петък, 03 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6073 прочитания

    Спешна промяна за рекламния модел на Facebook

    Поредно проучване показва, че рекламите в социалната мрежа почти не влияят на потребителите, а компанията тества нови модели
    05 юни 2012, 14:08 a+ a- a

    Четирима от пет потребители на Facebook никога не са си купували продукт заради реклама в социалната мрежа. Резултатите от последното съвместно проучване на Reuters и компанията за пазарни проучвания Ipsos за пореден път в последните месеци поставят под въпрос способността на Facebook да оправдае парите на рекламодателите си. Данните потвърждават и извода от скорошното проучване на Greenlight, че 44% от регистрираните във Facebook никога не натискат спонсорирани линкове или реклами в сайта.

    Миналият месец третият най-голям рекламодател в САЩ General Motors се отказа от рекламата си в най-голямата социална мрежа и я обяви за неефективна. Последваха предупреждения, че това няма да е единственият случай. 

    Анкетата показва още, че 34% процента от потребителите ползват мрежата по-малко в сравнение с преди шест месеца, докато само 20 на сто прекарват повече време в нея. Заедно с това все повече хора влизат във Facebook през мобилните си телефони, където възможностите за реклами са ограничени. 

    Според проучване на WordStream от миналия месец кликовете на реклами във Facebook са едва 0,04%. За сравнение рекламната мрежа Google Display Network, при която връзките се появяват в няколко сайта (например Youtube) и блоговете под Blogger, постига 0,5% кликове. А през февруари eMarketer обяви, че директната реклама през e-mail например влияе много по-ефективно върху решенията на потребителите. 

    Facebook отказаха да коментират в подробности проучването на Reuters и Ipsos, но посочиха, че някои компании отбелязват ръст на продажбите си благодарение на рекламата в социалната мрежа. От компанията отбелязаха, че измерването на ефективността на рекламата в мрежата е твърде относително, особено когато целта е утвърждаване на бранд, а не незабавно вдигане на продажбите. 

    Въпреки демонстрираното спокойствие обаче в последните месеци Facebook започна трескаво да търси нови модели, така че рекламните програми да достигат до повече потребители и да са по-добре таргетирани. Мрежата вече изпробва спонсорираните линкове, които се появяват директно на стената потребителя. Последните експерименти пък бяха с разпознаването на ключови думи в статусите, при които те самите могат да се превърнат в реклами. 

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 22 часа
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    преди 1 ден
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    преди 1 ден
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    преди 1 ден
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    преди 1 ден
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19