки несигурната икономическа обстановка фокусът ни ще са иновациите, а важна роля ще играят и новите ни рекламни кампании

    Рууд ван ден Ейнден
    Изпълнителен директор
    „Загорка”


    Предизвикателството ще е свързано най-вече с факта, че все още наблюдаваме несигурна икономическа обстановка, което ще продължи да оказва влияние върху бирената индустрия. Особено ако погледнем към увеличението на разходите, пред което сме изправени, поради цената на малца и ечемика. Въпреки това, ние в „Загорка” АД продължаваме да инвестираме в нашите брандове, в развитието на хората и пивоварната ни. През 2012 във фокуса ни ще бъдат иновациите, а важна роля ще играят и новите ни рекламни кампании. През следващата година ще работим усилено по реализирането на платформата ни за устойчиво развитие – Създаваме по-добро бъдеще, част от която ще бъдат редица зелени инициативи, доброволчески дейности, дарителската ни програма, но и нови кампании, които предвиждаме. Именно в духа на тази програма в начало на годината ни предстои да открием новия ни зелен склад. 



    Главните предизвикателства са свитото потребление, цените на суровините и все по-високите изисквания на потребителите

    Елза Маркова
    Изпълнителният директор
    Холдинг “Белла България”


    Главните предизвикателства пред сектора са свързани със свитото потребление, увеличението на цените на суровините и все по-високите изисквания на потребителите към качеството на продуктите. Те ще продължат да бъдат актуални и през 2012. А ние ще продължаваме да предлагаме продуктите с най-доброто съотношение между качество и цена.

    Може да очакваме 2012 да е трудна, но да успеем да постигнем добри резултати

    Левон Хампарцумян
    Главен изпълнителен директор
    „Уникредит Булбанк”


    Може да очакваме 2012 да е трудна, но да успеем да постигнем добри резултати. А предизвикателствата пред нас като банкова институция са да продължаваме да подкрепяме клиентите си, да им предоставяме все по-добри услуги и продукти и да продължим да подкрепяме развитието на местните общности. 


    В момента у нас енергийните компании изостават единствено по отношение на новите екологични изисквания


    инж. Димитър Белелиев
    Председател на борда на директорите
    Централна енергоремонтна база (ЦЕРБ)


    Макар през последните години поръчките в сектора да намаляват - в резултат на кризата, очакванията ми са, че през 2012  те ще достигнат нивата от преди рецесията (2006-2007). Надявам се също да разширим дейността си и на други чуждестранни пазари.
    В момента у нас енергийните компании изостават единствено по отношение на новите екологични изисквания, които сме длъжни да спазваме като страна, подписала протокола от Киото и като член на ЕС. Това е и направлението, в което основно трябва да се работи през 2012. Според мен трябва да се вложат средства главно в топлофикационната дейност.


    Амбициите ни за разрастване на пазара са големи, мотивацията – също

    Ираван Хира
    Генерален директор
    „Хюлет-Пакард България”


    По всичко личи, че 2012 също ще бъде интересна и динамична, а ние продължаваме да се развиваме и да налагаме тенденциите.
    Посланието на НР е ясно: НР е най-големият доставчик в света на технологична инфраструктура, софтуер, услуги и решения, както за големи организации – корпоративни клиенти и държавни институции, така и за частни потребители.
    Именно в тази посока ще бъдат насочени всички усилия на екипа ни -  да затвърдим позициите си и да продължим да предлагаме иновативни решения, които отговарят на специфичните нужди на нашите клиентите. Амбициите ни за разрастване на пазара са големи, мотивацията – също. Вярваме, че те, в съчетание с високотехнологичните решения на НР, са предпоставка за успеха ни през следващата и следващите години.


    На пазара се котират все повече продукти с ниски цени, а „Тандем” не е позиционирана в този клас и не желаем да бъде

    Кирил Вътев
    Съуправител
    „Тандем – В”


    За съжаление на фона на тенденцията за свиване на потреблението, която се прояви още през 2010, а през 2011 се засили, единственото, за което можем да се надяваме, е тази тенденция да спре.
    На пазара се котират все повече продукти с ниски цени, а „Тандем” не е позиционирана в този клас и не желаем да бъде, защото искаме да правим продукти с най-високо качество, полезни за здравето на потребителя и то с изразени характеристики. Такава характеристика например е ниското съдържание на мазнини на филетата и деликатесите „Финес и настроение”, която ще развиваме и през следващата година. Предизвикателство за нас е да продължаваме да образоваме потребителите си за значението на хранителната стойност на продуктите, които консумират.

    Приоритетът ни за 2012 е да продължим развитието на офиса ни в България

    Диана Стефанова
    Управляващ регионален директор
    VMware


    Приоритетът ни за 2012 година е да продължим развитието на офиса ни в България, като запазим стратегическата си позиция в рамките на компанията. Това включва фокус върху иновациите и патентите - целим да насърчим участието и проактивността на нашите служители в процеса по създаване и релизирането на иновативни идеи. Активно споделяне на знание с цялата ИТ общност в България чрез участието и инциирането на технически форуми и платформи за диалог и сътрудничество.  Задълбочаване на сътрудничеството ни с академичните общности чрез образователни програми, стажантската ни програма и др. Продължаване на разрастването ни на българския пазар на труда – отново за всички нива позиции. Намирането на специалисти за старши и мениджърски позиции очакваме, че ще продължи да бъде предизвикателство поради ограничения брой на такива специалисти на пазара.


    По-добра ли беше за бизнеса 2011 – вижте тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 1 ден
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 ден
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 1 ден
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години