събота, 12 октомври 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4541 прочитания

    Бизнес в Азия: Какво е важно да знаем?

    Вижте кои са топ тенденциите, които ще зададат насоките на развитие на бизнеса в региона
    05 юни 2014, 14:39 a+ a- a

    България напоследък все по-често отправя поглед към Азия в търсене на нови бизнес възможности. За да се постигне успех в този регион, добре е да се познават тенденциите, които ще движат развитието на местния пазар през следващите години.

    Пет са топ тенденциите, на които трябва да обърнем внимание в Азия според списание Economist. Вижте кои са те:

    1. Влошаващ се дипломатически климат – рискът от нарастваща враждебност между Япония и Китай, както и между Китай и Виетнам, не бива да се пренебрегва.

    2. Застаряващо население и повишаващи се разходи за труд в Китай – застаряващото население в голяма част от Азия създава както пречки, така и възможности за бизнеса. Здравеопазването ще е един от секторите, които имат потенциал за растеж.
    Много важна тенденция с импликации върху целия регион е повишаващите се разходи за труд в Китай. Според настоящия петгодишен план на страната средната минимална заплата трябва да расте с поне 13% всяка година. Последица от това според Economist ще е преместването на производство, разчитащо на нискоквалифицирани труд, в други страни. Изданието посочва, че разходите за труд във Виетнам са 40% по-ниски от тези в Китай, а в Бангладеш – 60%. Същевременно компании от производствения сектор в Япония, Тайван и Южна Корея се притесняват, че повишаващите се разходи за труд ще стимулират китайските фирми да се ориентират към по-високотехнологични продукти, което ще засили конкуренцията.

    3. Повишаващи се потребителски очаквания на разрастващата се средна класа в региона – азиатското общество все повече отдава значение на качеството за сметка на количеството. Вече се ценят чистият въздух, безопасната храна и продукти. Това ще промени продуктите, които се произвеждат, и начина, по който се създават.

    4. Интернет ще промени из основи бизнеса в Азия – интернет компаниите в региона създават изцяло нови икономически сектори. В дългосрочен план онлайн компаниите ще контролират голяма част от азиатската икономика, отбелязва Economist. Онлайн продажбите в Китай се очаква да надминат тези в Америка тази година.

    5. Конкуренцията от западни мултинационални компании в Азия се засилва - това налага азиатските фирми да се адаптират, като инвестират повече в иновации и в изграждане на глобални марки.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    „Смарт Солар Технолоджис“ инвестира 240 млн. лв. в Стара Загора
    Новият завод на компанията ще създаде над 800 нови работни места
    преди 20 часа
    ЕЦБ ще намали лихвените проценти с по 0,25% през октомври и ноември
    Това показва проучване на „Ройтерс“ сред икономисти
    преди 21 часа
    Над 110 млн. са регистрираните електронни прегледи за по-малко от 2 години
    Общият брой на издадените електронни рецепти надхвърли 63 млн.
    преди 22 часа
    Франция разкри строг бюджет
    Страната се опитва да се справи с повишаващия се дълг и дефицит чрез орязване на разходите и по-високи данъци
    преди 23 часа
    AMD обяви нови AI чипове
    Според компанията AI пазарът ще нарасне до $500 млрд. в следващите 4 години
    преди 23 часа
    Заводът за лагери в Сопот се разраства с инвестиция за над 14 млн. лв.
    СКФ Бeрингс България получи сертификат за инвестиция клас A