Обемът на онлайн рекламата е нараснал с 14.5% на годишна база, докато общият рекламен пазар е отбелязал ръст от 0.8%
Източник: IAB Europe/IHS Screen Digest AdEx Benchmark
Въпреки нестабилната икономическа обстановка в Европа, обемът на онлайн рекламата е нараснал с 14.5% на годишна база, преминавайки прага от 20 милиарда евро според последния доклад на IAB Europe– AdEx Benchmark 2011, покриващ 26 държави. Общият рекламен пазар, без Интернет, е отбелязал ръст от 0.8%. Резултатите от доклада показват, че 20% от рекламните бюджети през 2011 са били похарчени в интернет.
Най-силен индивидуален пазарен ръст в интернет рекламата отбелязва Русия с 55.5%, а най-малък Румъния с 4.6%. България се нарежда между Швеция и Испания с 12% ръст. Страните от Централна и Източна Европа заемат по-голям общ пазарен дял – от 10.1% през 2010 до 11.8% през 2011. Водещите пет пазара – Великобритания, Германия, Франция, Италия и Холандия, държат 67.9% от общия онлайн рекламен пазар (лек спад от 2010, когато процентът беше 69.2%).
Източник: IAB Europe/IHS Screen Digest AdEx Benchmark
Рекламата в търсещи машини отбелязва най-голям ръст през 2011 – 17.9%. Дисплей рекламата остава на второ място с 15.3% ръст, като новите формати, включително видео и мобилна реклама, значително допринасят за този резултат. Видео рекламата вече формира 8% от дисплей рекламата, а мобилната реклама е нараснала средно с 45%, достигайки до 2% от общата дисплей реклама.
46.5% от онлайн рекламните бюджети отиват за реклама в търсещи машини. Дисплей рекламата държи 33.6%, а рекламата в обяви или справочници – 19.2%.