петък, 24 януари 2025   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4630 прочитания

    Бизнес в Азия: Какво е важно да знаем?

    Вижте кои са топ тенденциите, които ще зададат насоките на развитие на бизнеса в региона
    05 юни 2014, 14:39 a+ a- a

    България напоследък все по-често отправя поглед към Азия в търсене на нови бизнес възможности. За да се постигне успех в този регион, добре е да се познават тенденциите, които ще движат развитието на местния пазар през следващите години.

    Пет са топ тенденциите, на които трябва да обърнем внимание в Азия според списание Economist. Вижте кои са те:

    1. Влошаващ се дипломатически климат – рискът от нарастваща враждебност между Япония и Китай, както и между Китай и Виетнам, не бива да се пренебрегва.

    2. Застаряващо население и повишаващи се разходи за труд в Китай – застаряващото население в голяма част от Азия създава както пречки, така и възможности за бизнеса. Здравеопазването ще е един от секторите, които имат потенциал за растеж.
    Много важна тенденция с импликации върху целия регион е повишаващите се разходи за труд в Китай. Според настоящия петгодишен план на страната средната минимална заплата трябва да расте с поне 13% всяка година. Последица от това според Economist ще е преместването на производство, разчитащо на нискоквалифицирани труд, в други страни. Изданието посочва, че разходите за труд във Виетнам са 40% по-ниски от тези в Китай, а в Бангладеш – 60%. Същевременно компании от производствения сектор в Япония, Тайван и Южна Корея се притесняват, че повишаващите се разходи за труд ще стимулират китайските фирми да се ориентират към по-високотехнологични продукти, което ще засили конкуренцията.

    3. Повишаващи се потребителски очаквания на разрастващата се средна класа в региона – азиатското общество все повече отдава значение на качеството за сметка на количеството. Вече се ценят чистият въздух, безопасната храна и продукти. Това ще промени продуктите, които се произвеждат, и начина, по който се създават.

    4. Интернет ще промени из основи бизнеса в Азия – интернет компаниите в региона създават изцяло нови икономически сектори. В дългосрочен план онлайн компаниите ще контролират голяма част от азиатската икономика, отбелязва Economist. Онлайн продажбите в Китай се очаква да надминат тези в Америка тази година.

    5. Конкуренцията от западни мултинационални компании в Азия се засилва - това налага азиатските фирми да се адаптират, като инвестират повече в иновации и в изграждане на глобални марки.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    Търговските войни биха били катастрофални за глобалния растеж
    Това каза генералният директор на Световната търговска организация
    преди 11 часа
    Личните лекари са прегледали медицинските досиета на близо 15 хил. пациенти
    Те могат да осъществят достъп до здравните досиета на своите пациентите от декември 2024
    преди 11 часа
    преди 11 часа
    Кабинетът прие компенсации за небитовите крайни клиенти заради високите цени на тока
    Според министър Станков това гарантира работните места и конкурентоспособността на бизнеса
    преди 12 часа
    Тръмп обяви проекта Stargate
    С първоначално финансиране в размер на $500 млрд. и подкрепа от OpenAI, SoftBank и Oracle, той ще гради инфраструктура за AI в САЩ