неделя, 12 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4341 прочитания

    LivePerson: Планираме до края на тази година да имаме над 100 служители, а до края на 2024 да ги утроим

    Защо точно България, какви продукти разработва компанията, какви специалисти търси и какви са плановете за бъдещето, разказва Александър Райчев, изпълнителен директор LivePerson България
    27 февруари 2023, 09:08 a+ a- a

    Снимка: LivePerson

    Компанията за изкуствен интелект LivePerson стъпи на пазара у нас. Защо американската компания избра точно България за своя Network Operations Center, какви и колко специалисти търси, какви са плановете за развитие разказва нейният изпълнителен директор за България Александър Райчев.

    Как LivePerson взе решението да отвори офис в България и защо точно в България?
    LivePerson е американска компания с около 30 годишна история и първата компания в света, която предлага уеб базиран чатбот още в далечната 1995 година. До момента компанията оперира в страната със страхотен отдел от Customer Success специалисти, които демонстрират професионализъм, високо ниво на техническа експертиза и ценности, които отговарят на стандартите на LivePerson. Благоприятната обстановка, наличието на таланти на световно ниво, централното място на България на картата на Европа (между две от големите локации на компанията в Израел и Германия) и възможността екипите в страната да работят от всички точки на света заедно с останалите колеги правят България една предпочитана страна за инвестиции. Не на последно място, красивата природа, интелигентните и позитивни хора. Тук сме да затвърдим очакванията и да докажем, че българските професионалисти са в основата на важните решения в разработката на продукт, и то какъв – свързан с изкуствения интелект. Tема, която направи революционен ренесанс, но и тема, която още през 40-те години засяга Айзък Азимов със своите 3 закона за роботите и естествено, Тюринг – ocнoвoпoлoжниĸът нa тeopиятa зa изĸycтвeния интeлeĸт преди повече от 70 години.

    С какво се занимава компанията?
    Вече отминаха времената, когато чатботовете работеха с предварително дефинирани изрази и даваха възможните отговори. Вече сме в други измерения, където желанията на клиента са завишени, очакванията са за бърз достъп и разрешаване на проблемите. Продуктът Conversational AI комбинира Natural language understanding (NLU – възможността да се разбира естественият език на хората) и Natural language processing (NLP – анализа на огромен обем данни) с machine-learning (ML) модели, които възпроизвеждат човешкото познание, като LivePerson развива тези инструменти, за да увеличи максимално тяхната производителност и да ни отведе до бъдещето на самообучаващия се изкуствен интелект. Клиентското преживяване в динамично развиващия се свят предполага да се предоставят различни и модерни възможности за комуникация между изкуствения интелект и човека, като Facebook Messenger, SMS, WhatsApp, Viber, гласови команди, които също така включват и персонализация. Цели 74% от клиентите избират да пишат съобщение пред варианта да се обадят.
    Да, вашият авиопревозвач, който ползва услугите на LivePerson може да ви уведоми своевременно за отменения ви полет и вместо да се редите на гишето за следващ полет и да разберете какви са следващите ви възможности заедно с всички останали пътуващи, чатботът ще ви се „извини“ за причиненото неудобство, ще ви предостави всички варианти, ще ви резервира наново билет с прекрасно място до прозореца, ще намери предпочитан от вас хотел, където може да пренощувате и къде да вечеряте. Страхотно, нали? Или да комуникирате с вашата банка, пътувайки удобно на сафари в Кения. Цели 18 000 клиента – водещи международни компании се доверяват на LivePerson, за да подобрят клиентското преживяване и да съкратят до минимум възможността от грешки, но също и да намалят оперативните си разходи. Обработваме над 1 милиард клиентски итерации на месец. 

    Имате ли вече наети хора, ако да – колко и какви?
    Тъкмо затворихме 10 нови позиции, както DevOps, така и разработчици, като до края на това тримесечие ще бъдем около 50 колеги в България. Казвам България, защото в компанията работим отдалечено от всяка точка на света. Дори в момента мениджъри от САЩ, Израел и Германия търсят попълнения за екипите си именно у нас и силно вярват в качествата и възможностите на нашите специалисти. В момента усилено се целим в посока набиране на качествени кандидати, като интерес не липсва. Темата с изкуствения интелект, продуктите и компанията седят модерно, с дългосрочна визия и предизвикват търсещите предизвикателства и работа с нови технологии. А обстановката и отношението на компанията към служителите е на изключително ниво. 

    Колко и какви специалисти търсите?
    Търсим широк спектър специалисти в софтуерната индустрия. Търсим програмисти front-end, back-end с Go, Java, Javascript, Node.JS, Vue.js, Angular, React, Python.
    Работа с бази данни като MySQL, NoSQL, CouchBase, MongoDB, Redis, Cassandra, Big Data Hadoop, Kafka, BI тулове като Microstrategy, Tableau, Looker, PowerBI.
    Работим с Docker, Kubernetes, Terraform, Ansible и много други модерни технологии.
    Също така са ни нужни и SRE и DevOps, SecOps инженери, които да работят по автоматизации и Continuous Improvements/ Continuous Delivery, Cloud платформите AWS, GSP, Azure и тяхната сигурност.
    Изграждаме и Network Operations Center тук с професионалисти, които поддържат продукта 24 часа в денонощието. Защото знаем, че непрекъснатата работа на продуктите ни през цялото време по всички точки на света е важна както за клиентите, така и за нашите разбирания да сме близо до тях. Бизнесът не спи, клиентите също, а ние сме отговорни за подобряването на клиентското преживяване и удовлетвореност.

    Върху какви проекти ще работите?
    Специалистите в България ще работят върху всички основни продукти на компанията в т.нар. Conversational Cloud заедно с всички останали инженерни екипи по света. Ние не поставяме силози и разчитаме, че в центъра на продуктите ни седи експертиза на световно ниво. LivePerson създава екипите си на база технически умения, взаимно доверие и отговорност към хората, като създава мултинационални екипи. Основният продукт е т.нар. Conversational AI, чрез който се създава клиентско усещане за работа с човек на базата на сложни алгоритми, които не просто отговарят на въпроси, но и предусещат желанията и следващите стъпки на клиента. 

    Какви са плановете на компанията за развитие в България?
    Както споделих, LivePerson винаги е била remote-first компания, но силно осъзнаваме колко е важна културата, изграждането на екипи на база на ценности, взаимно доверие и постоянно споделяне на знания, затова и в момента сме в процес на изграждане на офис за част от колегите, които искат да поработят заедно, да се срещат и естествено, да разработват нови идеи – компанията залага на потенциала на служителите и че те са основен двигател в дигиталната трансформация на продуктите и силно подкрепя иновациите. Само мога да споделя, че LivePerson инвестира в развитието на хората, като личният бюджет за обучения за всеки служител е може би най-високият в ИТ индустрията.
    Така че, когато говорим за планове за растеж, на първо място поставяме знанията на служителите и тяхното желание за усъвършенстване. България е предпочитана дестинация за компаниите от ИТ сектора и LivePerson внимателно е проучила възможностите за разширяване на екипите си. Планираме до края на тази година да имаме над 100 служители, а до края на следващата ни очаква предизвикателството да утроим този брой. Силно вярвам, че темата с изкуствения интелект, атмосферата, културата и възможностите за развитие са основен фактор в желанието на хората да се присъединят към LivePerson.
    Също така бихме искали продуктът да бъде използван и от българския бизнес и затова работим усилено да „побългарим“ лингвистичните способности на нашите алгоритми.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    Вече работи първата за България и региона водородна зарядна станция
    В рамките на минути могат да бъдат заредени леки, лекотоварни и товарни автомобили
    преди 2 дни
    Официалният правописен речник на българския език вече е наличен онлайн
    Той е първият продукт на Български езикови ресурси онлайн или БЕРОН
    преди 2 дни
    Интегрирана концепция на ТИЗ има шансовете да реализира милиардна инвестиция в България
    В концепцията за интегрирани териториални инвестиции участват общините Пловдив, Куклен, Марица и Раковски
    преди 2 дни
    Търговски вериги поискаха от президента вето върху тавана за надценката на хляба
    Ограничаването на свободното ценообразуване ще доведе до изкривяване на конкуренцията, от което ще пострада крайният потребител, отбелязват от СМТ
    преди 2 дни
    Българската "Пластхим-Т" придоби 100% от италианската Manucor
    Сделката се финансира със заем от „Уникредит Булбанк“ и ОББ