събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2936 прочитания

    Рекламата в Интернет продължава да расте най-бързо

    Оживление на пазарите в Централна и Източна Европа въпреки кризата в еврозоната прогнозират водещи медийни агенции
    03 октомври 2012, 11:47 a+ a- a

    Глобалният рекламен пазар продължава да се свива в отговор на кризата в еврозоната, отбелязва Financial Times, като цитира прогноза на ZenithOptimedia.

    Агенцията, която е част от Publicis Group, понижи прогнозата си за ръста на глобалните рекламни обеми до 3.8% през тази година. За сравнение през юни ZenithOptimedia предвиждаше увеличение с 4.3% на рекламните разходи.

    Агенцията коригира надолу и прогнозата си за 2013. За следващата година експертите очакват ръст от 4.6% при 5.3% през юни. За 2014 прогнозата вече е за ръст от 5.2%, а не за 6.1%.

    „Допълнителното влошаване на ситуацията в еврозоната промени и плановете за рекламните бюджети”, коментира Джонатън Барнард от ZenithOptimedia.

    Разходите за реклама в еврозоната се очаква да бъдат понижени до 3.1%, въпреки умерения ръст от 1.1% в Германия.

    Най-много ще бъдат свити рекламните бюджети в Гърция (-33%). Разходите за реклами в Испания и Португалия също ще пострадат. Те ще бъдат понижени съответно с 12% и 13%, прогнозира ZenithOptimedia.

    По оценка на друга агенция – Nielsen, рекламните бюджети в Европа са се свили с 3.8% през второто тримесечие.

    Кризата в еврозоната вероятно ще пренасочи вниманието на рекламодателите към развиващите се пазари, които според ZenithOptimedia ще допринесат с близо 59% за цялостния ръст на глобалните рекламни разходи в периода 2011-2014.

    Латинска Америка, където ръстът се понижи от 10.5% до 7.7% тази година, отново ще се върне към двуцифрения растеж през 2013.

    Възстановяване и на пазарите в Централна и Източна Европа предвиждат от ZenithOptimedia. Регионът ще отчете ръст на рекламните разходи от 7.4% през 2013 при 1.8% тази година.

    Агенциите потвърждават и растящото значение на интернет рекламата, която се очаква да отчете ръст до 21.4% през 2014 при 16% през 2011. Дисплей рекламата продължава да е най-бързорастящата категория с 20% годишен ръст.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 12 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 12 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 12 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 14 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години