петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5336 прочитания

    Мъжете у нас – по-активни в мрежата от жените

    Най-често пазаруваме дрехи и спортни стоки в Интернет, сочи проучване на НСИ
    13 декември 2012, 15:48 a+ a- a

    Повече от половината домакинства в България са имали достъп до интернет в домовете си през 2012. Това сочи изследване на Националния статистически институт (НСИ). Спрямо 2011 това е ръст от 5.9%.

    Нараства и делът на българите с бърза и надеждна широколентова връзка (50.8% от домакинствата).

    Мъжете са по-активни при редовното ползване на интернет в сравнение с жените – съответно 51.1% и 49.5%.

    Увеличава се и делът на хората, които пазаруват онлайн. За последната година 9.2% от българите са направили онлайн покупки, което е с 2.5% повече спрямо предходната година.

    Най-често в мрежата пазаруваме дрехи и спортни стоки (63.6%), сочат данните на НСИ. Следват поръчките, свързани с пътувания или хотелски резервации (31.3%) и покупките на книги, списания, вестници или електронни материали за обучение - 25.9%.

    През 2012 леко се увеличава и делът на предприятията, които имат достъп до интернет - 87.4% или с 0.5% повече в сравнение с миналата година. Над 76% от предприятията използват фиксирана широколентова връзка, което е ръст с почти 8%. Почти половината предприятия (48.8%) поддържат своя уебстраница или уебсайт.

    Данните на НСИ сочат, че онлайн продажбите на предприятията увеличават своя дял и все повече от тях използват интернет, за да подобрят своя бизнес и да улеснят клиентите и доставчиците си.

    С нарасналото използване на ИКТ в предприятията съществено се увеличават разходите и инвестициите за тяхното закупуване и поддръжка. През 2011 предприятията с над 10 заети са направили подобни разходи в размер на 2.57 млрд. лева.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 4 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 4 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 5 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 7 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години