събота, 04 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4403 прочитания

    Бизнес в Азия: Какво е важно да знаем?

    Вижте кои са топ тенденциите, които ще зададат насоките на развитие на бизнеса в региона
    05 юни 2014, 14:39 a+ a- a

    България напоследък все по-често отправя поглед към Азия в търсене на нови бизнес възможности. За да се постигне успех в този регион, добре е да се познават тенденциите, които ще движат развитието на местния пазар през следващите години.

    Пет са топ тенденциите, на които трябва да обърнем внимание в Азия според списание Economist. Вижте кои са те:

    1. Влошаващ се дипломатически климат – рискът от нарастваща враждебност между Япония и Китай, както и между Китай и Виетнам, не бива да се пренебрегва.

    2. Застаряващо население и повишаващи се разходи за труд в Китай – застаряващото население в голяма част от Азия създава както пречки, така и възможности за бизнеса. Здравеопазването ще е един от секторите, които имат потенциал за растеж.
    Много важна тенденция с импликации върху целия регион е повишаващите се разходи за труд в Китай. Според настоящия петгодишен план на страната средната минимална заплата трябва да расте с поне 13% всяка година. Последица от това според Economist ще е преместването на производство, разчитащо на нискоквалифицирани труд, в други страни. Изданието посочва, че разходите за труд във Виетнам са 40% по-ниски от тези в Китай, а в Бангладеш – 60%. Същевременно компании от производствения сектор в Япония, Тайван и Южна Корея се притесняват, че повишаващите се разходи за труд ще стимулират китайските фирми да се ориентират към по-високотехнологични продукти, което ще засили конкуренцията.

    3. Повишаващи се потребителски очаквания на разрастващата се средна класа в региона – азиатското общество все повече отдава значение на качеството за сметка на количеството. Вече се ценят чистият въздух, безопасната храна и продукти. Това ще промени продуктите, които се произвеждат, и начина, по който се създават.

    4. Интернет ще промени из основи бизнеса в Азия – интернет компаниите в региона създават изцяло нови икономически сектори. В дългосрочен план онлайн компаниите ще контролират голяма част от азиатската икономика, отбелязва Economist. Онлайн продажбите в Китай се очаква да надминат тези в Америка тази година.

    5. Конкуренцията от западни мултинационални компании в Азия се засилва - това налага азиатските фирми да се адаптират, като инвестират повече в иновации и в изграждане на глобални марки.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    преди 2 дни
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    преди 2 дни
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    преди 2 дни
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    преди 2 дни
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19