Разгледахме множество локации в Европа, България предлага много предимства - д-р Михаел Краус, изпълнителен директор на SULZER, пред Economy.bg
Германската компания SULZER инвестира първоначално 1,5 млн. евро в софтуерен развоен център в София, като постепенно ще създаде близо 100 нови работни места за висококвалифицирани ИТ специалисти у нас. Това стана ясно преди дни по време на среща на министъра на икономиката и индустрията Богдан Богданов с изпълнителния директор на фирмата за автомобилен софтуер д-р Михаел Краус. Сред клиентите на компанията са автомобилните производители BMW, AUDI, DAIMLER, MAN, Porsche, Rolls Royce, SEAT, VW, Skoda и др.
SULZER е създадена през 1978 и работи успешно с клиенти в автомобилната индустрия, както и в инженерния и застрахователния сектор. Компанията е доставчик на ИТ решения, който поддържа процесите на автомобилната верига за доставки чрез интегрирана бизнес и техническа експертиза.
Защо компанията реши да открие софтуерен развоен център в София, какъв е размерът на инвестицията, колко работни места ще бъдат открити и за какъв тип специалисти, върху какви проекти ще работят те, как ще изглеждат колите на бъдещето и каква ще бъде ролята на софтуера в тях - тези и други въпроси коментирахме с д-р Михаел Краус, изпълнителен директор на SULZER.
Г-н Краус, защо Sulzer реши да открие софтуерен развоен център в София?
България предлага много предимства, като например голям набор от квалифицирани таланти, прогресираща бизнес култура и географска близост до Германия.
Между кои други локации избрахте България и конкретно София? Кои са предимствата на страната ни в сравнение с други държави от Източна Европа?
Разгледахме множество локации в Европа. Вече имаме достатъчно опит в установяването на ниършоринг дестинации. В София има много добър университет, който ни дава достъп до специалисти. Сравнително ниският данък върху доходите, съчетан с град с високо качество на живот, задържа работната сила на място.
Каква е стойността на инвестицията?
Инвестицията е около 1,5 милиона евро за 3 години.
Кога конкретно ще заработи ИТ хъбът в София?
През следващите няколко седмици ще проведем интервюта за набиране на персонал за проекта и след това ще започнем.
Колко работни места ще откриете?
През първата година искаме да наемем около 15 служители
Какъв тип служители ще търсите?
Основно IT кадри за разработка на софтуер в международни DevOps екипи.
Много германски компании се оплакват от недостиг на кадри. Каква ще е вашата стратегия за привличане и задържане на персонал?
Можем да предложим на нашите служители проекти във вълнуваща технологична среда за известни производители на автомобили. Освен това предлагаме много добри възможности за развитие и сътрудничество с университетите в България и в Магдебург, Германия.
Къде ще бъде офисът ви?
Офисът се намира в София, заобиколен от добра инфраструктура с връзки с метрото и възможности за хранене в непосредствена близост.
Върху какви проекти ще работят служителите ви в София?
По същество това са ИТ проекти за германската автомобилна индустрия, машиностроенето и застрахователната индустрия.
Как оценявате потенциала и предизвикателствата на ИТ сектора и аутомотив индустрията в България?
Разглеждаме и двете индустрии като пазар за растеж. Важен фактор е изграждането на добри връзки между ИТ компаниите, за да може да се постигне ефектът на мащаба.
Как изглежда автомобилът на бъдещето и какъв ще е Вашият принос?
Автомобилът на бъдещето определено ще бъде електрифициран и управляван от софтуер. Класическите аргументи вече няма да бъдат единственият решаващ фактор за покупка.
Каква ще бъде ролята на софтуера в автомобила на бъдещето?
Вече виждаме, че софтуерът е от централно значение и става все по-важен. Овладяването на сложността и сигурността ще бъдат основните предизвикателства през следващите няколко години.
Кой ще спечели и кой ще загуби от трансформацията в автомобилната индустрия към т.нар. „софтуерно дефинирани превозни средства“?
Тези, които имат най-голяма готовност за трансформация, ще излязат победители. Не е задължително да са най-големите компании, а тези, които могат да се адаптират най-бързо към нуждите на пазара.