петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    13318 прочитания

    Колко еко всъщност са екоколите?

    Електромобилите може да замърсяват повече околната среда, отколкото традиционните возила, твърди нови изследване
    05 октомври 2012, 16:28 a+ a- a

    Екологичните коли може да се окажат не толкова щадящи природата, колкото се предполагаше. Изследване на Норвежкия научно-технологичен университет твърди, че електромобилите може да нанасят повече щети на околната среда, отколкото колите на бензин и дизел, съобщава BBC.

    В сметките си експертите за първи път отчитат емисиите въглероден диоксид, отделяни при производството на тока, задвижващ електромобилите. Вредните газове нарастват значително, ако за производството на електричеството се използват въглища, подчертават норвежките специалисти.

    „Токсично” може да е и самото производство на екоколите. Вредата от тяхното производството е около два пъти по-пагубна за околната среда, отколкото при традиционните автомобили, посочват авторите на изследването.

    Това е така, защото за производството на батериите и двигателите им се използват голямо количество токсични суровини като никел, мед и алуминий.

    Все пак, ако електроавтомобилите се задвижват от ток, получаван от по-екологични източници, то тогава има смисъл да се мине на такива коли, коментират експертите.

    В страните, които разчитат на традиционни енергийни източници обаче, електроколите нанасят повече вреди, отколкото са ползите от тях, отбелязват още норвежките специалисти.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 7 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 8 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 8 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 10 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години