Сделката, на стойност $69 млрд. стана възможна след одобрението на Великобритания
Снимка: Microsoft
Производителят на Xbox Microsoft приключи сделката за $69 милиарда за Activision Blizzard в петък (13 октомври), увеличавайки своята тежест на пазара на видеоигри с най-продаваните заглавия, включително "Call of Duty", за да се конкурира по-добре с лидера в индустрията Sony.
Първоначално представена през януари 2022 г., най-голямата сделка в игралната индустрия преодоля последното си голямо препятствие, одобрение от Великобритания, по-рано през деня, след като Microsoft се съгласи да продаде права за стрийминг за игрите на Activision, за да облекчи опасенията за конкуренцията.
Затварянето е голяма победа за американската технологична фирма в стремежа ѝ да привлече повече хора към своите конзоли Xbox и абонаментната услуга Game Pass. Приходите на Microsoft от игри изостават от тези на Sony, чиито конзоли PlayStation превъзхождат продажбите на Xbox. отбелязва „Ройтерс“.
„Днес е добър ден за игра“, каза изпълнителният директор на Microsoft Gaming Фил Спенсър в публикация в платформата X, известна преди като Twitter. Той ще ръководи бизнеса на Activision, като главният изпълнителен директор на издателя на видеоигри Боби Котик ще остане на поста до края на 2023 г. Спенсър представя покупката като начин Microsoft да пробие на пазара за мобилни игри за над $90 млрд.
Activision прави популярни мобилни заглавия, включително "Candy Crush Saga" и "Call of Duty Mobile" - игри, които бяха изключени от сделката за стрийминг в облак, подписана от Microsoft с френската Ubisoft Entertainment, за да си осигури одобрение от Великобритания.
Сделката все още среща опозиция от страна на Федералната търговска комисия на САЩ (FTC), която се провали в предишния си опит да блокира покупката. FTC съобщи, че е съсредоточена върху обжалването си, но ще „оцени“ споразумението на Microsoft с Ubisoft. Според анализатори обаче това няма да окаже кой знае какво влияние върху сделката.