вторник, 07 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7829 прочитания

    Как стартира Технологичен център Комерцбанк в България?

    Историята на компанията научете от Илияна Търнина, директор „Човешки ресурси“, Технологичен център Комерцбанк София
    04 януари 2022, 10:28 a+ a- a

    Технологичният сектор е един от най-бързоразвиващите се в България през последните години, като предлага все по-разнообразни възможности за ИТ кариера. Страната ни е както притегателна дестинация за световни технологични гиганти, които откриват свои офиси тук, така и благоприятна среда за стартиране и развитие на български компании, които днес са сред водещите работодатели в страната и продължават да разрастват екипите си. Но как започва всичко?

    В новата рубрика на Economy.bg „Как стартират компаниите в България?“ лидери на водещи компании в страната разказват за първоначалната идея, за първите служители, проекти, клиенти и технологии, за трудностите в началото и развитието на бизнеса и екипите през годините.

    Как стартира Технологичен център Комерцбанк в България, научете от Илияна Търнина, директор „Човешки ресурси“, Технологичен център Комерцбанк София.

    Как стартира Технологичен център Комерцбанк София?
    „Комерцбанк“ стартира в България през юни месец 2020. Тогава реално беше и сравнителното начало на епидемията. Хората бяха доста притеснени по отношение на това колко е сигурно работното им място и не бяха много склонни да го сменят. Така че това за нас беше и едно от основните предизвикателства - да спечелим доверието на хората с един стартиращ проект, било то и с големия бранд „Комерцбанк“.
    Отварянето на „Комерцбанк“ в България всъщност е част от дългогодишната стратегия на компанията за дигитализация и трансформация на нейните процеси и продукти.
    В организационната структура на „Комерцбанк“ има още два технологични центъра. Те са в Полша и Чехия. След направено проучване коя друга европейска локация би била подходяща от гледна точка на достатъчно квалифицирани кадри и традиции в образованието и благоприятна бизнес среда, „Комерцбанк“ се спря и на България като трети технологичен център.

    Какви бяха първите трудностите?
    Бих казала, че пандемията изигра една от основните роли. Отделно, разбира се, позиционирането на компанията беше също доста голямо предизвикателство. „Комерцбанк“ е доста известна банка в Германия, но в България тя няма банкови операции. Така че за нас беше важно да кажем: „Да, „Комерцбанк“ е тук, „Комерцбанк“ е една голяма, многогодишна банка, 150 години съществуваме вече, но в България развиваме технологичен център и търсим ИТ специалисти".
    Друга трудност за нас бяха и предизвикателните цели, които ни бяха поставени още от самото начало. Реално ние започнахме в пандемия, бяхме неизвестна компания за българския пазар, а търсехме само до края на същата година, т.е. до края на 2020, минимум 100 технологични специалисти, така че това за нас беше наистина, как да кажа, хем трудно, хем позитивно и предизвикателно. В крайна сметка успяхме да наемем всички тях. Даже завишихме тези цели и продължаваме да наемаме и да се разрастваме тук.

    Какви бяха първите служители?
    Сред специалистите, които ни се довериха от самото начало имаме софтуерни инженери, DevOps инженери, application operations инженери, тестови инженери, но имаме също така и бизнес функции, продуктови специалисти като Business Analysts. Така че портфолиото от специалисти е доста голямо и ни позволява да затворим цикъла на всички проекти, над които работим, дори и само от България.

    С какви технологии работехте в началото?
    Може да се похвалим с огромно многообразие от технологии. Имаме както по-често срещани като Java и React, така и доста по-редки като Murex, Summit и Kafka, някои от които тепърва навлизат на българския пазар и ние ще обучаваме хора на тях. В тази сфера ние също така имаме опит и в намиране на подходящи кадри извън България и съответното им релокиране у нас, за да може да осъществим проектите, над които работим по тези технологии.

    Какво представлява компанията днес?
    В момента, година и половина след нашия старт, имаме близо 250 служители, които работят на над 20 технологии в най-разнообразни екипи и проекти. Имаме чудесен офис в близост до Бизнес парка с над 3500 кв.м. площ и продължаваме да се развиваме. Може би по-интересно да се сподели е, че проектите, над които работят нашите колеги, са от особено значение, тъй като ние като банка в момента изживяваме трансформация и дигитализация на нашите проекти. Тоест проектите, над които нашите колеги работят, ще имат значение за това как банката изглежда в очите на своите клиенти в бъдеще. Като се има предвид, че „Комерцбанк“ е една от водещите банки в Европа, смея да кажа, че нашите колеги участват в изграждането на банковата индустрия на бъдещето.

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Digital Technology Center Commerzbank AG Sofia Branch в JOBS.bg тук

    Вижте още:

    Как стартира SEEBURGER в България?

    Как стартира Scalefocus в България?
    Как стартира Hypoport в България?
    Как стартира Бош Инженеринг Център в България?
    Как стартира Visteon в България?
    Как стартира Acronis в България?
    Как стартира VMware в България?
    Как стартира Sensata Technologies в България?
    Как стартира Центърът за споделени услуги на Atos в България?
    Как стартира Chaos в България?
    Как стартира МенторМейт в България?

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Първата за България и региона водородна зарядна станция вече e в експлоатация
    Тя може да зарежда при двете стандартни налягания за компресиран водород
    преди 2 часа
    Ето каква част от българите са доволни от работата и заплатата си
    Близо 40% от сънародниците ни виждат в изкуствения интелект повече проблеми, отколкто възможности, сочи ново проучване
    преди 4 часа
    преди 8 часа
    Бюджетът на плюс от 600 млн. лв. през април
    Принос за това има вноската на БНБ
    преди 9 часа
    Google съкрати 200 души
    Компанията измества основните си длъжности зад граница
    преди 10 часа
    Очаква се България да се присъедини към ОИСР до края на 2025 г.
    Общо 31 доклада на комитетите на ОИСР по отношение на България са приети, остават още 26