събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9137 прочитания

    „Интернет за всичко” създава пазар за 14.4 трилиона долара

    Как еволюцията на Интернет променя живота ни и какви бизнес възможности и предизвикателства отправят новите тенденции, вижте какво сподели пред Economy.bg Бернд Хайнрихс, управляващ директор Core Technologies в Cisco Systems за Централна Европа
    07 март 2013, 14:38 a+ a- a

    Бернд Хайнрихс е управляващ директор Core Technologies в Cisco Systems за Централна Европа. Той се присъединява към Cisco през 1996. От 2003 Хайнрихс е член на Управителния съвет на Cisco Germany и Cisco Central Europe. През лятото на 2011 той поема ръководството на Cisco Central Europe Borderless Network Team.
    Хайнрихс има 20-годишeн опит в телекомуникационния сектор. Преди да стане част от Cisco, той е работил за Ericsson.
    Бернд Хайнрихс беше в София за първата конференция Cisco Day в България.

    Какви предимства и рискове крие тенденцията "Интернет за всичко"?

    Г-н Хайнрихс, след „Интернет на нещата” днес се говори за „Интернет за всичко”. Каква е разликата?
    „Интернет на нещата” (Internet of Things) обхваща предмети в интернет като сензори и актуатори, които получават и изпращат информация. Това обаче е по-скоро комуникация машина към машина. Когато говорим за „Интернет за всичко” (Internet of Everything), ние в Cisco считаме, че ние като хора трябва да можем да интерпретираме тази информация, така че хората трябва да са част от „Интернет за всичко”. За да стане това възможно, ние трябва да бъдем подпомогнати от процесите, които интерпретират данните, генерирани от сензорите и машините. Така тези четири стълба заедно – хора, процеси, данни и неща, са в основата на „Интернет за всичко”.

    В момента 99% от физическите предмети не са свързани към Интернет. След десет години според Cisco над 50 милиарда обекта ще са свързани към глобалната мрежа.

    Как „Интернет за всичко” може да промени живота ни?
    Смятам, че „Интернет за всичко” може да промени живота ни по много начини. Например вкъщи всичко може да стане по-автоматизирано. Автоматично може да се регулира да се затваря вратата или да се спира отоплението в точно определено време. Същото се отнася и за индивидуалните ни нужди – например като се приемат хапчета, те ще могат да изпращат информация на лекарите за здравословното състояние на пациента. Можем да говорим също така и за комуникация между автомобилите, което ще направи трафика по-безопасен. Защото автомобилите ще могат да „общуват” помежду си, както и със светофарите и улиците. Така ще можем да адаптираме трафика към нуждите си, за да стане той по-ефективен. „Интернет за всичко” може дори да подобри баланса работа – личен живот, като улесни пътуването.

    Какви са предимства и рисковете на еволюцията на Интернет?
    Смятам, че това открива големи възможности за бизнеса. Географски погледнато, тези процеси ще окажат въздействие и върху отделните страни. Те трябва да се възползват от това. България също трябва да се ориентира и да разбере как може да се възползва от тази тенденция в различните сектори. Вие имате индустрии и публична администрация, които могат да бъдат оптимизирани чрез тези процеси. Трябва да разберете как може да се възползвате от тази тенденция, за да оптимизирате услугите, да подобрите производството и образованието. Ако не го направите и с предизвикателството на застаряващото и свиващото се население, вие ще понесете икономически загуби в бъдеще. Трябва да инвестирате в тези процеси. Ние в Cisco смятаме, че „Интернет за всичко” е от основно значение за постигането на успех в бъдеще.

    Как бизнесът може да се възползва от "Интернет за всичко"?

    Какво би било потенциалното икономическо значение на „Интернет за всичко”?
    „Интернет за всичко” ще акумулира пазар на стойност 14.4 трилиона долара през следващите десет години в световен мащаб. Това означава удвояване на годишните печалби на всички компании по света. Можете да пресметнете ползите за България или за Европа и да разберете защо е важно да се инвестира тук. В противен случай рискувате да понесете загуба на БВП. Особено за Европа това е голям шанс да настигнем САЩ.

    Как бизнесът може да се възползва от „Интернет за всичко”?
    Когато говорим за бизнеса, трябва да отчетем тенденцията „Носи своето собствено устройство” (Bring Your Own Device – BYOD). Хората си носят собствените устройства на работното място, работят по-ефективно с тях, имат възможност да работят и от вкъщи. Така че бизнесът определено се възползват от това, защото служителите са по-продуктивни.

    Според типа свързване 45% от връзките ще са комуникации M2M (машина към машина), което ще генерира 6.4 трилиона долара. Останалите 55% ще са комуникации хора към машини и обратното (3.5 трилиона) или комуникации между хората (4.5 трилиона).

    Освен това всичко, което се случва на чисто потребителско ниво, оказва влияние върху бизнеса. Ако вие се чувствате по-добре заради „Интернет за всичко”, съответно вие ще работите по-добре. Ако стигате по-лесно до работа с колата си, ще работите по-добре. Ако имате повече свободно време, това ще се отрази и върху продуктивността ви. Така че има много предимства, които индиректно влияят на бизнеса.
    Има и такива, които оказват директно въздействие, например когато говорим за различните възможности за ползване на „Интернет за всичко” в производството, в образованието, във финансите и т.н. Във всички тези сектори тенденцията оказва положително въздействие върху бизнеса.

    Можете ли да прогнозирате кои региони ще се възползват в най-голяма степен от „Интернет за всичко”?
    Европа определено има огромен потенциал заради индустриите, които се развиват тук. Не само производството, но и енергийният сектор тук в Източна Европа, където „Интернет за всичко” може да окаже голямо влияние. Тази тенденция може да се използва и при развитието на градовете на Стария континент. Според нашите оценки с въвеждането на „Интернет за всичко” делът на Европа на този пазар може да достигне 30% през следващите 10 години.

    Как бизнесът може да отговори на тенденцията „Consumerization of IT”?

    Какви предизвикателства отправя към бизнеса тенденцията „Consumerization of IT”?
    Едно от очевидните предизвикателства е гарантирането на сигурността. Когато говорим за тенденцията Bring Your Own Device, ако попитате ИТ специалистите, те ще кажат: "Трябва да гарантирам сигурността на корпоративната информация", но ако попитате служителите, те ще кажат: „Искаме да ползваме собствените си устройства, но моля, гарантирайте за личните ни данни! Не бива да получавате достъп до тях”. На това определено трябва да се обърне внимание. Когато говорим за здравеопазване, аз не бих искал някой случаен да има достъп до информацията за мен. Ние в Cisco например инвестираме най-голям дял от средствата за изследователска и развойна дейност в решения за сигурността. Защото считаме, че това е основното, за да бъде успешен „Интернет за всичко”. Трябва да е гарантирана сигурността на всеки и това е основното предизвикателство, на което трябва да отговорим.

    Как компаниите могат да отговорят на тези предизвикателства?
    Надявам се компаниите да осъзнават рисковете и да инвестират в намирането на решения в отговор на тези предизвикателства. Защото това не е нещо, което ние като служители можем да решим.

    Cisco прогнозира наскоро, че мобилният интернет трафик ще нарасне 13 пъти до 2017. Как мобилните мрежи ще се справят с това?
    Когато говорим за мобилни мрежи, ние имаме различни видове: като традиционните телекомуникационни мрежи – GSM, UMTS, LTE, които се развиват и достигат високи скорости. От друга страна, имаме wireless, където трафикът нараства сериозно напоследък. Считам, че това няма да е проблем за мобилните и wireless мрежи, а по-скоро ще е предизвикателство за фиксираните мрежи. Затова е важно изграждането на дигитална инфраструктура и високоскоростни широколентови мрежи да продължава.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 15 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 15 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 16 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 18 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години