четвъртък, 02 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6939 прочитания

    В новата бизнес среда да си адаптивен и иновативен е ключово

    Феликс фон Хелд, основател на Institute for Innovations and Change Methodologies в Мюнхен, пред Economy.bg
    24 ноември 2014, 10:51 a+ a- a

    Феликс фон Хелд е основател на Institute for Innovation and Change Methodologies в Мюнхен. През последните години е работил като консултант по иновации в повече от 20 индустрии. Фокусът му е върху цялостната иновация и промяната, както и върху стратегията, комуникацията и разработването на продукти. Феликс е работил в отделите за маркетинг, иновации и управление на промяната в BMW Group. Изследователските му интереси са в сферата на методологиите за генериране на идеи и развитието на социални системи в контекста на иновациите. Има докторска степен, както и магистърска по организационна психология от London School of Economics.

    Разговаряхме с Феликс фон Хелд за иновациите в новата бизнес среда в рамките на на I-вата конференция за управление на хора „Иновации в управлението на хора”.

    За значението на иновациите в новата бизнес среда

    Г-н фон Хелд, колко важни са иновациите за бизнеса?
    Иновациите са ключова част от бизнеса заради много динамичната среда в момента. Иновациите са начинът, по който можем да поддържаме нашите бизнес предимства и да се отличим от другите. Днес компаниите трябва да са особено адаптивни спрямо средата, а да си адаптивен означава да си способен да се променяш. За да се променяш пък трябва да си иновативен. Иновацията се превърна в ключов фактор.

    Как компаниите могат да се адаптират към новата бизнес среда, за да останат конкурентни на пазара?
    В новата бизнес среда способността да си адаптивен, да реагираш скоростно и да си иновативен е от ключово значение. Ако компанията развие способността да бъде гъвкава и адаптивна към средата, то тогава тя ще е на гребена на вълната. Много е трудно да се прогнозира, какво ще се случи в бъдеще, така че компаниите трябва да се развиват по-бързо от конкурентите си, да съзират нови бизнес възможности, да станат по-ефективни в нещата, които правят.

    Как да стигнем германците по иновации?

    Германия е един от водещите иновационни лидери в ЕС. България е на дъното по иновационна активност. Какво можем да научим от страната Ви?
    В Германия през последните години се разви своеобразна „култура на иновациите” в компаниите. Иновацията вече се интегрира като част от културата и структурата на компанията. Това обаче не се случва от днес за утре. Иновацията трябва да се разглежда като възможност за промяна. Ако искате да я направите, трябва наистина да сте готови за нея. След като я интегрирате в културата, ще видите, че след няколко години ще се получи. Иновацията трябва да се наложи като подход и в икономическата среда.

    Възможност или пречка е кризата за иновациите?

    Как икономическата криза влияе на иновационната активност?
    Интересно беше да се наблюдава това. Ако се върнете към 2005-2006, иновационната активност тогава беше много продуктово фокусирана и компаниите гледаха повече навън. След това дойде финансовата криза и изведнъж компаниите се насочиха към вътрешна иновация, обръщайки внимание на заводите, процесите и т.н. „С нашата структура на разходите не можем да изградим нови заводи, както го правехме преди. Трябва да променим начина, по който изграждаме заводи, трябва да променим начина, по който мислим за процесите”, гласяха коментарите.
    Беше интересно да се наблюдава, че иновацията изведнъж започна да се разбира по-широко, да се гледа на нея по-холистично. Например иновация по отношение на маркетинга, процесите, производството, а не само по отношение на продуктите.

    Кризата е по-скоро стимул или пречка за иновациите?
    Бих казал, че е двигател на иновациите. Защото промяната понякога е резултат от нуждата да се предприеме нещо спешно, тя се ражда в такава среда. Има нужда от усещането за спешност, за да се реализира промяната. Ако всичко е твърде удобно и комфортно, няма да има нужда от нея. По отношение на кризата може да се каже също, че ограниченията стимулират креативността. Затова някои компании нарочно създават среда на ограничения, а дори и вътрешни виртуални или изкуствени кризи, преди да има истинска криза на пазара. Защото така те развиват способност за промяна, която нормално не биха имали, когато всичко е наред.

    Кое е по-важно за иновациите - инвестициите или идеите?

    Иновацията повече въпрос на пари или на талант е?
    По-скоро е въпрос на талант. Говорих си наскоро с програмист от Силициевата долина. Той ми обясняваше как всеки се опитва да измисли някаква велика идея, но че е трудно да се състезаваш с младежите по гаражите по цял свят, които измислят щури нови идеи. Това е особено валидно, ако фокусът ти е в дигиталната сфера. Така че бих казал, че наистина е въпрос на талант, а също и на лидерство. Ако погледнете големите корпорации, ако ръководителите наистина искат да има иновативна култура в компанията, те тогава я насърчават. Наистина важен аспект е това.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    преди 4 часа
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    преди 5 часа
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    преди 2 дни
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19
    преди 2 дни
    преди 2 дни
    ЕК започна разследване срещу Meta
    Производството е по новия закон за цифровите услуги