понеделник, 06 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9334 прочитания

    Каква беше 2012 за бизнеса?

    И кои са били най-големите предизвикателства, споделят мениджърите на „Майкрософт България”, VIVACOM, SAP Labs България, ИКЕА, „Цептер България”, „Балкан Стар” , XS Software и „Публисис МАРК Груп”
    20 декември 2012, 11:07 a+ a- a

    2012 беше поредната трудна за бизнеса година. Финансова несигурност в Европа и света, свиващо се потребление в България, разминаване между търсенето и предлагането на пазара на труда.

    Според традиционното проучване на Българската стопанска камара компаниите, които считат, че бизнес климатът се е влошил през 2012, нарастват с 5%.

    Economy.bg се обърна към мениджъри на водещи компании от различни индустрии, за да оценят годината, да споделят какво са постигнали и кои са били най-големите предизвикателства.

    Ефективността от всеки един проект се измерваше с това каква полза е донесъл за бизнеса на клиентите ни

    Георги Ранделов
    Изпълнителен директор
    „Майкрософт България”

    Оптимизирането на бизнеса на клиентите ни продължи и през 2012. Това отвори нови възможности пред „Майкрософт” и партньорите ни за реализиране на новаторски и интересни проекти в България. За нас беше радостно, че ефективността от всеки един проект се измерваше с това каква полза е донесъл за бизнеса на клиентите ни. Бяха поставени основите в налагането на „облачните“ инфраструктури като бъдеща архитектура за развитие на информационните технологии и свързаните с тях услуги.
    Търсенето на хора с необходимите качества и квалификации продължава да бъде едно от най-големите предизвикателства за цялата ИТ индустрия в България.

    2012 за VIVACOM може да се определи с две думи – силна и предизвикателна

    Бернар Москени,
    Главен изпълнителен директор
    VIVACOM

    2012 за VIVACOM може да се определи с две думи – силна и предизвикателна. Силна заради клиентите, които спечелихме и задържахме, защото практиката да предоставяме разбираеми оферти, свобода на избор и повече стойност вече дава силни положителни резултати. Силна, заради новите услуги, с които затвърдихме името си на пазара – пускането на интерактивна телевизия и разширяването на оптичната ни мрежа. Силна е и заради финансовите резултати, които постигнахме и които за разлика от останалите играчи на пазара успяхме да задържим положителни, въпреки все по-силната конкуренция и намаляващите приходи на наситения български пазар. Динамичният бранд на VIVACOM се възприема все по-добре от крайния потребител. Телекомът вече има нови силни акционери в лицето на Корпоративна търговска банка и VTB, които ще подобрят и засилят неговото развитие и ще му дадат възможност да реагира още по-бързо на промените и да бъде още по-добър.
    Най-силното предизвикателство, разбира се, винаги е било и вероятно ще остане и в бъдеще – умението не само да спечелим, но и да задържим доволни своите клиенти.

    Беше една от най-успешните години в историята ни както корпоративно, така и като местен икономически субект

    Пламен Тилев
    Изпълнителен директор
    SAP Labs България

    За нас изминалата година не беше само година на съживяване и оптимизъм за икономически ръст, а беше една от най-успешните години в историята на компанията  както корпоративно, така и като местен икономически субект. SAP постигна десетгодишен връх на капитализацията си на борсовите пазари, а SAP Labs България за трети път бе удостоена с награда за най-добър работодател, както и с награда за корпоративна социална отговорност.
    В собственото корпоративно изследване българското поделение на SAP показа най-висок ръст на мотивацията и удовлетвореността на служителите си от условията на работа, социалните инициативи, придобивките и ангажираността си към обществото.
    Уверено и с удовлетворение можем да отчетем, че завършихме една много успешна година.  Докато в много сектори на икономиката се съкращаваше работна сила, то в сектора на информационните технологии, и в частност в нашата компания, набирането на специалисти продължи с положителен ръст - факт, който не може да не ни зарежда с оптимизъм за мястото ни и за бъдещето на ИКТ сектора в нашата икономика.

    Удовлетворени сме от постигнатите бизнес цели, които заложихме преди година

    Тео Муратидис
    Управител
    ИКЕА София

    Това беше първата пълна година на ИКЕА в страната и поради това основното предизвикателство пред нас беше да опознаем по-добре нашите потребители и да разберем начина им на живот, за да можем да им предложим възможно най-подходящите и функционални решения. В същото време работихме усилено, за да усъвършенстваме вътрешните си процеси и така да направим  преживяването на посетителите в магазина още по-добро. Разбира се, не бива да забравяме, че условията на пазара все още са достатъчно трудни не само за нас, а и за целия ритейл пазар.
    Все пак смятам 2012 за достатъчно успешна за нас, тъй като успяхме да убедим потребителите в предимствата на концепцията на ИКЕА и да създадем атмосфера, в която хората могат да прекарат един приятен и забавен за цялото семейство ден.
    От друга страна, удовлетворени сме от постигнатите бизнес цели, които заложихме преди година. Постигнахме очаквания от нас 10% пазарен дял и поради това можем да твърдим, че вървим в правилна посока.

    2012 беше много по-тежка в сравнение с 2011, тъй като потреблението се сви още по-силно

    Полина Ал-Битар
    Генерален мениджър
    „Цептер България”

    Ако трябва да бъда честна 2012 беше много по-тежка за нас в сравнение с 2011 година, тъй като потреблението се сви още по-силно. Успяхме да привлечем много по-малко нови търговски консултанти спрямо 2011 и това се отрази на резултатите в продажбите. Въпреки трудностите, успяхме да стартираме няколко нови проекта в сферата на квалификацията на консултантите ни - „Училище за мениджъри“. Също така септември месец открихме нов шоурум, където нашите клиенти могат да видят цялото разнообрание на продуктите, които предлагаме.
    Най-голямото предизвикалество беше задачата как да контролираме разходите си по начин, който не влияе на качеството на обсужване. Приоритетен за нас беше силният фокус върху оптимизацията на всички ресурси (без това да засяга headcount) и процеси и повишаването на ефективността на служителите и търговските консултанти.

    Най-голямото предизвикателство беше да продължим да се стиковаме  към новата ситуация и да напредваме успешно в несигурните времена

    Манфред Мулц
    Управител
    „Балкан Стар“

    2012 като цяло беше добра за „Балкан Стар”. Икономическата ситуация е тежка за всички, но успяхме да постигнем добри резултати и при това да не забравим и човешкия си облик. През 2012-та „Балкан Стар” отбеляза своя 20-ти юбилей и го отпразнува с много клиенти и със своите служители.  Също така подкрепихме с дарения на обща стойност около 25 хиляди лева осем благотворителни организации, за да ги направим съпричастни към нашия успех.  Най-голямото предизвикателство за нас беше да продължим да се стиковаме към новата ситуация и да напредваме успешно в несигурните времена. Успяхме да постигнем това благодарение на екипа си и създадохме основа за още по-успешна 2013 година.

    2012 определено беше най-трудната година досега главно заради нарастващата конкуренция

    Христо Тенчев
    Изпълнителен директор
    XS Software

    2012 година определено беше най-трудната година досега главно заради нарастващата конкуренция в областта на гейминга в цял свят и на различни платформи. Игрите станаха толкова популярни, толкова разнообразни и вече е от изключителна важност
    всяка черта или детайл, който би ви отличил от морето от заглавия, предлагащи се в интернет, социалните мрежи и мобилните телефони.

    На общия негативен фон на медийния пазар успяхме да отбележим ръст в приходите

    Николай Неделчев
    Изпълнителен директор
    „Публисис МАРК Груп”

    2012 беше по-трудна, отколкото очаквах в края на 2011. Лошата новина е, че медийният пазар, респективно потреблението на маркетингови комуникационни услуги от клиентите, имат спад през тази година. Добрата новина е, че сме много по-подготвени за работа в кризисни условия и тази тенденция не ни изненада. На този негативен фон дори успяхме да отбележим ръст в приходите, както и да дадем начало на някои нови начинания, като създадохме специализирано звено за маркетинг в социалните медии – DigiTribe.


    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    02 май 2024, 16:21
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    02 май 2024, 13:44
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    02 май 2024, 11:25
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    02 май 2024, 09:49
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    02 май 2024, 08:03
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19