събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1124 прочитания

    Първите дни в Delta Source

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в технологичната компания от Златина Иванова-Стойчева - Офис Мениджър
    29 януари 2024, 10:54 a+ a- a

    Златина Иванова-Стойчева - Офис Мениджър в Delta Source. Снимка: Delta Source

    В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти във водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време отнема периодът по онбординг, какво да очакват новите служители в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в Delta Source от Златина Иванова-Стойчева - Офис Мениджър в технологичната компания с офиси в Пловдив и Мехелен, Белгия.

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    В предварително изпратен имейл или обаждане по телефона е посочен часът, в който новите служители трябва да бъдат в офиса. Аз посрещам новите колеги и отговарям за цялостната организация на онбординг процеса. Още в първите минути отмятаме чисто формалната част – разписването на всички необходими документи по назначаването. Малко след това всеки разбира кой е личният му ментор, който също помага за онбординг процеса. Посрещаме всеки наш бъдещ служител с подаръчен комплект за добре дошъл – брандирани фирмени продукти и техника, която ще му е необходима за работния процес. Запознаваме го с офис пространството, вътрешния трудов ред, както, разбира се, и с останалата част от екипа. 

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    Фирмената култура в „Делта Соурс“ подпомага този процес да става органично. Всеки работен ден има отделено време, в което менторът и новият колега обсъждат напредъка по поставените задачи и дали са налице затруднения. Също така се насърчава задаването на въпроси както към ментора, така и към останалите колеги. Интензивната комуникация скъсява дистанцията и е от основно значение за приобщаване към екипа.

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
    За  junior позициите пътят обикновено е преминаване през групов стаж, след който на избраните стажанти се предлага възможност за започване на работа. С това стартира и интензивна подготовка, която да гарантира запознаване и разбиране на фундаментални концепции, свързани с програмирането.

    За medior и senior позициите нещата стоят малко по-различно, понеже те са с по-богат опит от junior. Но е все пак задължително да се мине вътрешнофирмено обучение, което да им помогне да навлязат в спецификата на бъдещия проект, по който ще работят. 

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    Един от основните участници съм аз, като моята задача е да организирам и  подпомагам процеса по назначаването и цялата документална част. Пряко ангажирани са и колегите разработчици и най-вече менторите, като се грижат това да върви максимално добре за обучаващите се. Може да се каже, че целият екип на „Делта Соурс“ косвено е ангажиран в процеса, тъй като от самото начало на новопостъпилите колеги се разяснява, че могат да се допитват към всеки служител на фирмата.

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Имаме изготвен структуриран план, който включва теми, засягащи ключови елементи от работния процес. За всяка тема са налице ресурси, целящи да затвърдят и разширят теоретичните познания на новоназначените колеги. В същото време имаме и задачи, които целят прилагане на наученото. Най-ценни са менторите, които съдействат на новите служители на всеки етап от обучителния процес. Разбира се, материалната база е напълно съобразена с нуждите на новопостъпилите служители.

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Това е строго индивидуален въпрос. Тук визирам най-вече процеса на онбординг за разработчици. Това се дължи най-вече на факта, че всеки има различно темпо на учене и социализация. Обикновено минават няколко месеца, докато човек е готов да бъде пълноценна част от екипа на реален проект. При нас фокусът е да се достигне именно до тази готовност, а не да се вместим в определена времева рамка. 

    За административните позиции процесът е доста по-различен от технологичния. Обучението и адаптацията към позицията са строго индивидуални, като отново зависи от темпото на отделния човек. В рамките на няколко месеца колега на тази позиция би се чувствал спокоен и  уверен.

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях? 
    Едно от основните предизвикателства е нуждата от прилагане на индивидуален подход. От една страна, имаме структуриран процес на подготовка, от друга, човек, който има собствен начин на учене. Стремим се да дадем свобода, но в същото време да не позволяваме отклоняване от същността на поставените задачи.

     Как измервате степента на готовност за работа на новия служител и приобщаването му към екипа?
    Степента на готовност и приобщаването към екипа са много трудно измерими величини. Малко несериозно е да се опитваме да ги определяме количествено. Това е по-скоро опит, който се трупа индивидуално в ежедневната работа и общуване с колектива. То е естествен процес, при който новият служител става неразделна част от екипа.

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    Съветът ми към всеки наш бъдещ служител е да остави притеснението настрана и да го замести с позитивизъм, спокойствие и увереност, че попада в една приятна и приятелска среда, в която ще се почувства добре дошъл. Първият работен ден може да бъде истинско предизвикателство, но с правилната нагласа, всичко се случва много по-лесно и приятно. Голям плюс е, че  екипът ни е сплотен и винаги насреща при въпроси и нужда от съдействие.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Delta Source в Jobs.bg

     

    Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В...

    Първите дни във Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
    Първите дни в StorPool
    Първите дни в Еником М и Каре България
    Първите дни в DataArt
    Първите дни в Arco Real Estate
    Първите дни в Blankfactor
    Първите дни в А1 България
    Първите дни в NOTO
    Първите дни в Технополис и Практикер
    Първите дни в KFC/Самекс
    Първите дни в Kaufland България
    Първите дни в Аурубис България

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 1 ден
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 ден
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 1 ден
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години