петък, 03 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11195 прочитания

    Скуката – новият стрес в офиса

    Отегчението убива мотивацията и производителността на служителите, сочи ново изследване
    07 май 2012, 16:27 a+ a- a

    Скуката в офиса е също толкова стресираща, колкото и всепризнатият стрес, установиха британски експерти, цитирани от CNN. Често обаче чувството на отегчение се подценява като проблем.

    Скуката засяга масово хората – от най-дребните служители до висшите мениджъри, сочи изследването. Тя унищожава мотивацията и пречи на производителността на работната сила.

    Скуката е второто най-често потискано чувство в офиса след гнева, посочва британският психолог Санди Ман. Според нея модерните позиции са станали много скучни.

    Съвременните законови разпоредби водят до голяма бумащина, която хората намират за досадна, подчертава Ман. Културата на постоянните срещи и заседания също убива интереса на служителите към работата, допълва експертът.

    Много от процесите в службата са автоматизирани и монотонни. В допълнение на това все повече хора работят на нощни смени, а тогава няма с кого да си говорят, обяснява Ман.

    Психологът смята, че за разлика от предишното поколение в днешно време хората все по-трудно се примиряват с досадата в офиса, защото искат всеки аспект от живота им да е пълноценен. Затова и често се случва някой да напусне добре платената си работа за сметка на по-интересна.

    Въпреки широкото й разпространение Ман смята, че на скуката рядко се обръща достатъчно внимание като сериозен проблем на работното място. До голяма степен това се дължи на факта, че фирмите трудно биха признали, че служителите им скучаят.

    Американско изследване пък установи, че някои хора са по-предразположени към скуката от други. Тези, които често се отегчават, е по-вероятно да изпитат гняв, да шофират рисковано, да проявят агресия или враждебност и да са нечестни.

    Експертите отбелязват, че не съществува пряка връзка между количеството на работата и скуката. „Може да си много зает и пак да си отегчен”, подчертават психолозите.

    Решението е да ангажираш хората с нещо повече от самите тях, съветват експертите. Затова е важно мениджърите често да обясняват на служителите си защо и за кого това, което те правят, е важно.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    преди 16 часа
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    преди 19 часа
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    преди 20 часа
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    преди 22 часа
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19