Най-често пазаруваме дрехи и спортни стоки в Интернет, сочи проучване на НСИ
Повече от половината домакинства в България са имали достъп до интернет в домовете си през 2012. Това сочи изследване на Националния статистически институт (НСИ). Спрямо 2011 това е ръст от 5.9%.
Нараства и делът на българите с бърза и надеждна широколентова връзка (50.8% от домакинствата).
Мъжете са по-активни при редовното ползване на интернет в сравнение с жените – съответно 51.1% и 49.5%.
Увеличава се и делът на хората, които пазаруват онлайн. За последната година 9.2% от българите са направили онлайн покупки, което е с 2.5% повече спрямо предходната година.
Най-често в мрежата пазаруваме дрехи и спортни стоки (63.6%), сочат данните на НСИ. Следват поръчките, свързани с пътувания или хотелски резервации (31.3%) и покупките на книги, списания, вестници или електронни материали за обучение - 25.9%.
През 2012 леко се увеличава и делът на предприятията, които имат достъп до интернет - 87.4% или с 0.5% повече в сравнение с миналата година. Над 76% от предприятията използват фиксирана широколентова връзка, което е ръст с почти 8%. Почти половината предприятия (48.8%) поддържат своя уебстраница или уебсайт.
Данните на НСИ сочат, че онлайн продажбите на предприятията увеличават своя дял и все повече от тях използват интернет, за да подобрят своя бизнес и да улеснят клиентите и доставчиците си.
С нарасналото използване на ИКТ в предприятията съществено се увеличават разходите и инвестициите за тяхното закупуване и поддръжка. През 2011 предприятията с над 10 заети са направили подобни разходи в размер на 2.57 млрд. лева.