неделя, 12 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    912 прочитания

    Amazon.com надмина както UPS, така и FedEx по доставени пратки в САЩ

    Пощенската служба на САЩ все още е най-голямата колетна услуга по обем – обработва стотици милиони пакети и за трите компании
    29 ноември 2023, 11:01 a+ a- a

    Снимка: Amazon

    Amazon.com надмина както UPS, така и FedEx в обемите доставени пратки, съобщи The Wall Street Journal (WSJ). Гигантът за електронна търговия от Сиатъл е доставил повече пакети до домове в САЩ през 2022 г., отколкото UPS, след като засенчи FedEx през 2020 г., и е на път да увеличи разликата тази година, според вътрешни данни на Amazon и хора, запознати с въпроса. Пощенската служба на САЩ все още е най-голямата колетна услуга по обем – обработва стотици милиони пакети и за трите компании.

    Преди Деня на благодарността тази година Amazon е доставил повече от 4,8 млрд. пакета в САЩ, а вътрешните му прогнози предвиждат, че ще достави около 5,9 млрд. до края на годината, според документи, разгледани от WSJ. Миналата година Amazon е доставил 5,2 млрд. пакета.

    Данните на Amazon включват само пакети, които компанията е изпратила от началото до края. UPS и FedEx включват пакети, които предават на пощенската служба за окончателна доставка в своите отчети.

    UPS заяви, че вътрешният ѝ обем тази година е малко вероятно да надхвърли миналогодишните 5,3 млрд., което включва пакети, доставени на клиенти чрез пощенските услуги. През първите 9 месеца на тази година UPS е обработила около 3,4 млрд. колета в САЩ.

    Общият обем на пратките е намалял тази година, тъй като потребителите намалиха разходите си за стоки и ги пренасочиха към услуги, пътувания и развлечения.
    През 2018 г. Amazon стартира програма, при която предприемачи могат да започнат свой собствен франчайз, доставяйки пакети на Amazon срещу $10 000. Той има прилики със звеното на FedEx Ground, което също използва подобен модел за изпълнители за местни маршрути. Програмата на Amazon има около 200 000 водачи в САЩ, което помага за бързо ускоряване броя на пакетите, които успява да достави всеки ден, казват бивши ръководители.

    В началото на пандемията Amazon вижда ключов момент за разширяване на обхвата на електронната си търговия. Компанията отваря стотици нови складове, центрове за сортиране и други логистични съоръжения, като почти удвоява размера на мрежата си между началото на пандемията и края на 2021 г. Разрастването е ръководено до голяма степен от бившия главен изпълнителен директор на Amazon за потребителите, Дейв Кларк, който преди тази роля е основен архитект на логистичната мрежа на Amazon.

    Amazon предприе стъпки за регионализиране на своята логистична мрежа, за да намали разстоянието, което пътуват пакетите в САЩ в опит да доставят продуктите на клиентите по-бързо и да подобри рентабилността. „Тези подобрения на скоростта на доставка са ключов двигател на растежа и водят до повишена честота на покупки от нашите членове на Prime“, казва финансовият директор на Amazon Браян Олсавски по време на среща на компанията, запис от която е бил видян от WSJ.

    Говорителка на Amazon каза, че напредъкът в доставките се дължи до голяма степен на програмата за франчайз на маршрути. Компанията ще продължи да работи с други партньори за доставка и превозвачи, за да помогне за справянето с допълнителния капацитет, добави тя.

    FedEx съобщи, че е фокусиран върху пазара за електронна търговия извън Amazon. „Нашата стратегия е да демократизираме електронната търговия“, каза говорителка на FedEx. Тя добави, че FedEx е заела пазарен дял в сегменти на вътрешния пазар на пакети в САЩ през тази календарна година.

    През последните години UPS се насочи към колети с по-висок марж от други клиентски сегменти, включително здравеопазване и по-малки предприятия, и намали капацитета си за по-малко рентабилни доставки до жилищни адреси. Говорител на UPS каза: „Amazon е важен клиент и отношенията ни са взаимно изгодни“.

    Въпреки че Amazon надмина и двете компании по отношение на доставката за жилища, тя все още не е повторила глобалното им покритие или обратната страна на техните операции. „Amazon е много добър в еднопосочната мрежа, като доставя стоки с по-високи скорости, но няма същото ниво на покритие за вземане и доставка“, каза Браян Осенбек, анализатор в JP Morgan.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    10 май 2024, 16:28
    Вече работи първата за България и региона водородна зарядна станция
    В рамките на минути могат да бъдат заредени леки, лекотоварни и товарни автомобили
    10 май 2024, 14:11
    Официалният правописен речник на българския език вече е наличен онлайн
    Той е първият продукт на Български езикови ресурси онлайн или БЕРОН
    10 май 2024, 14:06
    Интегрирана концепция на ТИЗ има шансовете да реализира милиардна инвестиция в България
    В концепцията за интегрирани териториални инвестиции участват общините Пловдив, Куклен, Марица и Раковски
    10 май 2024, 10:39
    Търговски вериги поискаха от президента вето върху тавана за надценката на хляба
    Ограничаването на свободното ценообразуване ще доведе до изкривяване на конкуренцията, от което ще пострада крайният потребител, отбелязват от СМТ
    10 май 2024, 09:31
    Българската "Пластхим-Т" придоби 100% от италианската Manucor
    Сделката се финансира със заем от „Уникредит Булбанк“ и ОББ