Социалната медия променя алгоритъма си, така че да показва по-малко статии с подвеждащи или непълни заглавия
От Facebook съобщиха, че променят своя алгоритъм, така че потребителите да виждат по-малко „шокиращи“ заглавия в своя новинарски поток (News Feed). Става въпрос за този тип заглавия, които са подвеждащи или укриват част от информацията, като по този начин карат потребителите да кликват на тях, за да се информират за какво точно става дума. От социалната мрежа дават следните примери за такива заглавия: „Когато тя погледна под възглавниците на канапето и видя ТОВА... аз бях ШОКИРАН!“, „Той сложи чесън в обувките си преди лягане, а резултатът не е за вярване“ или „Кучето лаеше по доставчика, а неговата реакция е безценна“.
От Facebook обясняват още, че вече са променили веднъж алгоритъма на News Feed-a си, за да показват по-малко статии, които се характеризират с това, че потребителите кликват на тях, а след това много бързо се връщат обратно в социалната мрежа, без да ги четат. Въпреки промяната, обаче, потребителите са показали, че предпочитат да виждат ясно написани заглавия, които им помагат да решат как да прекарат времето си, а не да го губят в излишно кликане.
От социалната мрежа категоризират заглавията „ловци на кликове“ (clickbait headlines) по два основни критерия: 1) ако заглавието укрива информация, която е важна, за да се разбере какво е съдържанието на статията и 2) ако заглавието преувеличава фактите с цел създаване на погрешни очаквания у читателя.