петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4999 прочитания

    Commerzbank: Имаме амбициите да растем още в България

    Вярваме, че ще се превърнем в един от най-предпочитаните работодатели на пазара, Маркус Крьогер, управител на Технологичен център Комерцбанк София, пред Economy.bg
    07 февруари 2022, 16:20 a+ a- a

    Почти две годни след откриването на Технологичен център „Комерцбанк“ – София, българското технологично подразделение на германската банка продължава да се разраства и да търси нови специалисти. В момента в ИТ хъба на Commerzbank у нас работят близо 250 души. За догодина целта е да бъдат привлечени още 200 нови специалисти. „Инвестицията се отплаща“, коментира пред Economy.bg Маркус Крьогер, управител на ИТ хъба в София. Засега компанията няма планове да открива офиси в други български градове.

    Как се стартира бизнес в разгара на пандемията, какви са възможностите и предизвикателствата за растеж в тези предизвикателни условия, когато си напълно нов и непознат за пазара играч, по какви проекти работи екипът тук, какъв е потенциалът на ИТ индустрията у нас – тези и други въпроси коментирахме с Маркус Крьогер, управител на Технологичен център Комерцбанк София.

    Маркус, 2 години след като открихте технологичния център в България, каква е равносметката? Отговори ли инвестицията на очакванията Ви?
    Много е вълнуващо, като се замисля как стартирахме изграждането на организацията ни от самото начало и как с помощта на лидерския екип извървяхме целия път досега. Инвестицията се отплаща, определено. Имам изключителен мениджърски състав, с който заедно изграждаме много ефективни екипи. Технологичният център в България играе важна роля в разработването и управлението на приложения, които ще бъдат използвани за обслужване на милиони клиенти в Германия.

    Стартирахте дейността си в разгара на пандемията. Каква беше най-трудната част от навлизането на нов пазар в такива условия?
    Както може да се предположи, плановете ни бяха засегнати от пандемията. Използвам случая да благодаря на всички колеги, които работеха по този проект във Франкфурт, за усилията и ангажираността им към постигнатото тук. Те не успяха да дойдат на място заради ограниченията от създалата се пандемична обстановка. Наложи се да налагат и проследяват процесите от разстояние. Заедно с това имаха подкрепата на наши доверени експерти в София, които се справиха много добре и всичко се случи по най-ефективния възможен начин.
    След като започнахме процеса по наемане на нови служители, активно съдействахме за тяхното интегриране в компанията и съпътстващите процеси. Същото се случи и по отношение на изграждането на умения. Специални благодарности към нашите невероятни колеги, които се справиха с всички технически и нетехнически предизвикателства.

    Как пандемията засегна работата Ви и плановете Ви в България? Възможност или предизвикателство беше тя за Вас?
    Както споменах, най-голямото ни предизвикателство беше, че не можехме да използваме нашите експертни екипи от Германия, които да направят организацията на място в България. Въпреки това тази ситуация ни даде възможност да използваме местни доставчици, които свършиха чудесна работа в комуникацията с колегите в Германия и това ни помогна да постигнем сегашния прогрес.

    Имате ли планове за разширяване и откриване на офиси в други български градове?
    В момента нямаме планове да отваряме офиси в други български градове. Това, което със сигурност възнамеряваме, е да подкрепим програми на ЕС за дигитална трансформация, планирани за България. Ще преценим как тези европейски инициативи може да работят за нас.

    Наемате ли хора от страни извън ЕС?
    Commerzbank наема хора от всяка точка на света, стига те да имат необходимите разрешителни да работят в съответната страна. Ние в България не правим изключение. За нас е приоритет да привличаме най-добрите таланти, където и да са те.

    По какви проекти работи екипът в София? Само вътрешни проекти за банката ли са това?
    Както и при другите дигитални технологични центрове, ние работим само за групата „Комерцбанк“. Предоставяме някои ключови услуги за банката, които включват всички инициативи, свързани с трансформирането на инфраструктурата в така нареченото „отворено банкиране“. Друг пример е разработването на софтуер за дигитализация на банкови процеси, базирайки се на платформи, като Kafka, Murex или Jenkins например.

    Как оценявате потенциала и предизвикателствата на IT индустрията в България?
    IT индустрията има огромен потенциал. Това е причината да изградим център тук. Тази индустрия е една от малкото в България, която продължава да расте въпреки сериозните икономически последици от световната пандемия. Като динамичен сектор той носи различни предизвикателства. Това, с което трябва да се справяме оттук нататък, са новите условия на работа, след като премине ситуацията с COVID-19. Също така да се позиционираме по най-добрия начин на пазара на труда предвид навлизането на нови играчи в IT сектора в България. Имаме амбициите да растем. От една страна, нашите служители учат нови технологии. От друга, се стремим на споделяме опит и знания с общността. Силно вярваме, че ще се превърнем в един от най-предпочитаните работодатели на пазара.

    Бихте ли препоръчали на други германски компании да инвестират в България?
    Разбира се, че не бихме искали всички професионалисти само за нас. И сега сериозно, разбира се, че бихме направили такава препоръка на базата на нашия опит и изисквания, тъй като те може да са различни за другите компании. Нашият опит със създаването на компанията в България и работата с местните органи и агенции е много положителен.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Digital Technology Center Commerzbank AG Sofia Branch в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 7 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 8 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 8 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 10 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години