понеделник, 13 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5876 прочитания

    Доклад: Разликата между обявен и реален разход на гориво е 42%

    През годините тя се увеличава, като от 2001 ръстът е над 30%, показва анализ на ICCT
    21 ноември 2016, 15:49 a+ a- a

    Несъответствието между разходът на гориво, който производителите обявяват, и реалният разход се увеличава до 42% през 2016. Това показва анализ на International Council on Clean Transportation (ICCT), организацията, която първа съобщи за проблема с разминаването при обявен и реален разход на гориво при Volkswagen.

    От 2001 насам организацията измерва разликата между официално обявения разход на гориво от производителите и реалния разход, който автомобилите правят на пътя. През 2001 тази разлика е била в размер на 9%, а днес вече е 42%, което е повече от четворно увеличение. Това означава €450 годишно повече разходи за гориво за крайния потребител.

    До тези данни ICCT са стигнали заедно с Организацията за приложни научни изследвания на Нидерландия (TNO), след като са изследвали приблизително 1 милион автомобила от 7 европейски държави. Според данните на TNO между 2003 и 2013 разликата се е увеличила с 25%, а до 2016 разликата вече е 40% за частните автомобили и 45% за корпоративните.

    Графика на разликите между обявените от производителя нива на разход на гориво спрямо различни информационни източници, включително за частни и корпоративни автомобили

    Анализът използва данни от 13 различни източника, включително потребителски сайтове, лизингодатели и автомобилни списания.

    Според д-р Петек Мок, управляващ директор на ICCT, около ¾ от разликата в разхода на гориво, обявен от производителите, и реалния идва от „дупки в текущите регулации“. Причината е, че производителите обявяват разход на гориво на базата на специални тестове, а не на шофиране в реални условия. Така например автомобилите могат да се оборудват със специални гуми за теста.

    Друга една трета от разликата се дължи на прилагането на технологии, които се оказват по-ефективни по отношение пестенето на гориво при тестове, отколкото при шофиране в реални условия. Подобна система е старт-стоп системата за двигателите. Освен това някои дейности в автомобила, които увеличават разхода, са винаги изключени по време на тестване. Пример за такава система е климатизацията в купето на автомобила, уточняват от ICCT.

    Карта на Европа, показващи източниците на информация за анализа на ICCT

    В момента производителите измерват консумацията на гориво на автомобила чрез теста NEDC (New European Driving Cycle). Тази процедура е създадена през 80-те години на миналия век и не е разработена с цел да измерва консумацията на гориво, уточняват от ICCT. Вече съществува нова, по-подходяща процедура, наречена WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Тя ще бъде въведена в употреба в ЕС през 2017, уточняват още от организацията.

    Според д-р Мок новата процедура ще намали текущата разлика на половина, но има нови „дупки“ в регулациите, които могат да доведат до ново увеличение на тази разлика в бъдеще. Според него поради тази причина са необходими допълнителни мерки, включително тестване на консумацията и отделените вредни емисии по време на шофиране по реални пътища, както и независимо наблюдение на тестването на автомобили в реални пътни условия.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    10 май 2024, 16:28
    Вече работи първата за България и региона водородна зарядна станция
    В рамките на минути могат да бъдат заредени леки, лекотоварни и товарни автомобили
    10 май 2024, 14:11
    Официалният правописен речник на българския език вече е наличен онлайн
    Той е първият продукт на Български езикови ресурси онлайн или БЕРОН
    10 май 2024, 14:06
    Интегрирана концепция на ТИЗ има шансовете да реализира милиардна инвестиция в България
    В концепцията за интегрирани териториални инвестиции участват общините Пловдив, Куклен, Марица и Раковски
    10 май 2024, 10:39
    Търговски вериги поискаха от президента вето върху тавана за надценката на хляба
    Ограничаването на свободното ценообразуване ще доведе до изкривяване на конкуренцията, от което ще пострада крайният потребител, отбелязват от СМТ
    10 май 2024, 09:31
    Българската "Пластхим-Т" придоби 100% от италианската Manucor
    Сделката се финансира със заем от „Уникредит Булбанк“ и ОББ